۵۱۳۸۶۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۵ پیام حمله موشکی اخیر آمریکا به «الشعیرات»

یک کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک سوری با تشریح پیام‌های اخیر حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه اعلام کرد پیام‌هایی که آمریکا می‌خواست از طریق این تجاوز ارسال کند، خنثی شده است.

خبرگزاری تسنیم: «عمر معربونی» که با خبرنگار تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، افزود : آمریکا با تجاوز اخیر به خاک سوریه می‌خواست چندین پیام در جهت‌های مختلف ارسال کند : اولین پیام برای داخل آمریکا بودف به طوری که می‌دانیم نزاع موجود میان دونالد ترامپ رئیس جمهور و نهادهای سنتی داخل آمریکا که به طور کلی سازمان اطلاعات آن را نمایندگی می‌کند، در این پیام می‌توانیم بگوییم که موسسه سنتی توانست ترامپ را در دامی که به دقت ترسیم شده بود، بیندازند.

پیام دوم متوجه داخل سوریه در دو بخش بود، ملت و دولت، هدف آمریکا این بود که این تجاوز بر روحیه مردم سوریه تاثیر منفی بگذارد که در عمل چنین مسئله‌ای رخ نداد، زیرا ما شاهد واکنش‌های مردمی در محکومیت این تجاوز بودیم که مردم بر حمایت کامل خود از ارتش تاکید کردند، اما بخش دوم این پیام هم متوجه دولت سوریه با هدف فشار بر آن و وادار کردن آن به دادن امتیازهایی بود که بتواند به سیطره مجدد آمریکا کمک کند، ولی این بخش هم با بیانیه‌های واضح و صریح چه از سوی ریاست جمهوری سوریه یا دولت یا وزارت خارجه یا وزارت دفاع سوریه روبرو شد که همگی بر حق سوریه برای دفاع از حاکمیت خود به طور کامل تاکید کردند.

سومین پیام حمله اخیر آمریکا هم متوجه پیمان مقاومت بود که ایران و حزب الله به طور اساسی مخاطب آن بودند که ما بیانیه‌‌های حزب الله و ایران را شاهد بودیم که مضمون آنچه از زبان رهبران سوری بیان شد، در پاسخ دادن به هرگونه تجاوز در آینده را مورد تاکید قرار می‌دهد.

چهارمین پیام آمریکا از حمله موشکی اخیرش اعاده اعتبار رژیم صهیونیستی بود که سامانه دفاعی هوایی سوریه اخیرا یک جنگنده رژیم را سرنگون کرده بود که این سوریه از طریق پایگاه الشعیرات جنگنده‌های صهیونیستی را که به مواضع ارتش در حومه حمص حمله کرده بودند، هدف قرار داد.

این کارشناس سوری خاطر نشان کرد : مقابله سامانه دفاعی هوایی سوریه با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آن زمان، قواعد درگیری را ترسیم کرد که آمریکا اکنون از طریق حمله موشکی اخیر به دنبال از بین بردن آن برای اعاده اعتبار رژیم صهیونیستی بود.

معربونی افزود : پنجمین پیام و خطرناک‌ترین پیامی که آمریکا می‌خواست از طریق حمله موشکی اخیر ارسال کند، متوجه طرف روسی بود، ما موضع روسیه را چه در اظهارنظر صادره از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور و چه در موضع‌گیری وزارت خارجه و وزارت دفاع روسیه و نیز آنچه در شورای امنیت رخ داد و ماهیت موضع تند و واضح نماینده روسیه شاهد بودیم.

وی اظهار داشت : می‌توانیم بگوییم که اثرات پیام‌هایی که طرف آمریکایی از طریق ضربه اخیر می‌خواست ارسال کند، خنثی شده است، اما این مسئله، این حقیقت را که ما در قلب نبرد قرار داریم و نبرد سازوکارها و تاکتیک‌های دیگری به خود گرفته است، نفی نمی‌کند، دلیل ما این است که آنچه اکنون در منطقه شرقی از طریق محاصره «الطبقه» توسط گروه‌های مسلح کردی مورد حمایت آمریکا جریان دارد و عقب‌نشینی آسان تروریست‌های داعشی در مقابل گروه‌های تروریستی اتاق اردن در اطراف السویداء و درعا در جنوب سوریه تا قلمون شرقی این مسئله را نشان می‌دهد، همه این موارد به شکل اساسی بازترسیم نقشه میدانی امتداد یافته از شمال تا جنوب تا مرزهای سوریه و عراق را دنبال می‌کند که آمریکا دو هدف را دنبال می‌کند :‌هدف اول سیطره بر خط مرزی برای جلوگیری از هرگونه عملیات ارتباطی و پیوند میان بغداد و دمشق و میان تهران و بیروت و هدف دوم ترسیم نشانه‌های خودمختاری برای کردها به عنوان یک نمونه و الگویی که بتوان در آینده پیاده کرد، و خطر اساسی در اینجا نهفته است که دولت سوریه و همپیمانان آن تمام محاسبات را در نظر گرفته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج