۵۱۱۴۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مسایلی که بازده کاری را پایین می آورند

مسایل مختلفی در محل کار باعث حواس پرتی و پایین آمدن بازده کاری می شوند. مثلا برخی از افراد از صدای تردد ماشین ها کلافه می شوند و برای برخی دیگر، جلسات ناخواسته ا تماس های تلفنی باعث حواس پرتی است.

مسایلی که بازده کاری را پایین می آورند






برترین ها: مسایل مختلفی در محل کار باعث حواس پرتی و پایین آمدن بازده کاری می شوند. مثلا برخی از افراد از صدای تردد ماشین ها کلافه می شوند و برای برخی دیگر، جلسات ناخواسته ا تماس های تلفنی باعث حواس پرتی است.

مسایلی که بازده کاری را پایین می آورند

اما چیزی که در همه اداره ها و میان همه کارمندان مشترک است و تقریبا همه از این مساله عذاب می کشند، همکاران پر سر و صدا است.

نتیجه تحقیقات جدیدی که در نتیجه سوال و پرسش از کارمندان شرکت های مختلف به دست آمده است، ثابت می کند بیش از ۶۰ درصد کارمندان از داشتن همکار پر سر و صدا و فردی که با صدا بلند صحبت می کند و سکوت و نظم دفتر را به هم می ریزد ناراضی هستند و او را دلیلی برای پایین آمدن کارایی خود می دانند.

البته همکار بی ملاحظه ای که با صدای بلند فکر یا صحبت می کند و آرامش دیگران را به هم می ریزد تنها مورد ناراحت کننده در محل کار و یکی از دلایل اصلی پایین آمدن کارایی نیست.

همیشه مشخص نیست دقیقا چه مساله ای باعث حواس پرتی در محل کار می شود. شاید دلیل آن برخلاف چیزی باشد که تصور می کنید. ایجاد تعادل میان خلاقیت، محیط تعاملی و تمرکز کار دشواری است. تقریبا همه مدیران دوست دارند کارمندان آنها با علاقه و اشتیاق سرکار حاضر شوند. اما اگر آنها ناخواسته محدودیت های ناراحت کننده برای کارمندان خود ایجاد کنند، در واقع مانع از خوشحالی و خلاقیت بیشتر آنها می شوند.

ارتباطات تلفنی، پروژه های گروهی، جلسات ناگهانی، کابین و اتاق بندی کردن فضا، نشستن درکنار مدیر و تعاملات رو در رو نیز از دیگر مسایل آزار دهنده در محیط کار هستند که بازدهی را پایین می آورند.

با اینکه کار کردن در خانه خیلی باب نیست اما بسیاری از کارمندان وقتی قرار است روی پروژه ای تمرکز کنند، ترجیح می دهند آن را در سکوت و آرامش خانه انجام دهند.

در این تحقیق مشخص شده است کارمندان وقتی به تنهایی کار می کنند تمرکز و بازدهی بیشتری دارند. بر خلاف آنچه تصور می شود، کارهای گروهی آن نتیجه لازم که باید داشته باشند را ندارند.

حدود ۴۰ درصد از شرکت کننده های این آزمایش، جلسات ناگهانی که بدون برنامه برقرار می شوند را یکی دیگر از دلایل اصلی پایین آمدن کارایی در محیط کار می دانند. ۴۶ درصد آنها نیز اعلام کرده اند ترجیح می دهند به جای صحبت های رو در رو با همکاران، با آنها چت یا برای آنها ایمیل ارسال کنند.

با استناد به آمار بالا، باید گفت همکار پر سر و صدا و تعاملات رو در رو در صدر اصلی ترین متهمان کاهش بازدهی در محیط کار قرار دارند. شرکت هایی که میزهای کارمندان را با دیوارهایی از هم جدا کرده و در واقع کارمندان را داخل اتاقک قرار داده اند نیز باید بدانند، این مساله باعث پایین آمدن بازده کارمندان می شود. انسان ها دوست دارند در فضای باز کار کنند نه در جعبه هایی بسته شده.

در آخر هم باید به کارمندانی اشاره کرد که در کنار مدیر خود کار می کنند. بیشتر این افراد نمی تواند به خوبی روی کار تمرکز کنند و در نتیجه کاراییشان پایین می آید. عموما این کارمندان ترجیح می دهند بیشتر کار کنند، کنار فردی بنشینند که با صدای بلند غذا می خورد یا ارتباطات طولانی تری داشته باشند، اما کنار میز مدیر خود کار نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج