۵۱۲۳۱۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فیلمبردار نامزد ۳ جایزه اسکار درگذشت

میشائیل بالهاوس که سابقه همکاری با کارگردان‌های مطرح چون مارتین اسکورسیزی، رابرت ردفورد، راینر ورنر فاسبیندر و ولفگانگ پترسن را داشت، از دنیا رفت.

هنرآنلاین: میشائیل بالهاوس که سابقه همکاری با کارگردان‌های مطرح چون مارتین اسکورسیزی، رابرت ردفورد، راینر ورنر فاسبیندر و ولفگانگ پترسن را داشت، از دنیا رفت.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: میشائیل (مایکل) بالهاوس فیلمبردار کهنه‌کار آلمانی، سه‌شنبه غروب بعد از یک بیماری کوتاه در برلین درگذشت. او ۸۱ ساله بود.

بالهاوس متولد ۱۹۳۵ در برلین بود. او کار در دنیای سینما را پس از آن آغاز کرد که ماکس افولس کارگردان به او اجازه داد در ۱۹۵۵ سر صحنه فیلم "لولا مونتز" حضور داشته باشد. بالهاوس در ۱۹۵۸ به عنوان فیلمبردار در یک شبکه تلویزیونی در بادن-بادن مشغول کار شد. او در آنجا با پیتر لیلنتال آشنا شد و با او در ۱۹۶۴ در فیلم "Martyrium des Peter O'Hey" کار کرد.
فیلمبردار نامزد 3 جایزه اسکار درگذشت

او در آلمان و با همکاری با فیلمسازانی چون راینر ورنر فاسبیندر به شهرت رسید و کمک کرد سینمای آلمان به یک آزادی هنری جدید دست پیدا کند. بالهاوس در ۱۹۸۱ همراه لیلنتال به نیویورک رفت تا در فیلم "آقای شگفت‌انگیز عزیز" کار کند. او یک سال بعد در فیلم "عزیزم، تو هستی" با جان سیلز کار کرد.

بالهاوس بعداً با کارگردان‌های آمریکایی چون مارتین اسکورسیزی همکار شد و نورپردازی و ظاهر فیلمسازی در سینمای آمریکا را تحت تأثیر قرار داد.

بالهاوس در طول حدود نیم قرن فعالیت هنری در حدود ۱۳۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی همکاری داشت، شامل ۱۷ فیلم با فاسبیندر از جمله "ازدواج ماریا براون" و هفت فیلم با اسکورسیزی از جمله "رنگ پول"، "آخرین وسوسه مسیح"، "رفقای خوب" و "مردگان" و با دیگر فیلمسازانی نامدار مانند ولفگانگ پترسن، فولکر شلوندورف، جان سیلز، رابرت ردفورد، مایک نیکولز و فرانسیس فورد کوپولا نیز کار کرد.

او سه بار برای فیلم‌های "اخبار تلویزیون" (۱۹۸۷)، "بیکر بوی‌های شگفت‌انگیز" (۱۹۸۹) و "دار‌و‌دسته نیویورکی" (۲۰۰۲) نامزد اسکار شد.

"دختر کارمند" (مایک نیکولز)، "دراکولای برام استوکر" (فرانسیس فورد کوپولا)، "عصر معصومیت" (مارتین اسکورسیزی)، "مسابقه پرسش و پاسخ" و "افسانه بگر ونس" (رابرت ردفورد) و "هواپیمای رئیس جمهور" (ولفگانگ پترسن) از دیگر فیلم‌های اوست.

او اولین بار در فیلم "مارتا" از تکنیک معروف حرکت دایره‌ای شکل و ۳۶۰ درجه‌ای دوربین دور یک بازیگر استفاده کرد.

بالهاوس در ۲۰۱۵ جایزه خرس طلایی افتخاری یک عمر دستاورد شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد. تقدیر از بالهاوس با نمایش ۱۰ فیلم او در برلیناله همراه بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج