۵۱۰۶۲۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

صادقی: امکان رقابت احمدی نژاد و روحانی وجود دارد

محمود صادقي از معدود اعضاي ليست اميد است كه هر از چندگاهي با پيگري‌هاي مكرر خود و استفاده از حق نمايندگي‌اش، براي روشن كردن برخي مسائل خبرساز مي شود.

قانون نوشت: محمود صادقي از معدود اعضاي ليست اميد است كه هر از چندگاهي با پيگري‌هاي مكرر خود و استفاده از حق نمايندگي‌اش، براي روشن كردن برخي مسائل خبرساز مي شود. صادقي از جمله نمايندگاني است كه صريح، روشن و بدون تعارف‌هاي موجود درميان سياستمداران نظر خود را بيان مي كند. شايد بيشتر مردم جامعه او را با انتقاد به حساب‌هاي قوه قضاييه مي‌شناسند. اين نماينده مجلس دهم در گفت و گو با «قانون» درباره مسائل سياسي مختلف در آستانه انتخابات اظهار نظر كرد كه در زير مشروح آن را مي‌خوانيم:

حضور حجت‌الاسلام رييسي را در انتخابات رياست جمهوري به چه شكل ارزيابي مي كنيد؟

اظهارنظر در مورد اين موضوع زود است و فضاي سياسي كشور قطعيت لازم را ندارد. در حال حاضر ما شاهد يك نوع سردي در فضاي حاكم بر انتخابات در كشور هستيم كه بخش عمده اين مساله به دليل آشفتگي است كه در اردوگاه جريان اصولگرايي وجود دارد وكانديداي مورد نظر اين جريان كه مشخص نيست ولي با حضور رييسي، فضاي رقابت انتخابات شكل جدي‌تري به خود خواهدگرفت.

بين رييسي به عنوان گزينه احتمالي جمنا و طيف احمدي ن‍ژاد، كدام را رقيب جدي‌تري براي روحاني مي بينيد؟

ارتباط جمنا و رييسي هنوز به طور مشخص معلوم نيست. خبرهاي رسيده نيز حاكي بر عدم حضور ايشان در مجمع نيروهاي مردمي انقلاب و همچنين تكذيب حضور نماينده وي در آن جلسه است. اين احتمال وجود دارد كه رييسي در قالب جمنا در انتخابات رياست‌جمهوري حاضر نشود و بايد منتظر ماند و خبرهاي رسمي‌تري از تصميم آقاي رييسي مبني بر حضور در جمنا دريافت كرد.

كانديداي مورد حمايت احمدي نژاد نامعلوم است و فردي كه معرفي كرده است با توجه به سوابق موجود از ايشان، بعيد است كه تاييد صلاحيت شود اما با فرض تاييد صلاحيت بقايي، با فعاليت هايي كه در اين روزها از آن‌ها شاهد هستيم بعيد است كه بتوانند رقيب جدي براي روحاني باشند.

اگر اصولگرايان اجماع خود را بر روي رييسي بگذارند، مي توانند رقيب جدي‌تري در انتخابات رياست جمهوري براي روحاني باشند. اما نكته قابل توجه اين است كه از طرفي بايد از حضور رييسي در انتخابات استقبال كرد و از طرفي نيز نگران بود كه او به قواعد بازي و مقررات قانوني مربوط به انتخابات پايبندي نداشته باشد! اما در مجموع حضور او مي تواند به دموكراتيك‌ترشدن فضاي رقابت كمك كند.

تا چه ميزان اين احتمال را مي دهيد كه شخص احمدي ن‍ژاد وارد انتخابات رياست جمهوري شود؟

شخص احمدي نژاد فرد بسيار پيچيده‌اي است و تصميات و اقدام غيرمنتظره از او محتمل است، با شناختي كه از او دارم اين امكان وجود دارد كه پا به عرصه رقابت بگذارد.

ماجراي تحقيق و تفحص از شهرداري در مجلس به كجا رسيد؟

همان‌طور كه مي دانيد بحث تحقيق و تفحص در مجلس راي نياورد اما برخي مسائل را نمايندگان مي توانند به شكل هاي ديگري مطرح كنند. تقاضاي تحقيق و تفحص در مورد بانك شهر كه برخي از نمايندگان از جمله محجوب و قاضي‌پور در گذشته مطرح كردند و برخي موضوعات نيز از وظايف نمايندگان است و آن‌ها مي توانند پيگري كنند؛ از جمله فروش تراكم كه سازوكارهاي غيرقانوني و مبهمي دارد را بايد در فرصت مناسب در مجلس دنبال كرد.

پيگيري شما در خصوص موضوع حساب‌هاي قوه قضاييه چه نتايجي در بر داشت؟

سوال من از وزير اقتصاد بايد به صحن بيايد و نمايندگان در كميسيون اقتصاد اعلام كردند كه قانع نشدند و بايد طبق روال براي صحن ارسال كنند. همين‌طور سوال از آقاي پورمحمدي كه در كميسيون قضايي نوبت طرح آن نشده‌است در سال‌گذشته چندين بار در دستوركار گذاشته شد اما به دليل همزماني با بررسي لايحه ششم و برنامه بودجه به تعويق افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج