۵۰۶۱۱۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

وضعیت جوی و ترافیکی در آخرین روز تعطیلات

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور در آخرین روز از تعطیلات نوروزی را تشریح کرد و از بازگشت اکثر مسافران نوروزی خبر داد.

خبرگزاری مهر: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل پلیس راهور در سراسر کشور تا ساعت ۲۱ امروز در حال حاضر در اکثر محورهای استان اردبیل و همچنین ارتفاعات محور کرج-چالوس بارش برف گزارش شده است.

آخرین وضعیت ترافیكی:

درحال حاضر در آزادراه قزوین-کرج حدفاصل پل کردان تا مهر ویلا و در محورهای بومهن-تهران محدوده جاجرود، سلفچگان -قم،لواسان-تهران،فشم -تهران،امامزاده داوود-تهران ترافیک سنگین ودر برخی مقاطع آزاد راه ساوه - تهران ،محور فیروزکوه محدوده زیرآب،آزادراه پردیس - تهران و در برخی مقاطع محورهای آمل-تهران و چالوس - کرج ترافیک نیمه سنگین و همچنین ترافیک در محورهای منتهی به کلان شهرهای اکثر استانها نیمه سنگین می باشد.

آخرین وضعیت جوی:

در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی و غربی،اردبیل بارش برف وباران،در برخی از محورهای استان های اصفهان،ایلام،خراسان شمالی،تهران،مازندران،زنجان،قزوین،قم،فارس،مرکزی،همدان،چهارمحال وبختیاری،کرمان،کرمانشاه،کهگیلویه وبویراحمد،گلستان و گیلان بارش باران، و همچنین در محور کندوان محدوده تونل کندوان،محور هراز محدوده امامزاده هاشم پدیده مه گرفتگی را شاهد هستیم.

محور هراز دو طرفه شد/ ترافیک روان در فیروزکوه و هراز

سرهنگ سیاوش محبی در گفتگو با خبرنگار از لغو محدودیت‌های ترافیکی محور هراز و دو طرفه شدن این محور خبر داد و افزود: در حال حاضر ترافیک در این محورها روان است و در هر دو مسیر تردد آزاد است، قرار بود ساعت 2 بامداد دوشنبه محور هراز دو طرفه شود اما با توجه به بار ترافیکی کم حجم در این محور این اتفاق زودتر از موعد افتاد.

وی از رانندگان خواست از عجله و شتاب پرهیز کرده و در هنگام رانندگی چراغ‌های خودرو را روشن کنند و گفت: از رانندگان تقاضا می‌شود با توجه به خستگی در مسیر رانندگی و کاهش دید در شب سرعت خود را کاهش دهند و تمام توجه خود را به جلو معطوف کنند.

محبی اضافه کرد: با توجه به بیش از ۸۰ درصد مسافران نوروزی به شهر و دیار خود بازگشتند، مسافران باقی مانده برای بازگشت نگرانی نداشته باشند و با رعایت نکات ایمنی و راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات و سفری ایمن تاثیرگذار باشند.
ترافیک سنگین در محورهای استان کردستان
سرهنگ عیسی گوهری در گفت‌وگو با خبرنگار در سنندج اظهار داشت: ترافیک در کل محورهای استان کردستان سنگین گزارش شده است.

وی گفت: ترافیک در محورهای مواصلاتی "مریوان ـ سنندج"، "کامیاران ـ سنندج" ـ "صلوات‌آباد ـ سنندج" سنگین گزارش شده و رانندگان در هنگام برگشت به شهر سنندج با ترافیک سنگینی مواجه شدند.

رئیس پلیس راه استان کردستان تصریح کرد: رانندگان باید در هنگام رانندگی با آرامش و احتیاط کامل و در برابر خودروهایی که قصد سبقت دارند گذشت بیشتری داشته باشند و فاصله طولی را نیز رعایت کنند.

تردد پرحجم و روان در جاده های منتهی به مشهد
در آخرین روز از تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران به محل زندگی خود،تردد در جاده های خراسان رضوی پرحجم اما روان است.

طبق اعلام راهداری خراسان رضوی محور کلات که بعداظهر امروز به دلیل مه شدید حدود یک ساعت مسدود شده بود بازگشایی شده اما تردد در این محور به کندی انجام می شود.

همچنین تردد در ورودی های کلانشهر مشهد از سمت نیشابور و چناران نیز پرحجم و روان است و با توجه به بارش باران در جاده های استان مسیر تردد لغزنده گزارش شده است.

از ساعت 16 بعداظهر نیز تردد در جاده های ییلاقات به سمت مشهد یک طرفه شده است تا از راه بندان جلوگیری شود.

رئیس اداره مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از واژگونی یک دستگاه پژو پارس در جاده سد دوستی خبر داد و گفت:این حادثه منجر به مصدوم شدن پنج سرنشین این خودرو شد.

شهرام طاهرزاده افزود: پس از اعزام آمبولانس به محل حادثه چهار مصدوم برای ادامه درمان به بیمارستان لقمان حکیم سرخس منتقل شدند.

ترافیک در جاده های قم سنگین است
جانشین رئیس پلیس راه استان قم گفت: وضعیت ترافیک در تمامی محورهای مواصلاتی این استان، سنگین و نیمه سنگین و تحت کنترل عوامل پلیس است.

سرهنگ مختار پناهی، یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار افزود: با توجه به اینکه در آخرین ساعات تعطیلات نوروزی 96 قرار داریم و مردم قم در روز سیزدهم فرورین ماه(روز طبیعت) به مناطق خوش آب و هوای استان سفر کرده اند، بار ترافیکی در محورهای ورودی به شهر قم سنگین است.

وی افزود: ترافیک در تمامی محورهای ورودی به شهر قم، جاده قدیم قم - تهران، محور کهک - قم ، سلفچگان قم و نیزار - قم سنگین گزارش شده است.

پناهی ادامه داد: همچنین ترافیک در آزادراه های قم - تهران و بالعکس و قم - کاشان و بالعکس، نیمه سنگین و روان است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود ترافیک در محورهای استان قم از جمله آزادراه های قم - تهران و قم - کاشان و محورهای قم - سلفچگان و جاده قدیم قم - کاشان فردا(دوشنبه) سنگین باشد.

پناهی با بیان این که عوامل پلیس راه قم با همه توان و استفاده از ظرفیت های خود در جاده های استان برای کنترل ترافیک حضور دارند، از رانندگان خواست با توجه به بارش باران و لغزنده بودن جاده ها، ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب خودداری کرده و با رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه، ادامه مسیر دهند.

وی همچنین با اشاره به این که تصادف های فوتی، جرحی و خسارتی در محورهای مواصلاتی قم در ایام نوروز امسال نسبت به نوروز 95، کاهش داشته است گفت: عمده دلایل تصادف ها در ایام نوروز 96، عدم توجه به جلو و واژگونی خودروها بوده است.

استان قم دارای هشت راه اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم - تهران به طول 130کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم - کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.

قم در شاهراه ارتباطی ۱۷ استان کشور قرار گرفته است.
رئیس پلیس راه گیلان: ترافیک درتمامی محورها پرحجم و روان است
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: ترافیک در تمامی محورهای این استان، پرحجم اما روان است.

سرهنگ حسین محمدپور یکشنبه شب در گفت و گویی اظهار کرد: در محور جنوبی استان گیلان به سمت قزوین، شاهد ترافیک پرحجم و روان هستیم که مسافران و هموطنان درحال خروج از این استان هستند.

وی ادامه داد: در محور غربی استان در جاده آستارا - اردبیل و در ارتفاعات سمت تونل حیران، شاهد بارش برف هستیم و خروجی به سمت اردبیل در انتهای حوزه استحفاظی گیلان، بار ترافیکی وجود دارد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان به مسافران و رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای کوهستانی را دارند، توصیه کرد حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

سرهنگ محمدپور همچنین به روز طبیعت و حضور مردم در تفرج گاه های خارج از شهر اشاره کرد و گفت : در مسیرهای منتهی به مرکز استان گیلان به ویژه از سمت انزلی به رشت، شاهد ترافیک نیمه سنگین، پرحجم اما روان هستیم که این مسئله، به دلیل مراجعت مردم از مکان های گردشگری به سمت رشت است.

به گزارش ایرنا، به منظور انتظام بخشی ترافیکی و برقراری امنیت در جاده های گیلان در ایام نوروز، یک هزار واحد گشت با 6 هزار نیروی پلیس در استان فعالیت دارند.

همچنین پلیس راه گیلان تردد انواع وسایل نقلیه سنگین و باربری در جاده اردبیل - آستارا و بالعکس را تا ساعت ۲۴ امروز (سیزدهم فروردین ماه) ممنوع کرده است. این ممنوعیت تردد در محور رشت - قزوین و بالعکس از ساعت هشت تا ۲۴ فردا (۱۴ فروردین ماه) اعمال می شود.
این محدودیت شامل حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج