۵۱۹۶۶۱
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

پرونده قتل جوان مینابی با صلح مختومه شد

با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف بخش کورین، اختلاف و درگیری بین دو طایفه در این منطقه به سازش منتهی شد.

خبرگزاری میزان: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف بخش کورین از توابع استان سیستان و بلوچستان، اختلاف و درگیری بین دو طایفه در این منطقه به سازش منتهی شد.

محمد رضا طاهری معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر اختلاف و درگیری دسته جمعی در استان هرمزگان (شهرستان میناب) در سال ۱۳۹۱، یک نفر به قتل می رسد که بلافاصله قاتل دستگیر و تحویل مراجع قانونی شهرستان میناب می‌گردد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به سازش این پرونده در فروردین ماه امسال در منطقه کورین شهرستان زاهدان نیز افزود: پس از گذشت دو سال و طی مراحل قانونی، قاتل به قصاص نفس محکوم می گردد که تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف کورین برای جلب رضایت از اولیای دم آغاز می گردد

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: برگزاری جلسات فراوان، دیدار با معتمدان و ریش سفیدان، سفر به شهرستان میناب( محل اقامت خانواده مقتول) از جمله تلاش‌های اعضای شوراهای حل اختلاف بخش کورین برای جلب رضایت از خانواده مقتول بود.

وی گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد اعضای شورای حل اختلاف کورین با حضور بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان با خانواده مقتول سرانجام در تاریخ ۲۲ فروردین ماه امسال، جلسه مذاکره بین دو طایفه خانواده قاتل و مقتول در شهرستان زاهدان برگزار شد که تلاش، تدبیر و همت، معتمدان، ریش سفیدان و اعضای شوراهای حل اختلاف بخش کورین زاهدان به ثمر نشست و پس از مذاکرات طولانی، اولیای دم به اخذ دیه تراضی کردند و نهایتا با توجه به شرایط خانواده طرف مقابل، خانواده مقتول دیه اخذ شده را به خانواده طرف مقابل برگشت دادند و در واقع بدون اخذ دیه از قصاص نفس صرف نظر نموده و رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند که پس از طی روند اداری، فرد محکوم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه رسالت اصلی شوراهای حل اختلاف برقراری صلح و سازش بین طرفین دعوی است گفت: خوشبختانه با توجه به شرایط خاص این استان فرهنگ صلح و سازش به‌خوبی در بین مردم نهادینه شده است به گونه ای که در سال گذشته نیز ۳۰ فقره پرونده درگیری طایفه ای منجر به قتل در استان سیستان و بلوچستان به سازش منتهی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Somi

      قاتل ب آغوش خانواده بازگشت!!! "نهادینه شدن صلح و سازش در اون منطقه" در واقع همون "پرورش قاتل" نیست؟! یهو دیدین تو این بخش هم ب خودکفایی رسیدیمو تونستیم قاتل صادر کنیم!! خدارو چ دیدی!!

    • soml

      از نظرات شما حالم بهم میخوره

    • محمد سلطان

      نه داداش اونجا طایفه ای هست اگر قصاص صورت میگرفت مطمین باش جان سایر اعضاءخانواده بخطر میافتاد اونجا سیستان بلوچستانه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج