۵۱۲۰۲۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تعداد کاندیداهای ریاست جمهوری به ۱۹۷ نفر رسید

رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تاکنون ۱۹۷ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرده ‌اند.

خبرگزاری ایسنا: رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تاکنون ۱۹۷ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرده ‌اند.

علی اصغر احمدی با اعلام این خبر افزود: تاکنون امروز ۱۹۷ برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند که از ایتن تعداد ۸ زن و ۱۸۹ مرد هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز ۸۶ نفر ثبت نام کرده اند. تا این لحظه جوانترین فرد ۱۸ سال و مسن ترین فرد ۸۲ سال دارد. بیشترین آمار سنی نیز بین گروههای سنی ۴۶ تا ۵۰ سال است که ۳۲ نفر در این گروه سنی ثبت نام کردند.

رییس ستاد انتخابات خاطرنشان کرد: بیشترین مدارک تحصیلی هم فوق لیسانس است که ۵۴ نفر با این مدرک تحصیلی ثبت نام کرده اند. همچنین ۱۹ نفر نیز اظهار کرده اند که جزء ایثارگران هستند.

احمدی در ادامه در مورد تمدید مهلت ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: ثبت نام هر روزه تا ساعت ۱۸ ادامه دارد اما این امکان وجود دارد که ساعت ثبت نام از داوطلبان تمدید شود، که البته این مسئله را در روز آخر حتما اطلاع رسانی می کنیم، ما حتما در روال ثبت نام از داوطلبان مر قانون را رعایت می کنیم و خارج از چارچوب‌های قانونی نام نویسی نداریم.

رییس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا میزان ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری بالا است و هر کسی با هر شرایطی در انتخابات ثبت‌نام می‌کند، گفت: انتخابات دو بال بسیار مهم یعنی اجرا و نظارت دارد. اجرای قانون انتخابات به عهده وزارت کشور است و وزارت کشور و همه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها آماده شده‌اند تا انتخابات را بر اساس قانون اجرا کنند. شرایط ثبت‌نام کنندگان در قانون انتخابات ریاست جمهوری قید شده و ما آن قانون را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: الان بحث من این نیست که قانون انتخابات چه ضعف‌هایی دارد که مثلاً حداقل و حداکثر سن افراد یا حداقل مدرک تحصیلی افراد در قانون انتخابات ذکر نشده است. من مجری قانون انتخابات هستم و مکلفم آن را اجرا کنم. بررسی صلاحیت داوطلبان نیز به عهده شورای نگهبان است.

احمدی خاطرنشان کرد: امیدوارم مجلس در قانون انتخابات تجدید نظر کند مخصوصاً در لایحه جامع انتخابات که اکنون در کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت در حال بررسی است باید شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به صورت دقیق پیش‌بینی شود. به هر حال کسی که می‌خواهد رئیس جمهور کشور شود باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه جای خوشحالی دارد که هموطنانمان احساس تکلیف کرده و بر اساس قانون در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند، گفت: من در مقامی نیستم که به مردم امر و نهی کنم اما خواهش می‌کنم عزیزان رعایت کنم تا اینگونه نباشد که در پایان هم بابت اسباب خودشان شود و هم شورای نگهبان، البته این فقط خواهش است. ما به عنوان مجریان انتخابات برابر قانون انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام انجام می‌دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج