جاباما
۵۱۴۲۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پروژه جدید کارگردان «بردمن»

دو روز پیش، فهرست کامل آثار راه‌یافته به بخش‌های مختلف جشنواره فیلم کن اعلام شد و این نخستین بار است که یک پروژه واقعیت مجازی در بخش رقابت اصلی حضور دارد.

وب سایت آی ‌سینما: دو روز پیش، فهرست کامل آثار راه‌یافته به بخش‌های مختلف جشنواره فیلم کن اعلام شد و این نخستین بار است که یک پروژه واقعیت مجازی در بخش رقابت اصلی حضور دارد. «گوشت و شن» (Carne y arena) حاصل جدیدترین همکاری مشترک آلخاندور گونزالس ایناریتو فیلمساز مکزیکی و امانوئل لوبسکی فیلمبردار سرشناس کارهایش، یک تجربه انفرادی شش و نیم دقیقه‌ای است که ماه آینده در بخش مسابقه کن به نمایش در می‌آید و مخاطب را به سفری درباره وضعیت انسانی مهاجران و پناهجویان می‌برد. کارگردان برنده اسکار با انتشار بیانیه‌ای برای نخستین‌بار از جزییات تا کنون منتشر نشده این پروژه گفته است.
پروژه جدید کارگردان «بردمن»

به گزارش «ایندی وایر»، در بخشی از توضیح رسمی پروژه واقعیت مجازی «گوشت و شن» آمده است: «بر اساس روایاتی حقیقی، مرزهای ظاهری میان سوژه و تماشاچی همزمان محو می‌شود و به هم پیوند می‌خورد؛ به این ترتیب، افراد اجازه می‌یابند به فضایی وسیع قدم بگذارند و گوشه‌ای از سفر شخصی پناهجویان را زندگی کنند. «گوشت و شن» از با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری مجازی که برای نخستین‌بار به کار گرفته شده، در خلق فضایی گسترده و سبک، با چندین خط روایی مختلف به همراه شخصیت‌هایی انسانی بهره برده است.»

به دنبال پذیرفته شدن این پروژه در بخش مسابقه اصلی که در نوع خود اتفاقی بی‌سابقه به شمار می‌رود، ایناریتو با انتشار بیانیه‌ای یادآور شده است: «در طول چهار سال گذشته که این پروژه در ذهنم در حال شکل‌گیری بود، از امتیاز ملاقات و مصاحبه با بسیاری از پناهجویان مکزیکی و امریکای مرکزی بهره‌مند شدم.» او اضافه کرده: «ماجرای زندگی‌شان اسیرم کرد، در نتیجه از بعضی‌شان برای حضور در این پروژه دعوت به همکاری کردم.»
پروژه جدید کارگردان «بردمن»

فیلمساز ۵۳ ساله همچنین هدف اصلی خود از تهیه و تولید چنین پروژه‌ای را چنین توضیح داده است: «قصدم این بوده که با استفاده از واقعیت مجازی دست به تجربه‌گرایی بزنم و به واکاوی وضعیت انسانی بپردازم؛ به‌ویژه در تلاش برای فرو ریختن دیکتاتوری فریم که تنها مي‌توان همه چیز را از خلال آن مشاهده کرد - و فضایی ایجاد کنم که به بازدیدکننده اجازه می‌دهد از خلال تجربه‌ای بی‌واسطه و مستقیم جا پای مهاجران بگذارد، با گوشت و پوست احساس‌شان کند و به قلب‌شان راه یابد.»

«گوشت و شن» حاصل جدیدترین همکاری مشترک ایناریتو و لوبسکی به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر، فیلم‌های تحسین‌شده‌ای مانند «بردمن» و «از گور برگشته» را با هم مقابل دوربین برده‌اند. پروژه اخیر دو سینماگر معروف مکزیکی با حمایت و سرمایه‌گذاری استودیوی «لجندری انترتینمنت» تهیه و تولید شده است. نسخه بسط یافته و کامل این فیلم از ماه ژوئن تا دسامبر در موسسه فرهنگی «فونداتزیونه پرادا» در میلان ایتالیا به نمایش در خواهد آمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج