۵۱۶۷۵۳
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

چگونه امنیت را بدون آنتی ویروس بالا ببریم؟

در این دوره از تکنولوژی، امنیت یکی از مسائل مطرح در این زمینه است و با توجه به خطرات زیاد امنیتی در تکنولوژی، آنتی ویروس های مختلفی نیز ارائه شدند. برخی معتقدند که نیازی به آنتی ویروس نیست زیرا دستگاه ها دارای امنیت داخلی یا In Built هستند.

مجله سخت افزار: در این دوره از تکنولوژی، امنیت یکی از مسائل مطرح در این زمینه است و با توجه به خطرات زیاد امنیتی در تکنولوژی، آنتی ویروس های مختلفی نیز ارائه شدند. برخی معتقدند که نیازی به آنتی ویروس نیست زیرا دستگاه ها دارای امنیت داخلی یا In Built هستند. همچنین مایکروسافت در ویندوز ۸ سعی کرد تا امنیتی را فراهم کند تا منتقدان را قانع کند که دیگر نیازی به نصب آنتی ویروس های جداگانه نیست و تلاش کرد تا حفره های امنیتی که باعث ورود ویروس ها بودند را ببندد. اما در اندروید و iOS مدیریت ویروس ها کار سخت تری است. ولی با ظهور app store، شرکت میتواند نرم افزار ها و منابع مشکوک را فیلتر کند در نتیجه کمی از ورود برنامه های مخرب جلوگیری میشود.


چگونه امنیت را بدون آنتی ویروس بالا ببریم؟

یکی از رایج ترین منبع ورود ویروس به دستگاه های شما، از طریق وب سایت ها است و هر سه مرورگر قوی Chrome، Firefox و Edge امنیت بالایی را ارائه میکنند. برای مثال، اگر کروم متوجه سایت مشکوکی شود؛ قبل از باز کردن آن هشدار میدهد. پس تا زمانی که این مرورگرهای قدرتمند میتوانند ویروس ها را کشف کنند و سایت های مشکوک را تشخیص دهند نیازی به نرم افزار های امنیتی نیست.

راه هایی که معمولا ویروس برای راه یابی به دستگاه هایمان پیدا میکند باز کردن صفحات وب و دانلود فایل های ویروسی است. اکثر کاربران این هشدار های امنیتی را نادیده میگیرند یا روی لینک اشتباه کلیک میکنند. برای مثال در سایت هایی که تبلیغات زیادی وجود دارد و زرق و برق زیادی در آن بکار رفته، دقت کنید که بر روی چه چیزهایی کلیک میکنید. همچنین استفاده ی کاربران از تورنت نیز میتواند عاملی برای ورود ویروس ها باشد. پس اگر از سایت ها و منابع معتبر برای دانلود فایل ها استفاده کنید، از این مرورگرهای قوی استفاده کنید و به هشدار مرورگرها توجه کنید واقعاً نیازی به آنتی ویروس ندارید.
چگونه امنیت را بدون آنتی ویروس بالا ببریم؟
مورد دیگری که عامل ویروس در سیستم ها است، استفاده از آنتی ویروس Ransomware است که این آنتی ویروس، مخرب ترین نرم افزار، میان نرم افزار های مخرب است؛ که میتواند دستگاه شما را آلوده کند. این نرم افزار کدهای مخربی دارد که اطلاعات شما را رمزگذاری میکند و قادر نخواهید بود به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید؛ هیچ راه حلی برای از بین بردن آن نیست. در واقع احتمال رمز گشایی داده ها نزدیک به صفر است و برنامه از شما میخواهد تا برای دسترسی به اطلاعاتتان مبلغی را پرداخت کنید که اگر این مبلغ را هم پرداخت کنید هیچ تضمینی برای بازگشت اطلاعاتتان وجود ندارد.

همه ی این ها را گفتیم تا به این موضوع برسیم که هیچ آنتی ویروسی نمیتواند مقابل ransomware مقاومت کند و جلوی عملیات آن را بگیرد. پس میتوان با رعایت چند نکته ی ساده امنیت سیستم ها و گوشی های هوشمند را بدون داشتن آنتی ویروس ها بالا برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج