۵۲۰۹۲۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

تهدید حریم خصوصی توسط پهپادها

بسیاری از مردم سراسر جهان معتقدند پهپادهای مجهز به دوربین، حریم خصوصی آن‌ها را نقض می‌کند.

وب سایت سایبربان: پهپادها در عصر حاضر کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده و دارای طرفداران بسیاری هستند. این محصولات پرنده دارای ویژگی‌های جذابی مانند دوربین فیلم‌برداری، عکاسی و موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS) بوده و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را به شیوه‌های گوناگونی به کار گرفت. با وجود اینکه این دستاورد از دیدگاه عده‌ای یک اسباب‌بازی بی‌ضرر به حساب می‌آید؛ اما تاکنون حوادث جانی و مالی بسیاری را پدید آورده است و افرادی نیز از وجود آن ناراضی هستند. دلیل این عدم رضایت نیز تجهیز وسایل پرنده به دوربین عنوان می‌شود.
تهدید حریم خصوصی توسط پهپادها

قوانین جدید:

بسیاری از دولت‌های سراسر جهان برای مقابله با حوادث رخ‌داده توسط پهپاد قوانینی مانند محدودیت منطقه پروازی در اطراف فرودگاه‌ها ایجاد کرده‌اند. همچنین حداکثر ارتفاع مجاز حدود ۱۲۰ متر تعیین شده و اجازه‌ی پرواز در نزدیک مناطق خصوصی وجود ندارد. با وجود این، اجرای قوانین مطرح شده توسط پلیس به علت گستردگی روزافزون این وسایل یک چالش جدی به حساب می‌آید.
به عنوان مثال کانادا یکی از جدیدترین کشورهایی است که قوانینی را برای محدودیت کردن پهپادها تصویب کرده و خشم طرفداران آن را برانگیخته است. اگرچه بسیاری از دولت‌ها، پلیس‌ها و محققان، برای اجرای قوانین، نظارت بر جرم و جنایت و انجام تحقیقات علمی از این دستاورد استفاده می‌کنند.

شیوه‌ی جدید جنایت:

هم‌اکنون نیروهای پلیس بسیاری تأیید کرده‌اند که گزارش‌های نگرانی مردم نسبت به پرواز یک پهپاد در اطراف محل سکونت آن‌ها، روزبه‌روز در حال افزایش است. در واقع مردم از پلیس می‌خواهند تا با صاحبان این وسایل که حریم خصوصی آن را نقض کرده و به آن وارد شده‌اند، برخورد کنند.

علاوه بر نقض حریم خصوصی گزارش‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهد، تعدادی از مجرمان قبل از ورود به یک خانه، ابتدا شرایط آن را با پهپادی دارای قابلیت دید غیرمستقیم و کنترل از راه دور، بررسی می‌کنند.

جنبه‌ی مثبت:

تمامی فناوری‌هایی که برای کمک به انسان‌ها تولید می‌شوند، دارای جنبه‌های منفی خاص خود نیز هستند. به عنوان مثال در کنار معایب یاد شده از پهپادها، به کمک این فناوری موفقیت‌های بسیاری در اکتشاف مکان‌های جدید، بررسی مناطق دور از دسترس یا کمک به آسیب دیدگان حوادث طبیعی، به دست آمده است. همچنین می‌توان در شرایط اضطراری و خطرناکی که خطر جانی برای خلبان‌ها یا انسان‌ها وجود دارد، از این فناوری استفاده به عمل آورد.

مسابقات ورزشی:

رقابت‌های ورزشی یکی دیگر از زمینه‌های تحت تأثیر قرار گرفته توسط پهپادها است. هم‌اکنون در نقاط بسیاری از جهان مسابقات متنوعی برای عبور این وسایل از میان موانع و دروازه‌های برگزار می‌شود. به همین دلیل شرکت‌های بسیاری شروع به حمایت و سرمایه‌گذاری از این ورزش کرده و معتقدند، احتمالاً در آینده بتوان در مسابقات فرمول 1 نیز از تجهیزات خودران استفاده کرد.
هم‌اکنون مرز مناسبی میان نحوه‌ی استفاده‌ی پهپادها برای مصارف سرگرمی، ورزشی یا مجرمانه به وجود آمده است؛ اما مطمئناً با پیشرفت این فناوری قوانین و موارد استفاده‌ی خوب و بد تازه‌ای نیز برای آن به وجود می‌آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج