اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۱۴۶۵۶
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

ثبت نام قالیباف، شورایی ها را نگران کرده

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران بالاخره و بعد از همه تأیید و تکذیب‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

شهروند نوشت: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران بالاخره و بعد از همه تأیید و تکذیب‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. حالا و بعد از ادامه‌دار شدن تحركات سياسي شهردار تهران، این اعضای شورای شهر تهرانند که از نگرانی‌شان برای تهران می‌گویند. آنها نگرانند که مسائل سياسي، شهر تهران را تحت تاثير قرار دهد يا بودجه‌هاي شهر تهران صرف تبليغات رياست‌جمهوري شود.
احمد مسجدجامعی یکی از این اعضای نگران است؛ او صبح ديروز در جلسه شورا در این‌باره گفت: «با توجه به نزدیک‌شدن به فضای انتخابات، مواظب باشیم دغدغه‌های انتخاباتی ما را از فعالیت‌های شهری غافل نسازد. به‌عنوان نمونه نمایشگاه کتاب تهران که همزمان با انتخابات است، فراموش نشود. ‌سال گذشته با یک بارندگی خساراتی به ناشران وارد شد و بازدیدکنندگان و غرفه‌داران گرفتار آن اوضاع نابسامان شدند. امسال از حالا پیش‌بینی کنیم که چنان وضعی تکرار نشود.» او همچنين به برنامه‌ريزي جهت حوادث غير مترقبه مثل سيل آذربايجان اشاره كرد و درباره نمايشگاه كتاب هم گفت كه با توجه به اتفاقاتی که‌ سال گذشته در جریان نمایشگاه کتاب بر اثر بارش باران رخ داد، لازم است تدابیر لازم در این زمینه گرفته شود.
علي صابري، عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران هم درباره سرنوشت مدیریت شهر پس از ثبت‌نام شهردار تهران در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «اعضای شورای شهر به‌عنوان ناظر مراقبند تا از منابع شهر در انتخابات ریاست‌جمهوری هزینه نشود.» او به ثبت‌نام شهردار تهران در انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره كرد: «قانون در خصوص این موضوع سکوت کرده و نیازی به استعفا یا تعیین جانشین وجود ندارد. بر اساس قانون اگر یکی از معاونان شهردار بخواهد برای رقابت شورای شهر وارد شود چون در یک شهر فعالیت می‌کند و احتمال سوءاستفاده از منابع شهر وجود دارد، باید استعفا كند؛ اما شاید به دلیل آن‌که رأی تهران به تنهایی در انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین‌کننده نیست، قانونگذار نیازی به استعفا یا تعیین جایگزین برای شهرداری که در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده، ندیده است.
اعضای شورای شهر به‌عنوان ناظر مراقب هستند تا از منابع شهر در انتخابات ریاست‌جمهوری هزینه نشود.» صابري همچنين به مشاور شهردار تهران تذكر داد: «شنیدیم که یکی از مشاوران آقای قالیباف انجمن معلولان را ترغیب می‌کند تا ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد شهردار تهران در زمینه توجه به معلولان و بهسازی شهر، از کاندیداتوری او حمایت کنند که ما به آن مشاور تذکر دادیم و جلوی فعالیت‌هایش را هر چند که وی این اقدامش را تکذیب کرد، گرفتیم و مسأله حل شد.» البته ناصر اماني، معاون شهردار تهران روز گذشته در برابر همه اين نگراني‌ها گفت كه فعالیت عادی شهردار ادامه دارد:«هیچ منع قانونی برای حضور شهردار تهران در مراسم و یا افتتاح پروژه‌ها وجود ندارد. پس از شروع فعالیت‌های رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری رسانه ملی محدودیت هایی در انتشار تصاویر و صحبت های کاندیداها دارد که ارتباطی با ادامه کار و فعالیت مدیران و مسئولان که کاندیدا شده‌اند ندارد و شهردار تهران نیز از این موضوع مستثنی نیست.»
٦٠‌هزار ميليارد بدهي شهرداري به تهران
شهرداري تهران ٢٠‌هزار ميليارد تومان بدهي به اشخاص حقيقي و بانك‌ها بدهكار است كه حالا موعد پرداخت ١٣‌هزار ميليارد تومان آن رسيده است آن هم در شرايطي كه به گفته نایب رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شورا مديريت شهري ٤٠‌هزار ميليارد هم بابت پروژه‌هاي باقيمانده تهران بدهي دارد.
به گفته او «حجم مجموع بدهی به پیمانکاران، اشخاص، بانک‌ها و پروژه‌های نیمه‌کاره در طی مدتی که آقای قالیباف شهردار تهران است، حدود ۶۰ تا ۷۰‌هزار‌میلیارد تومان است.» محمدمهدي تندگويان درباره ريز‌بدهي شهرداري تهران به «شهروند» می‌گوید: «١٤‌هزار ميليارد تومان ديون خصوصي است كه تعهد دادند تا پايان‌ سال پرداخت مي‌شود و ١٦‌هزار ميليارد تومان هم ديون بانكي كه درصورت پرداخت‌نشدن افزايش مي‌يابد.» او درباره رقم ٤٥‌هزار ميلياردي كه به‌عنوان بدهي به شهر تهران نسبت داده شده است، گفت: «ما در اجراي پروژه‌هاي شهري نسبت به دوبرنامه شهرداري عقب هستيم و پروژه‌هايي يا انجام نشده يا نيمه‌كاره است؛ مثل مترو كه بخشي از آن براي شهردار جديد مانده است. برآورده اين پروژه‌هاي انجام‌نشده درشهر تهران حدود ٤٥‌هزار ميليارد تومان است كه شهردار جديد هم به علت نبود نقدينگي مي‌تواند آن را پرداخت نكند.» او مجموعه اين بدهي‌ها را حاصل مدیريت ١٢ساله شهرداري تهران مي‌داند كه دركنار نبود درآمد پايدار مشكل زيادي را براي شهردار آينده رقم مي‌زند: «شهرداري بايد درآمد پايدار ايجاد مي‌كرد درحالي كه همزمان دربازار مسكن با ركود مواجه هستيم.
بنابراين شهردار آينده به‌طور مضاعف با اين مسائل روبه‌روست، درحالي كه تابلوهاي تبليغاتي، سازمان پسماند يا فروشگاه زنجيره‌اي شهروند مي‌توانست منبع خوبي براي درآمد باشد اما شهرداري براي آن برنامه‌ريزي نكرده است، ضمن اينكه درآمد سالانه ١٥٠ميلياردي شهرداري از تابلوهاي تبليغاتي با اين همه تابلوهاي تبليغاتي، تبليغات تلويزيون‌هاي شهري، تبليغات محيطي در مترو قابل قبول نيست، چون به ‌هرحال مردم اينها را مي‌بينند.» او همچنين به ايلنا هم گفت كه اقدامات بدون تحقیق و کارشناسی درشهر تهران انجام شده است: «مثلا هزینه احداث تونل امیرکبیر ۱۳۰۰‌میلیارد تومان است و سالانه ۹‌میلیارد تومان بابت هزینه نگهداری پرداخت می‌کنند، ولی اصلا هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود؛ چون هیچ تحقیقی برای اجرای پروژه صورت نگرفته و بعد از اجرایی‌شدن نیز پلیس راهور اجازه بهره‌برداری را نمی‌دهد.
پروژه ۱۷ شهریور نیز با هزینه کلان انجام شد و بدون هیچ نوع بازدهی باید جمع‌آوری شود و دوباره به حالت اولیه خودش بازگردد. درشهر مجموعه کارهایی انجام شد که فاقد تحقیقات و بیشتر تبلیغاتی بوده است. دریاچه چیتگر یا دریاچه خلیج‌فارس که قرار بود به‌عنوان جایگاه تفرجی، مردم از آن بهره‌مند شوند، آن‌قدر برج در اطراف آن ساخته شده که دیگر چشم‌اندازی برای دریاچه وجود ندارد.»
اين سخنان درشرايطي است كه به گزارش «موج»، عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا هم روز گذشته اعلام كرد كه از ٢٠‌هزار ميليارد بدهي شهرداري، نوبت پرداخت حدود ١٣‌هزار ميليارد تومان از آن رسيده‌است: «شهرداری نزدیک ١١‌هزار‌میلیارد تومان به بانک‌ها و موسسات مالی بدهکار است. همچنین حدود ٨ تا ٩‌هزار‌میلیارد تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی بدهکار است. درتبصره بودجه دیدیم که یکی از اولویت‌ها، پرداخت دیون مردم و بانک‌هاست. در واقع کل بدهی به بانک‌ها تا‌ سال ٩٧، ١١‌هزار‌میلیارد بوده که از این مبلغ حدود ٦‌هزار‌میلیارد به سررسید خود رسیده، همچنین ٧ الی ٨‌هزار‌ میلیارد نیز مربوط به افراد حقیقی و حقوقی است که باید پرداخت شود.»
لزوم نظارت بر خریدهای شهرداری تهران با تشکیل کمیته نظارتی
محمد سالاری، رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شورا هم ديروز درجریان بررسی یک فوریت طرح نظارت و کنترل خریدهای خارجی در شهرداری تهران گفت كه این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری و حمایت از اشتغال و تولیدات داخلی با تشکیل کمیته‌ای متشکل از روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر، نماینده شهردار تهران و زیر نظر رئیس شورای شهر بر خرید کالاهایی که درشهرداری انجام می‌شود، نظارت می‌کند: «با توجه به این‌که شهرداری یک سازمان غیردولتی است و خرید اقلام مورد نیاز توسط خود این سازمان انجام می‌شود نه دولت، لازم است درحمایت از اشتغال و تولید داخلی این کمیته شکل گیرد تا کالاهای خارجی که مشابه آنها درکشور تولید می‌شوند، خریداری نشوند و نظارت دقیق براین امور صورت گیرد.»
محسن سرخو، رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران هم از مطالبه ۱۶۰‌میلیارد تومانی پیمانکاران پسماند از شهرداری تهران خبر داد و گفت كه هروقت ما برای بخش نقدی بودجه پیگیری کردیم، گفتند؛ اولویت ما پرداخت به پیمانکاران پسماند و حقوق کارگران و کارمندان است: «متوجه شدیم، شهرداری ازصورت وضع پیمانکاران کسوراتی را کسر می‌کند، ولی آنها را به محل‌های قانونی خود ازجمله دارایی و تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خجالت بکشید و نگران نباشید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج