۵۲۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

طرز فکر دیگران را به خود نزدیک کنید!

ایجاد یک رابطه منطقی و درست با دیگران نیز به تمرین و صبر نیاز دارد مخصوصا که اگر همکاران خسته کننده یا بدقلق داشته باشید.

طرز فکر دیگران را به خود نزدیک کنید!






برترین ها: اینکه مدیر یا کارمند ساده یک شرکت باشید فرق چندانی ندارد شما باید با دیگران رفتار دوستانه و خوبی داشته باشید. سخت کار کردن، ثبات کاری، هوشمندی و گرفتن تصمیمات درست همه فاکتورهای بسیار مهم کاری هستند اما روابط بین اشخاص نیز در مدیریت کارها برای سود بیشتر و پیشرفت کارها یا ایجاد محدودیت های نالازم برای رسیدن به اهداف تاثیر بسیاری دارد.

طرز فکر دیگران را به خود نزدیک کنید!

هنر است که بتوان طرز فکر دیگران را تغییر داد و به فکر خود نزدیک کرد. این موفقیت نیز یک شبه به دست نمی آید و آسان نیست. ایجاد یک رابطه منطقی و درست با دیگران نیز به تمرین و صبر نیاز دارد مخصوصا که اگر همکاران خسته کننده یا بدقلق داشته باشید.

تشخیص اهمیت داشتن روابط خوب با همکاران نخستین قدم برای ایجاد رابطه کاری درست است و دومین قدم نیز اجرایی کردن آن است. با اینکه همه کارها و افراد با هم فرق دارند اما روش های دوستی، همکاری، افزایش اطمینان و تاثیرگذاری روی آدم های اطراف چیزی است که در همه دنیا مشترک است. برخی از این روش ها را در ادامه برایتان نام برده ایم.

۱. داشتن دیدگاه متفاوت نخستین قدم است

نخستین اصل موفقیت در روابط کاری یا شخصی این است که بتوانید از نگاه شخص مقابل به موضوع و موقعیت پیش آمده نگاه کنید و بر اساس آن واکنش نشان دهید. همکاری که شما تصور می کنید «بدقلق» است، ممکن است فردی خجالتی، عصبی یا منزوی باشد.

برخلاف تصور عموم، مقابله و مخالفت کردن به هیچ عنوان تاکتیک مناسبی نیست و باید از آن پرهیز کرد. در عوض، خود را به جای همکار خود قرار دهید و ببینید اگر شما به جای او بودید چگونه رفتار می کردید؟ با این تمرین متوجه می شوید انسان ها آن گونه که شما تصور می کنید، نیستند. به این ترتیب، می توانید از قضاوت در مورد افراد دست بردارید. وقتی پیشاپیش در مورد افراد قضاوت می کنیم ناخواسته رفتار و نگاهمان به آن فرد عوض می شود.

۲. تقدیر، احترام و تحسین کنید نه برخورد و مخالفت!

سعی کنید تا همیشه تحسین کنید و از محکوم یا قضاوت کردن دیگران دست بکشید. اینکه به دیگران بگویید اشتباه می کنند راه درستی برای تصحیح رفتار آنها نیست. بدون توجه به اشتباهی که آنها مرتکب شده اند، همکار شما برای انجام کارهای خود دلایلی منطقی دارد. اینکه در مقابل طرف بایستید و با او مخالف کنید در واقع یک دشمنی طولانی را ایجاد می کنید و ادامه می دهید.

اگر دوست دارید افراد را - حتی سرسخت ترین آنها را - متقاعد و مجاب کنید باید برای آنها ارزش و احترام قایل شوید و تحسینشان کنید. مواقعی که مخالفت و اعتراض نتیجه دلخواه را به دنبال ندارد، سعی کنید با چرب زبانی های صادقانه و خالص، اوضاع را به گونه ای دیگر تغییر دهید.

به جای توجه به کارهای اشتباه و رفتارها بد همکار خود، روی کارهای خوبی که انجام می دهد متمرکز شوید. همه انسان ها دوست دارند اعتماد به نفسشان افزایش یابد. این چیزی است که همه مردم دنیا به آن نیاز دارند و به دنبال آن هستند.

با جملات امید بخش و رفتار صمیمی، اعتماد به نفس آنها را افزایش دهید تا در انجام کارها به شما کمک کنند و در کنارتان باشند. به این نکته توجه داشته باشید که حتی کوچک ترین تشکر و قدردانی نیز تاثیر بزرگی در بهبود روابط کاری و حرفه ای دارند.

۳. به مزایا و معایب، سود و ضررها فکر کنید

اینکه تصمیماتی که همکاران شما برای رسیدن به اهداف خود می گیرند تاثیری در رسیدن به نتیجه دلخواهشان داشته باشد یا خیر، شما باید به آنها کمک کنید تا به نتیجه لازم برسند و این ماموریت را به یکی از مهم ترین تلاش های خود تبدیل کنید. تعیین اینکه شما چگونه می توانید در رسیدن به نتیجه دلخواه به همکار خود کمک کنید یکی از مهم ترین تلاش های شما در برقراری رابطه کاری بهتر است.

برای متقاعد کردن و ساختن روابط بهتر بسیار مهم است که چشم اندازی بالاتر از آنچه همکارتان از سود کاری که می خواهید انجام دهد، پیش روی او قرار دهید.

هنگام تحسین دیگران به این نکته توجه داشته باشید مردم دوست دارند خریده شوند نه فروخته. همیشه به سود دو جانبه فکر کنید و صادقانه در مورد منافع کار مشترک صحبت کنید. هنگامی که در مورد مزایا یا معایب یک کار فراتر از منافع شخصی خود فکر کنیم، نتیجه بسیار بهتری خواهیم گرفت.

۴. آنها را به خود علاقه مند کنید

اگر دوست دارید همکارتان از شما خوشش بیاید، ابتدا شما آنها را دوست داشته باشید. انسان ها اصولا زمانی کارهایی که می خواهید را انجام می دهند که باور کنند به آنها علاقه دارید.

برای شروع این کار، به همکار خود ابتدا به چشم یک انسان نه وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود نگاه کنید. به طور مثال، باید بدانید از چه چیزهایی خوششان می آید، از چه خوششان نمی آید، در مورد پیشینه آنها بدانید. سعی کنید بیش از آنکه حرف بزنید، گوش کنید. همیشه لبخند بزنید و خوش اخلاق باشید.

اگر مدیر شرکتی هستید، از کارمندان خود نیازهایشان را جویا شوید و به آنها زمان یا انرژی لازم را بدهید. علاقه پایه گذار بهترین روابط انسانی است. هر زمان که ما فردی را دوست داشته باشیم و او را تحسین کنیم، او نیز ما را دوست خواهد داشت و برایمان احترام قائل خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدامین

      بابت این مطلب مفید و درست تون صمیمانه تشکر می کنم.خدا قوت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج