۵۱۶۸۷۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

شهادت ۱۳ هزار یمنی بر اثر حملات ائتلاف سعودی

کمیته رفع حصار از یمن در بیانیه ای اعلام کرد که حملات ائتلاف سعودی تاکنون جان ۱۳ هزار شهروند یمنی را گرفته و موجب زخمی شدن دستکم ۲۰ هزار نفر دیگر شده است.

خبرگزاری مهر: به نقل از المیادین، حملات ددمنشانه متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی به مردم و شهروندان یمنی با شدت ادامه دارد.

در همین راستا، جنگنده های ائتلاف سعودی بازاری در منطقه «حیران» واقع در استان حجه یمن را بمباران کردند که بر اثر آن ۳ شهروند یمنی به شهادت رسیدند و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین کمیته رفع حصار از یمن نیز در بیانیه ای اعلام کرد: حملات ائتلاف سعودی تاکنون جان ۱۳ هزار شهروند یمنی را گرفته و موجب زخمی شدن دستکم ۲۰ هزار نفر دیگر شده است.

این در حالی است که «استفان اندرسون» نماینده برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل در یمن نسبت به هدف قرار دادن بندر الحدیده واقع در غرب یمن هشدار داد و تصریح کرد که بیش از ۸۰ درصد مواد غذایی و کمک های بشردوستانه از طریق این بندر وارد یمن می شود.

رژیم سعودی دو سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود و نیز حمایت آمریکا به بهانه درخواست منصور هادی برای تصاحب مجدد قدرت در یمن، تجاوز به این کشور را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.

اخیرا وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که بر اثر حملات سعودی ها طی دو سال اخیر ۱۰ هزار یمنی شهید و بیش از ۲۰ هزار نفر زخمی شده اند و ۴۱۲ ساختمان و مرکز بهداشتی و درمانی ویران شده است.

این وزارت خانه افزوده است: بر اثر تجاوزات سعودی ها به یمن طی دو سال گذشته ۴۵۴۱ کودک و ۳۵۵۱ زن و ۲۰۶۱۹ مرد شهید یا زخمی شده اند. در پی محاصره یمن، دستیابی به ۵۰ نوع داروی سرطان در بازارهای یمن وجود ندارد و این داروها در بازار موجود نیست. درخواست می کنیم که تجاوز یه یمن متوقف و محاصره هوایی، زمینی و دریایی رفع گردد و فرودگاه های یمن نیز برای نجات جان بیماران بازگشایی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به این آشکار ملتی را قتل عام و بقیه را دچار قحطی میکنند و صدایی از کسی در نمیاد وایران را به مداخله متهم میکنند.
      وقت آنست ملاحظه را کنار بگذاریم و توسط یمن نفت عربستان قطع شود .ما از عربستان خاطرات بدی بخصوص زمان جنگ داریم و باید تسویه شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج