۵۰۶۹۴۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

برای صعود به دور دوم جام جهانی چه کم داریم؟

تیم ملی در تعطیلات نوروزی گام بزرگی به سوی جام جهانی ۲۰۱۸ برداشت.

ایران ورزشی: تیم ملی در تعطیلات نوروزی گام بزرگی به سوی جام جهانی ۲۰۱۸ برداشت. برد مقابل چین و قطر و لغزش کره جنوبی و ازبکستان تیم ملی را در موقعیت بی‌نظیری قرار داده و با برد در بازی بعدی مقابل ازبکستان می‌توانیم جشن صعود بگیریم.

در فضای احساسی بعد ازاین بردها بازار پیش‌بینی هم داغ بود و تعدادی از کارشناسان با اطمینان از صعود به دور دوم جام جهانی گفتند. رسیدن به این مرحله بزرگترین حسرت فوتبال ایران است؛ قله‌ای که در چهار تلاش قبلی برای فتح آن ناکام شدیم و این عطش قابل درک است، ولی با چه معیاری می‌توان گفت که ایران سال آینده یکی از 16 تیم برتر جهان خواهد بود؟

سابقه تمام مسابقات مهم، از جام جهانی گرفته تا جام ملت‌های اروپا نشان می‌دهد که نتایج خوب در مرحله مقدماتی تضمینی برای موفقیت در مرحله نهایی نیست. تیم‌های زیادی توانسته‌اند با اقتدار صعود کنند، ولی در مرحله نهایی بر خلاف پیش‌بینی‌ها نتایج ضعیفی گرفته‌اند. حکایت فرانسه در یورو ۹۲ یکی از مشهورترین موارد است. آن تیم با هدایت پلاتینی هر هشت بازی مرحله مقدماتی‌اش را برد، ولی در مرحله نهایی بدون حتی یک برد حذف شد و کنار رفت.

مرحله مقدماتی معمولا با مرحله نهایی بیش از یک سال فاصله دارد و شرایط تیم ممکن است در این بازه زمانی نسبتا طولانی تغییر کند. بازیکنان کلیدی ممکن است به هر دلیلی از شرایط آرمانی فاصله بگیرند یا مصدوم شوند. قرعه هم نقش زیادی در موفقیت یا ناکامی تیم دارد. همانطور که قرعه خوب مسیر رسیدن به جام جهانی را هموار می‌کند، قرعه مرحله نهایی هم می‌تواند سرنوشت تیم را جابه‌جا کند.

مهم‌ترین عامل برای عبور از این سد تاریخی، آمادگی تیم ملی برای مقابله با تیم‌های درجه یک جهان است. کی‌روش برای مرحله مقدماتی در آسیا تیمی ساخته که در دفاع کم‌اشتباه است و با حملات سریع و خط حمله زهردارش به خوبی از فضاهای خالی و اشتباهات دفاعی حریف استفاده می‌کند. با این حال تیم ملی برای موفقیت در جام جهانی به بیش از این نیاز دارد. تیم‌های مرحله نهایی در دفاع مثل قطر و چین پراشتباه نیستند، فرصت‌های گلزنی به حداقل می‌رسد و بی‌دقتی مهاجمان نابخشودنی خواهد بود. خط دفاعی هم که در مرحله مقدماتی روزهای آرامی داشته، تحت فشار خیلی زیادی خواهد بود و هماهنگی‌ها باید خیلی بیشتر شود.

بی‌توجه به ذوق‌زدگی‌ها و سیل تبریکات، کی‌روش بعد از برد چین گفت که امیدوار است اجازه بدهند برنامه آماده‌سازی‌اش را پیش ببرد. او توانایی‌ها و محدودیت‌های تیمش را می‌شناسد و خوب می‌داند که تیم فعلی برای موفقیت در جام جهانی روسیه باید به کیفیت بالاتری برسد. او همچنان اصرار دارد که اردوها را برقرار کند و رسیدن به هماهنگی را تنها از مسیر تمرینات ممکن می‌داند.

فرآیند آماده‌سازی تیم ملی با بازی‌های دوستانه مناسب کامل می‌شود. در جام جهانی ۲۰۱۴، تیم ملی در نیمه اول بازی مقابل نیجریه و همچنین آرژانتین مرعوب حریف بود. بازی مقابل قطر و چین با بازی مقابل بهترین‌های اروپا و آمریکای جنوبی قابل مقایسه نیست و بازیکنان تیم ملی باید به تنه به تنه شدن با این ستارگان عادت داشته باشند، ولی در بازگشت از برزیل، شیلی و سوئد تنها حریفان جدی تیم ملی در بازی‌های دوستانه بوده‌اند. کی‌روش ماموریتش برای صعود را با موفقیت پیش برده، ولی برای صعود به دور دوم جام جهانی تیم ملی نیاز به تدارکاتی دارد که از دست او خارج است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازی تدارکاتی قوی وخوب وبرنامه ریزی قوی جزو۸میشیم باکیروش هم وطنان صعودنزدیک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج