خستگي خانه تكاني را از تن به در كنيد!
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - f تبلت1111
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
فرش مرتضوی_1
دکتر نداف کرمانی 1
فرش مرتضوی_3
دکتر نداف کرمانی 3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
دکتر نداف کرمانی 4
فرش مرتضوی_ 4
فرش مرتضوی_2
دکتر نداف کرمانی 2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۵۱۰
۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
۲۴۸۱۵۰
كاربرد تكنيك‌هاي مديتيشن و رايحه درماني را در زندگي بشناسيم
در سال‌هاي گذشته تاثير دريافت تكنيك‌هاي ماساژدرماني در كنار شيوه‌هاي درماني آروماتراپي (رايحه درماني) به‌صورت روزانه، در از بين بردن خستگي‌ها و اسپاسم‌هاي عضلاني، ثابت شده . مي‌خواهيد با اين تكنيك ها آشنا شويد؟
 هر يك از شيوه‌هاي ماساژ‌درماني و آروماتراپي، به‌طور مستقل تكنيك‌هاي متنوعي براي برطرف كردن خستگي، كوفتگي، انقباض‌ها و  اسپاسم‌هاي عصبي در بدن دارند. از طرفي برخي از مطالعات نشان مي‌دهند، استفاده همزمان از اين 2 شيوه درماني مي‌تواند تاثيري عميق‌تر و ماندگارتري بر افراد داشته باشد. استفاده از اين شيوه‌ها اگر چه ممكن است در طول روز در محل كار يا اداره، مشكل و در مواردي غيرممكن باشد اما خانم‌هاي خانه‌دار به‌دليل فراهم بودن امكانات لازم مي‌توانند از اين شيوه‌ها در طول روز براي كاهش خستگي روزانه و تخليه فشارهاي عصبي و اسپاسم‌هاي عضلاني خود بهره ببرند.





  ماساژ ويژه خانم‌هاي خانه‌دار

 حتما تا به حال اين مسئله را تجربه كرده‌ايد كه در طول روز پس از انجام بخشي از فعاليت‌هاي روزانه، دچار خستگي و كوفتگي مي‌شويد و احساس شديدي به ماساژ پيدا مي‌كنيد. بسياري از افراد در اين حالت از نزديكان‌شان كمك مي‌گيرند تا برخي از خستگي‌ها و كوفتگي كار را از عضلات‌شان تخليه كنند يا حتي خودشان دست به كار مي‌شوند و با ماساژ عضلات سرشانه، عضلات پا و عضلات گردن تا حد زيادي به تخليه انقباضات عضلاني خود كمك مي‌كنند، اما بيشتر افراد پس از دريافت ماساژ اين حس را دارند كه دچار بي‌حسي و خواب‌آلودگي مي‌شوند. اين مسئله موجب مي‌شود يا ادامه كارهاي روزانه را به وقت ديگري موكول كنند يا به سختي و با كندي فعاليت‌هاي‌شان را از سر بگيرند.



 كدام روغن مناسب شماست؟



 خانم‌هاي خانه‌دار بايد به اين نكته توجه كنند كه دريافت ماساژ اصولا به معناي ريلكس‌كردن، آرام‌بخشي و تخليه انقباض‌ها و اسپاسم‌هاي عضلاني است كه اگر در محيط مناسب و آرام انجام شود، در نهايت ريلكسي جسم و روح را به‌صورت همزمان با خود به همراه دارد. اما اگر دريافت ماساژ با كمك روغن‌هاي آروماتراپي انجام شود، تاثيرات متفاوتي با خود به همراه خواهد داشت. به‌عنوان مثال، خانم‌هايي كه تمايل دارند پس از دريافت ماساژ به جاي ريلكسي و خواب‌آلودگي سرشار از انرژي باشند و به ادامه كارهاي‌شان بپردازند، بايد از روغن‌هاي خاصي براي ماساژ استفاده كنند. بهترين روغن‌ها براي دريافت ماساژ و كسب انرژي روغن رزماري، روغن هل يا روغن ريحان است كه غالبا با يك يا چند روغن پايه ديگر تركيب شده و مورد استفاده قرار مي‌گيرد.



 تاثير حمام ريحان و نارنج در رفع خستگي

 يكي ديگر از شيوه‌هايي كه براي رفع خستگي پس از ساعت‌ها كار روزانه به خانم‌هاي خانه‌دار توصيه مي‌شود، حمام كردن با روغن‌ها و عصاره‌هاي آروماتراپي است. براي اين‌كار لازم است10 قطره از روغن يا عصاره ريحان را برابر با آن عصاره يا اسانس نارنج درون آب ولرم وان ريخته و آن را خوب مخلوط كنيد و براي 20 دقيقه درون اين آب قرار بگيريد. قرار گرفتن عضلات خسته و منقبض بدن درون اين آب، كمك مي‌كند تا عضلات به مرور از حالت انقباض و اسپاسم خارج شده و انرژي سرشاري را جذب خود كنند. علاوه‌بر اين خانم‌هاي خانه‌دار مي‌توانند با تهيه شمع‌هاي آروماتراپي كه رايحه طبيعي ميوه‌ها و گياهان طبيعي را دارد در فضاي حمام استفاده كرده و با استشمام اين رايحه تاثير بيشتري را از اين داروهاي طبيعي دريافت كنند.



  ماساژ بدن با عصاره رزماري و پرتقال



 براي تهيه اين روغن بهتر است يكي از روغن‌هاي رزماري، هل يا ريحان را انتخاب كرده و 10 قطره از آن را با 5 قطره از روغن يا عصاره پرتقال مخلوط كنيد. انتخاب هر يك از اين روغن‌ها بستگي به تمايل شما و علاقه‌تان به عطر و رايحه اين روغن‌ها دارد. پس از مخلوط كردن اين روغن‌ها مي‌توانيد از آن براي ماساژ عضلات صورت، گردن و بدن كمك بگيريد. اين روغن‌ها به دليل خواص ويژه‌اي كه در خود دارند، كمك مي‌كنند كه علاوه‌بر تخليه خستگي و اسپاسم‌هاي عصبي، انرژي سرشاري را به بدن منتقل كنند.



 تسكين اسپاسم عضلاني با پياده‌روي

خيلي از خانم‌هاي خانه براي انجام فعاليت‌هاي روزمره روي پا مي‌ايستند و دائم از آشپزخانه به اتاق‌ها سرك مي‌كشند. اين افراد از آن جهت كه در طول روز دائم در رفت‌وآمدند بهتر است از شيوه‌هايي كه پيش از اين ذكر شد ـ شيوه‌هاي ريلكسيشن نشسته ـ براي از بين بردن خستگي‌هاي‌شان استفاده كنند. اما روزهايي نيز پيش مي‌آيد كه خانم خانه مشغول فعاليت‌هايي است كه مدت‌زمان زيادي را به‌صورت نشسته و بي‌حركت باقي مانده است. به‌عنوان مثال، تصميم گرفته روزي را در هفته به خياطي اختصاص دهد. در اين حالت بيشتر ساعات روز را به‌صورت نشسته مي‌گذراند. در اين حالت بهترين شيوه براي تخليه استرس و اسپاسم‌هاي عضلاني، مديتيشن حين راه رفتن است. تنها كافي است فضايي از خانه را كه امكان قدم زدن در آن وجود دارد درنظر بگيريد. خيلي آهسته با قدم‌هاي آرام، بدني مستقيم و بدون خميدگي در همان مسير را برويد و برگرديد. در اين حالت نيز مي‌توانيد از رايحه يا عطر نارنج يا پرتقال نيز استفاده كنيد. هنگام قدم زدن فراموش نكنيد كه تمركزتان را به دم و بازدم دهيد و ريتم حركت و تنفس را منظم كنيد. به اين ترتيب پس از گذشت 15 دقيقه و استشمام رايحه نارنج، خواهيد ديد تا حد زيادي از انقباضات و كوفتگي‌ها آسوده شده‌ايد.



مراحل كاهش خستگي با مديتيشن ورايحه درماني

 بعضي از خانم‌ها ترجيح مي‌دهند كه با شيوه‌اي راحت‌تر و كم دردسرتر خستگي‌ها را از تن بيرون كنند و دوباره مشغول كارهاي روزانه خود شوند. در اين حالت، راه‌حل ديگري براي اين گروه وجود دارد كه ساده‌تر از ساير روش‌هاست. اين افراد مي‌توانند به‌مدت 15 دقيقه به‌صورت نشسته با كمك تكنيك‌هاي مديتيشن و همين‌طور با استفاده از رايحه عطرها، اسپاسم‌ها و خستگي‌هاي عضلاني را از بدن خود دور كنند. براي انجام اين شيوه تنها به يك صندلي، يك ساعت و عصاره روغن نارنج يا پرتقال احتياج داريد.




  •  در اين روش به‌راحتي روي صندلي بنشينيد. بايد دقت داشته باشيد، كمر و ستون فقرات شما بايد صاف و بدون خميدگي باشد. بهتر است پيش از نشستن از يك كوسن يا بالش كوچك استفاده كرده تا فضاي نرم‌تر و مناسب‌تري را براي خود آماده كنيد.
  •  بهتر است روغن‌ها را درون ظرفي كه با كمك شمع يا شعله‌اي بسيار كوچك گرم نگه داشته مي‌شود، بريزيد. حرارت كمك مي‌كند تا رايحه نارنج يا پرتقال بهتر در فضا حس شود.
  •  در اين حالت ساعت را روي 15 دقيقه كوك كنيد. عصاره نارنج يا پرتقال را روي ميز مقابل قرار دهيد، سپس خيلي راحت روي صندلي بنشينيد. دست‌ها را روي زانوها قرار داده و چشم‌ها را ببنديد و ساعت، زمان، برنامه‌ها و كارهاي پيش‌رو را فراموش كنيد. سعي كنيد با دقت و منظم عمل دم و بازدم را انجام دهيد و با آرامش نفس بكشيد.
  •  در اين حالت روي تنفس خود تمركز كنيد. روي دم و باز‌دم و نظم آن دقت كرده و سعي كنيد با يك روند دم و باز‌دم را انجام دهيد و تغييري در روند آن ايجاد نكنيد.
  •  در اين مرحله تك تك اعضاي بدن شما با اين ريتم به مديتيشن مي‌پردازد و انقباضات خود را به مرور از دست مي‌دهد. در اين حالت شما با كمك مديتيشن و رايحه نارنج يا پرتقال كمك زيادي به تخليه استرس‌ها، تنش‌ها و خستگي روزمره خود مي‌كنيد.
  •  پس از آن‌كه 15 دقيقه تمام شد و ساعت زنگ زد، به آرامي پلك‌ها را باز كنيد و چند دقيقه به‌خود اجازه دهيد تا بدن‌تان از حالت مديتيشن و ريلكسي خارج شود. پس از آن با نشاط و پرانرژي به ادامه فعاليت‌هاي‌تان بپردازيد.
منبع : مجله سیب سبز
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
فرش ریحان 1
اپیلاسیون نانا 1
فرش تارنگ_1
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 3
شیرآلات زمانی_3
فرش تارنگ_3
فرش ریحان 3
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
فرش ریحان 4
فرش تارنگ_4
فرش تارنگ_2
فرش ریحان 2
اپیلاسیون نانا 2
شیرآلات زمانی_2
دکتر عارفی - موبایل فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
کالابرد_فوترموبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
استیل رگال_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
سفیر بار ساقدوش_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
فرش تارنگ_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
کالابرد_فوتر
شفا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
قالیشویی ادیب_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
فنی آتل_فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
سفیر بار ساقدوش_فوتر
بانک کتاب پایتخت_فوتر
استیل رگال_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر