۵۱۳۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

در همایش تخصصی دارایی های فکری و مالکیت صنعتی

بررسی وضعیت مالکیت فکری در ایران و جهان

اقتصاد کنونی تولید علم و دانش عامل کلیدی موفقیت و نبض اقتصاد است که از این رو برای پیشرفت در اقتصاد باید بستر تولید علم و دانش (دارایی های فکری) را فراهم آورد که یکی از ابزارهای اساسی برای تحقق چنین هدفی ،بهره گیری از حمایت های قانونی و حقوقی در زمینه دارایی های فکری (دارایی های نا ملموس) یا همان حقوق مالکیت فکری است.

بررسی وضعیت مالکیت فکری در ایران و جهان

سازمان مدیریت صنعتی با همکاری انجمن تخصصی حقوق مالکیت فکری ایران و موسسه دارایی های فکری ، همایش تخصصی دارایی های فکری و مالکیت صنعتی را برگزار می کند.

در قرن بیست و یکم اقتصاد جهانی ،اقتصادی دانش بنیان یا دانش محور است و نوآوری ها و خلاقیت عامل کلیدی برای رقابت بیشتر در بازارهای به شدت رقابتی قلمداد می شوند . به عبارت دیگر در اقتصاد کنونی تولید علم و دانش عامل کلیدی موفقیت و نبض اقتصاد است که از این رو برای پیشرفت در اقتصاد باید بستر تولید علم و دانش (دارایی های فکری) را فراهم آورد که یکی از ابزارهای اساسی برای تحقق چنین هدفی ،بهره گیری از حمایت های قانونی و حقوقی در زمینه دارایی های فکری (دارایی های نا ملموس) یا همان حقوق مالکیت فکری است. دارایی های نا ملموس(غیر عینی)مواردی چون سرمایه انسانی،دانش فنی،اختراع برند،طرح ها و دیگر خلاقیت ها و نوآوری ها را در بر می گیرند.

وی طرح تجارب بنگاههای کسب و کار را یکی از محورهای اصلی این همایش خوانده و افزود: محافظت از محصولات و فرآیندهای نوآورانه از طریق گواهینامه های ثبت اختراع و مدل های مصرفی و محافظت طرح های خلاقانه مانند طرح ظاهری تلفن همراه از طریق حقوق طرح های صنعتی نیز از سایر محور های این همایش است.


بررسی وضعیت مالکیت فکری در ایران و جهان

مرادی در پایان موضوعات اصلی که در این همایش به آن پرداخته می شود را لزوم توجه به حقوق مالکیت فردی در گسترش و توسعه صنعتی در نظام،لزوم توجه به حقوق مالکیت فکری به عنوان یکی از الزامات عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی،وضعیت مالکیت فکری در ایران و جهان (معاهدات و کنوانسیون های مرتبط) ،آشنایی با کلیات مصادیق و قواعد مالکیت صنعتی ،ضرورت برندسازی در بنگاههای ایرانی ، قواعد بین المللی در زمینه ثبت علائم تجاری و لزوم حفاظت حقوقی از برند ملی و...برشمرد.

منبع : ام بی ای نیوز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج