۵۱۰۱۴۷
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

مطهری: صدا و سیما بدون قانون اداره می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر صدا و سیما بدون قانون اداره می‌شود، گفت: نظارت بر صدا و سیما توسط شورای نظارت یک امر تشریفاتی است.

خبرگزاری ایسنا: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر صدا و سیما بدون قانون اداره می‌شود، گفت: نظارت بر صدا و سیما توسط شورای نظارت یک امر تشریفاتی است.

علی مطهری به عنوان طراح طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما طی سخنانی با اشاره به اصل ۱۷۵ قانون اساسی گفت: خط مشی و اداره سازمان صدا و سیما و نظارت بر آن را قانون تعیین می‌کند؛ بنابراین ما درباره صدا و سیما نیاز به سه قانون؛ خط مشی و اصول کلی، قانون اداره صدا و سیما و قانون نظارت بر صدا و سیما داریم.

وی اظهار کرد: قانون خط مشی و اصول برنامه‌های سازمان صدا و سیما در اوایل انقلاب تصویب شده و قانون خوبی است و کلیاتی را از نظر پایبند بودن صدا و سیما به اصول کلی اخلاقی بیان کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اما قانون اداره سازمان صد او سیما در سال ۵۹ یعنی قبل از بازنگری و پس از آن اصلاح نشده است؛ در حالی که در بازنگری قانون اساسی درباره اداره صدا و سیما تغییراتی ایجاد شده و طبق قانون اساسی اولیه سازمان صدا و سیما دارای شورای سرپرستی مرکب از نمایندگان قوای سه گانه بود که این شورا مدیر عامل سازمان را تعیین می کرد.

مطهری ادامه داد: اما بعد از بازنگری قانون اساسی شورای سرپرستی از بین رفت و رئیس سازمان توسط رهبری تعیین می‌شود و لازم بود که قانون اداره صدا و سیما که از سال ۶۸ به بعد اصلاح نشده، مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اکنون صدا و سیما بدون قانون اداره می‌شود گفت: در واقع بعد از بازنگری قانون اساسی با مجوزی که رهبری به رئیس وقت داده‌اند اداره می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: در مورد قانون شورای نظارت بر صدا و سیما نیز که در سال ۷۰ مصوب شده اگرچه قبل از بازنگری قانون اساسی بوده اما قانون ضعیفی است و نظارت بر صدا و سیما توسط این شورا یک نظارت و امر تشریفاتی است.

وی یادآور شد: بنده دو دوره نماینده قوه مقننه در این شورا بودم و به عیان مشاهده کردم که نظارت این شورا تاثیرگذار نیست و انتقاداتی هم که از شورا به رئیس سازمان ارسال می‌شود یا بدون پاسخ می‌ماند یا در صورتی که کار به رسانه‌ها کشیده شود پاسخی خواهد داشت.

وی افزود: بنابراین لازم است قانون نظارت بر سازمان صدا و سیما اصلاح شود و از همین جهت طرحی را با عنوان اداره و نظارت بر صدا و سیما تهیه کرده‌ایم که کار کارشناسی لازم انجام شده با مدیران سازمان،‌ روسای قبلی و مرکز پژوهش‌ها نیز مشورت‌هایی انجام شده است، لذا فوریت این طرح ضرورت دارد. در صورت نیاز به اصلاح در جزئیات در کمیسیون فرهنگی این کار انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقا یا باید رسانه های همگون با رسانه میلی بوجود بیاد و خود دولت رسانه ای مستقل داشته باشه یا این صدا و سیما بره زیر مجموعه دولت و وزیر اونو اداره کنه اینطوری که حالا اداره میشه کمترین نظارتی که وجود نداره هیچ رئیس سازمان هم مثل دیروز در تلویزیون میاد آشکارا دروغ میگه و اعلام میکنه که مادر انتخاباتها بیطرفیم و در انعکاس کارهای دولت صادقیم.درحال حاضر بزرگترین دشمن دولت مستقر در ایران تلویزیون و روسای برنامه ریز آنند.

    • sam

      نمیدونم چرا ولی یه مدته از مطهری خوشم نمیاد اصلا

    • ناشناس

      جالبه موقع مشکلاتی از قبیل حقوق نجومی،اختلاس،برخورد بد وزیر راه با خبرنگار،و....این آقا ازش خبری نیست و بیشتر دنبال حاشیه هست که نه برای مردم نون و آب میشه و بیشتر به اوضاع جو میده

    • بدون نام

      الان که دست دولت نیست به دروغ اعلام میشود هفتصد هزار شغل و کلی دروغ های فضایی وای بر اون روزی که الت دست دولت باشد خدا می داند که بجای تبلیغات و سریالها ومستندو.،،،،، کل برنامه های تلوزیون می شد دستاوردهای برجام وتکه کلام روحانی ،علی برکت اله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این برجام بدجوری خوار چشم شما شده
        بازم به روحانی رای میدم به کوری چشم همتون

    • بدون نام

      تنها فرد مورد علاقه من دکتر مطهری هست. واقعا مرد و انسانی صادق است

    • علی رجایی

      ایکاش درمجلس ده درصدازنمدایندگان مانند اقای مطهری حرف دل مردم رامیزدندصداسیما چون یک سازمان ملی ومردمی است بایدرییس ان باانتخاب مردم باشدتابدانداگرقانونی عمل نکرد باملت طرف است وبایدبه تک تک احاد جامعه جوابگو باشد. والسلام

    • بدون نام

      درود بر مطعری شجاع

    • حامد

      نمایندگان مجلس باید سریعا فکری به حال این صدا و سیما بکنند و با نظارت جدی و برخورد با مدیران متخلف صدا و سیما طعم قانون مداری را به آنها بچشانند . وقتی کار به جایی رسیده که تو راه پیمایی ها ملت شعار (( ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما )) را سر میدهند مسئولین باید بیشتر به فکر باشند .

    • بدون نام

      احسنت بر مطهری

    • بدون نام

      وکیل الدوله بازحرف زد
      لابددولت داره قانونی کشوررواداره میکنه
      باحقوق نجومی واختلاس.ایسون تاپایان انتخابات ماموریت حمله به صداوسیما وآیت الله رئیسی رابه خوبی ایفا خواهند کرد
      مایه شرمساری

    • بدون نام

      رحمت بر پدر واون شیری که خوردی شیر مرد ایرانی

    • بدون نام

      هزاران درود بر مطهری شجاع و روحانی قهرملن

    • بدون نام

      شما هم دستور دارین در جهت برنامه کروبی سازی از مطهری حرکت کنین؟؟

    • بدون نام

      احتیاط کن برادر..پدربزرگوارتان هم زبان سرخی داشت

    • بدون نام

      درود بر مردان پاک که منافع مردم رو به منافع خودشون ترجیح میدن

    • شاهین

      اقا ما به چه کسی باید بگیم ملت ایران این صدا و سیما میلی نمیخوان این همه بودجه به این میدید برای چند نفر اصولاگریان برنامه پخش میکنه. اکثر ایرانی اصلا نمیدونند تلویزیون ضرغامی کدام مسیر میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج