اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۱۱۲۱۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خواندنی‌های هفته‌های ۲۷ و ۲۸ بوندس‌لیگا (۱)

بایرن مونیخ با پیروزی در دربی کلاسیکر، توانست به بهترین شکل ممکن، هفته بیست و هشتم بوندس لیگا را به پایان برساند. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به عملکرد دو غول فوتبال آلمان طی هفته گذشته

وبسایت نود: بایرن مونیخ با پیروزی در دربی کلاسیکر، توانست به بهترین شکل ممکن، هفته بیست و هشتم بوندس لیگا را به پایان برساند. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به عملکرد دو غول فوتبال آلمان طی هفته گذشته

بایرن مونیخ با پیروزی ۴-۱ مقابل بوروسیا دورتموند در هفته بیست و هشتم بوندس لیگا، عملاً مسیر خود را برای قهرمانی هموارتر کرد. با این پیروزی قاطع بایرن، شکست تلخ هفته گذشته مقابل هوفنهایم نیز جبران شد. در این قسمت، به طور اختصاصی به سراغ بازی های دو تیم بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند طی دو هفته اخیر بوندس لیگا می رویم.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس‌لیگا (1)

بایرن مونیخ ۴-۱ بوروسیا دورتموند

باواریایی ها با درخشش روبرت لواندوفسکی (۲ گل)، فرانک ریبری (یک گل و یک پاس گل) و آرین روبن (یک گل) توانستند برتری قاطعی را مقابل بوروسیا دورتموند رقم زده و ضمن تلافی شکست مسابقه رفت کلاسیکر، ناکامی خود در بازی گذشته مقابل هوفنهایم را نیز جبران کنند. بوروسیا دورتموند طی ۹ تقابل اخیر با بایرن مونیخ تنها یک بار پیروز شده است. زنبورها طی ۸ سفر اخیر به مونیخ نیز تنها یک بار موفق به شکست بایرن شده اند.

طی ۴ دیدار قبلی این دو تیم تنها ۳ گل به ثمر رسیده بود ولی در این بازی، ۵ گل از خط دروازه ها گذشت. بایرن برای سی اُمین بازی پیاپی خانگی در بوندس لیگا، شکست ناپذیر باقی ماند. این تیم تحت هدایت کارلو آنچلوتی طی ۲۱ بازی خانگی صاحب ۱۸ برد و ۳ مساوی شده است.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس‌لیگا (1)

دورتموند نه تنها یک شکست سنگین را در مونیخ پذیرفت بلکه پیر امریک اوبامیانگ نیز در رقابت با روبرت لواندوفسکی در صدر جدول گلزنان بوندس لیگا، عقب افتاد. لواندوفسکی با ۲۶ گل و ۴ پاس گل، مؤثرترین بازیکن این فصل بوندس لیگا بوده و حالا یک گل بیشتر از اوبامیانگ به ثمر رسانده است.

روبرت لواندوفسکی اولین بازیکن بایرن پس از کلودیو پیزارو در فصل ۰۵-۲۰۰۴ است که موفق به گلزنی در ۷ بازی خانگی پیاپی می شود. (۸ گل طی این ۷ بازی) همچنین لواندوفسکی برای نهمین بار در این فصل، موفق به ثبت «دو گُله» شد تا با رکورد کارل هاینتس رومینیگه در فصل ۸۱-۱۹۸۰ برابر شود.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس‌لیگا (1)

کارلو آنچلوتی ۴ تغییر را در ترکیب اصلی تیمش به وجود آورد. فیلیپ لام پس از بازگشت به ترکیب، یک پاس گل را مقابل دورتموند ارسال کرد و فرانک ریبری نیز با بازگشت به ترکیب، دروازه دورتموند را گشود. نیمکت نشینی متس هوملس مقابل تیم سابق خود و حضور جروم بواتنگ به جای وی جالب توجه بود. توماس توخل نیز مجدداً از سوکراتیس، پاسلاک، پولیسیچ و اشملتسر در ترکیب اصلی استفاده کرد. سباستین روده نیز یک نیمه را مقابل تیم سابقش به میدان رفت اما نتوانست دورتموند را از قفس مونیخ نجات دهد.

این بازی را می توان یکی از مسابقات یک طرفه کلاسیکر طی ۷ سال اخیر دانست که سنگین ترین شکست دورتموند در این فصل را به ارمغان آورد. دورتموند یک تیم دست و پا بسته بود و بنا به اعتراف توخل، یارای رقابت با بایرن را نداشت. تنها کار مثبت دورتموند در این بازی، گل زیبای رافائل گریرو بود که رکورد ۱۹ گلزنی پیاپی یاران توخل در بوندس لیگا را بر جای گذاشت. (طولانی ترین رکورد گلزنی پیاپی تیم های بوندس لیگایی در حال حاضر)

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس‌لیگا (1)

نخستین شوت دورتموند در این بازی توسط رافائل گریرو زده شد که از قضا درون دروازه بایرن قرار گرفت. این نخستین گل بوندس لیگایی وی از طریق ضربات بیرون محوطه جریمه بود. کسب تنها ۲ برد طی ۹ بازی اخیر بیرون خانه در بوندس لیگا، هرگز نتیجه خوبی برای زنبورها محسوب نمی شود.

۷۱% مالکیت توپ برای بایرن، ۷۳۴ پاس سالم بایرن در مقابل ۲۵۹ پاس سالم دورتموند

لواندوفسکی، روبن و ریبری مجموعاً ۱۳ شوت را روانه دروازه دورتموند کردند. آرتورو ویدال نیز با ۱۰۲ پاس، رکورد جالبی را بر جای گذاشت.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس‌لیگا (1)

۳ باخت دورتموند در سال ۲۰۱۷ برابر است با مجموع باخت های این تیم طی ۱۶ هفته ابتدایی فصل تا پیش از شروع تعطیلات زمستانی بوندس لیگا

گل فرانک ریبری در دقیقه ۴، سریع ترین گل بایرن مونیخ در این فصل و سریع ترین گل ریبری طی ۸ سال اخیر بود. آرین روبن هشتاد و ششمین گل بوندس لیگایی خود را برای بایرن به ثمر رساند تا با رکورد اولی هوینس در این باشگاه برابر شود.

اما تیم های بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند پیش از دربی کلاسیکر در هفته بیست و هشتم، در وسط هفته گذشته نیز به ترتیب با هوفنهایم و هامبورگ در چارچوب هفته بیست و هفتم بوندس لیگا رو به رو شدند.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس‌لیگا (1)


هوفنهایم ۱-۰ بایرن مونیخ

این بازی تقابل بین جوان ترین و مسن ترین مربی شاغل در بوندس لیگا بود. شوت زیبای آندری کراماریچ تنها گل این بازی را برای هوفنهایم به ارمغان آورد تا نخستین پیروزی تاریخ این باشگاه مقابل بایرن در بوندس لیگا و پس از ۱۷ رویارویی رقم بخورد. هوفنهایم پس از ۴ باخت خانگی پیاپی مقابل بایرن، سرانجام این رکورد منفی را خاتمه داد. بایرن مونیخ نیز پس از شکست ناپذیری طی ۲۰ بازی رسمی و البته پس از ۷ برد پیاپی، بالاخره شکست خورد. یاران ناگلزمن در این بازی حدود ۱۰ کیلومتر بیشتر از حریف دویدند.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس‌لیگا (1)

آندری کراماریچ در این بازی پس از ۵۴۰ دقیقه، طلسم دروازه بایرن را در بوندس لیگا گشود تا رکورد شکست ناپذیری خانگی هوفنهایم در فصل جاری بوندس لیگا به ۱۴ بازی برسد. هوفنهایم با این نتیجه، به رکورد ۷ بازی متوالی بدون باخت در نیم فصل دوم دست یافت.

ترکیب اصلی بایرن مونیخ در مقایسه با دیدار مقابل آگزبورگ، ۷ تغییر داشت. خاوی مارتینز پس از بازگشت به ترکیب اصلی، طعم تلخ شکست در بیرون خانه را بعد از ۱۵ بازی متوالی در زمین حریفان چشید. از ۹ گل دریافتی اخیر بایرن، ۸ گل در نیمه اول بوده است. متس هوملس برای دویست و پنجاهمین بار در بوندس لیگا به میدان رفت.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس‌لیگا (1)

تقابل نیکلاس زوله و سباستین رودی با تیم آینده خود، جالب توجه بود. هوفنهایم در این بازی برای دویستمین بار در تاریخ بوندس لیگا به میدان رفت.

بایرن مونیخ طی ۴۰ بازی در دوران حضور آنچلوتی، تنها در ۳ بازی نتوانسته دروازه حریفان را باز کند. جالب این که بایرن در هر ۳ بازی به ترتیب مقابل اتلتیکو مادرید، دورتموند و هوفنهایم با نتیجه ۱-۰ شکست خورد.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس‌لیگا (1)


بوروسیا دورتموند ۳-۰ هامبورگ

دورتموند با درخشش پیر امریک اوبامیانگ (یک گل و یک پاس گل) و شینجی کاگاوا (یک گل و یک پاس گل) توانست یک پیروزی نه چندان دشوار را مقابل هامبورگ جشن بگیرد. این صدمین تقابل دو تیم در تاریخ بود. دورتموند طی ۳ رویارویی اخیر با هامبورگ، ۱۱ گل به ثمر رسانده است.

مسابقه این دو تیم با ۳۵۸ گل به عنوان پُر گل ترین مسابقه تاریخ بوندس لیگا شناخته می شود. گونزالو کاسترو یک گل زودهنگام را درون دروازه هامبورگ قرار داد تا تعداد گل های وی مقابل این تیم به عدد ۵ برسد. دورتموند بیش از هر تیمی در فصل جاری بوندس لیگا، طی ۱۵ دقیقه نخست مسابقات گلزنی کرده است.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس‌لیگا (1)

دقیقاً دو سال از آخرین شکست خانگی دورتموند در بوندس لیگا می گذرد. زنبورها با برتری مقابل هامبورگ به رکورد ۳۴ بازی پیاپی خانگی بدون شکست در بوندس لیگا دست یافتند. هامبورگ پس از ۴ بازی متوالی، سرانجام در این مسابقه شکست خورد.

پیر امریک اوبامیانگ طی ۷ بازی پیاپی اخیر برای دورتموند گلزنی کرده است. (۱۱ گل) همچنین اوبامیانگ طی ۸ تقابل با هامبورگ، ۸ گل به ثمر رسانده و در واقع هیچ تیمی به اندازه هامبورگ، از اوبامیانگ گل نخورده است. این مهاجم گابونی با ثبت بیست و پنجمین گل خود، با رکورد گلزنی اش در فصل گذشته بوندس لیگا برابر شد. اوبامیانگ بابت خراب کردن فرصت های متعدد گلزنی در این بازی، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس‌لیگا (1)

توماس توخل باز هم تغییرات عمده ای را در خط دفاعی تیمش ایجاد کرد. ماتیاس گینتر به جای سوکراتیس به میدان رفت و رافائل گریرو به ترکیب اصلی برگشت. حضور امره مور در ترکیب و نیمکت نشینی مارسل اشملتسر و فلیکس پاسلاک از اهم تصمیمات توخل برای این بازی بود. واسیلیه یانیچیچ هافبک ۱۸ ساله تیم دوم هامبورگ نیز برای اولین بار در بوندس لیگا بازی کرد.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس‌لیگا (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج