۵۱۳۲۱۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اسماعیل‌پور: امیدوارم در فوتسال ایران تاریخ‌ساز شوم

فوتسال ایران ‌سال گذشته با کسب مقام سوم جام‌جهانی جایگاه بالایی را در ورزش ایران و میان مردم برای خودش به وجود آورد و انتخاب احمد اسماعیل‌پور به‌عنوان یکی از ١٠ بازیکن برتر جهان در‌سال ٢٠١٦ یکی از تبعات آن است.

روزنامه شهروند: فوتسال ایران ‌سال گذشته با کسب مقام سوم جام‌جهانی جایگاه بالایی را در ورزش ایران و میان مردم برای خودش به وجود آورد و انتخاب احمد اسماعیل‌پور به‌عنوان یکی از ١٠ بازیکن برتر جهان در‌سال ٢٠١٦ یکی از تبعات آن است. با این حال، این بازیکن ملی‌پوش از رسیدگی به تیم‌ملی خیلی راضی نیست. در ادامه به بهانه قرارگرفتن احمد اسماعیل‌پور درمیان ١٠ بازیکن برتر ‌سال ٢٠١٦ جهان با او به گفت‌وگو پرداختیم. در ادامه متن مصاحبه «شهروند» با بازیکن تیم‌ملی فوتسال را می‌خوانید:

چند روز قبل به‌عنوان یکی از ١٠ بازیکن برتر جهان در‌سال ٢٠١٦ انتخاب شدی. فکرش را می‌کردی؟

به هرحال، با توجه به این‌که در جام‌جهانی به‌عنوان سومین بازیکن برتر انتخاب شدم، تصور می‌کردم که در میان این ١٠نفر باشم. البته تمامی بازیکنان ایرانی لیاقت این جایگاه را دارند اما به ‌هرحال این قرعه به نام من درآمده و افتخار بزرگی است. با این حال، باید بگویم که تمامی بازیکنان تیم‌ملی دراین افتخار نقش داشتند و آنها کمک کردند که من دیده شوم.

چرا برای خود شانس قایل هستی تا درنهایت یکی از بازیکنان برتر جهان شوی؟

تا به‌حال سابقه نداشته که از ایران یک بازیکن درمیان ٣ بازیکن برتر جهان قرار بگیرند اما من امیدوار هستم که چنین اتفاقی بیفتد. این انتخاب توسط کارشناسان جهان صورت می‌گیرد که از ایران هم ظاهرا حسین شمس و عباس ترابیان حق رأی دارند. همین که درمیان ١٠نفر برتر قرار گرفتم، افتخار بزرگی است و برای قرارگرفتن درمیان نفرات اول تا سوم کار سختی دارم، چون رقبای من در لیگ‌های برتر جهان بازی می‌کنند و بیشتر دیده می‌شوند.

به نظر می‌رسد یک‌سال رویایی را پشت سر گذاشتی؟

بله، همین‌طور است. ‌سال ٩٥ برای من با کسب مقام سوم در جام‌جهانی، همچنین به دست آوردن عنوان سومین بازیکن برتر این رقابت‌ها، قرارگرفتن درمیان ٣ بازیکن برتر آسیا و قهرمانی با گیتی‌پسند در لیگ برتر برای من رویایی بود. حالا که ‌سال ٩٦ هم با این انتخاب آغاز شده و امیدوارم موفقیت‌هایم ادامه‌دار باشد. با این حال، مغرور نمی‌شوم و بازهم تشنه موفقیت هستم، اگرچه درموفقیت‌های قبلی نیز هم‌تیمی‌هایم نقش زیادی داشتند.

عجیب بود که درمراسم برترین‌های آسیا تو به‌عنوان بازیکن برتر انتخاب نشدی.

اول این‌که علی‌اصغر حسن‌زاده قطعا لایق این عنوان بوده و همان موقع انتخابش را تبریک گفتم. با این حال، به من گفتند چون درمسابقات جام ملت‌های آسیا حضور نداشتی، شانس کسب این عنوان را از دست داده‌ای.

لیگ برتر را با قهرمانی در ترکیب گیتی‌پسند به پایان رساندی. برای فصل آینده چه برنامه‌ای داری؟

من ٦، ٥سالی در گیتی‌پسند سابقه بازی دارم و پیشرفتم را مدیون این تیم هستم. در اصفهان خیلی راحتم و اولویتم همیشه این تیم بوده، اما چند پیشنهاد اروپایی به دستم رسیده است. بعد از جام‌جهانی که برخی پیشنهادات خیلی جدی بود اما از نظر مالی شرایط خوبی برای من نداشت. با این حال، یک پیشنهاد جدی از یکی از تیم‌های بزرگ اروپا به من شده که به ‌زودی باید به آن جواب بدهم. هنوز تصمیم نگرفتم چون من تازه ازدواج کردم و علاوه بر مسائل فنی و مالی باید همسرم را هم برای رفتن به اروپا متقاعد کنم.

اخیرا با تیم‌ملی در کرواسی حضور پیدا کردید و از ٢ بازی دوستانه نتایج خوبی به دست نیامد. حتی شکست برابر یک تیم درجه دوم اروپایی انتقادات زیادی را هم درپی داشت.

اصلا بحث افت‌کردن و کسب یک نتیجه بد نیست. قرار بود ناظم‌الشریعه دراین مسابقات به بازیکنان جوان میدان بدهد اما به دلیل عدم صدور ویزای برخی از آنها، چند بازیکن باتجربه هم به این اردو اعزام شدند. درمسابقات دوستانه نتیجه ملاک نیست و بیشتر به دنبال آماده‌سازی تیم برای رقابت‌های قهرمانی آسیا هستیم. این همان تیمی است که درجهان رتبه سوم را کسب کرده و با یک باخت نباید این‌قدر انتقاد بشنویم. مطمئن باشید اگر توجه بیشتری به فوتسال شود، درجام‌جهانی ٢٠٢٠ هم می‌توانیم موفق باشیم.

حالا که توقعات از شما بالا رفته، به ما بگو بعد از جام‌جهانی آنطور که توقع داشتید، به شما رسیدگی شد؟

افتخاری که فوتسال کسب کرد، در تاریخ ورزش ایران بی‌سابقه بود. ما فقط بعد از این رقابت‌ها یک‌بار پاداش گرفتیم که مبلغ آن هم ١٦‌میلیون و٢٠٠‌هزار تومان بود. حالا قضاوت با مردم است که آیا این میزان پاداش برای تیم سوم جهان کافی است؟ ما هیچ‌وقت برای پول بازی نکردیم و پاداش اصلی را هم از مردم گرفتیم، چون دراین مدت خیلی به ما لطف داشتند اما اگر یکی از این آقایان مسئول در جام‌جهانی حاضر بودند و از نزدیک تلاش بازیکنان را می‌دیدند، شاید به ارزش کار ما بیشتر پی می‌بردند. من تصور می‌کنم فوتسال همچنان زیر سایه فوتبال قرار گرفته و نیاز به توجه بیشتری دارد.

پس همچنان قرارداد بازیکنان فوتسال و فوتبال با هم قابل مقایسه نیست؟

بله، دقیقا همین‌طور است. اصلا ما به سطح قرارداد بازیکنان فوتبال نمی‌رسیم. شاید گرانترین قراردادی که در فوتسال بسته می‌شود، ٣٠٠‌میلیون باشد و ما بازیکن ملی‌پوشی داریم که زیر ١٠٠‌میلیون قراردادش است اما در فوتبال اینطور نیست. نیاز است که مسئولان فدراسیون فوتبال کمی نگاهشان را به فوتسال تغییر دهند، چون کار سختی برای حفظ جایگاه‌مان درجهان داریم.

درپایان اگر صحبتی داری، بگو؟

من دوست ندارم با صحبت‌هایی که کردم، بازیکنان فوتبال برداشت بدی داشته باشند. آنها هم برای ما قابل احترام هستند چون زحمت می‌کشند و پولش را هم می‌گیرند. بحث من درباره فوتسال بود که امیدوارم بیشتر توسط وزارت ورزش و فدراسیون به آن رسیدگی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج