۵۲۲۵۴۹
۳۸ نظر
۵۰۱۰
۳۸ نظر
۵۰۱۰
پ

روحانی: عجبا، برخی برای افتتاح هم دلواپس هستند

حسن روحانی با انتقاد از برخی دلواپسی‌های اخیر در مورد افتتاح پروژه‌های تکمیل شده در دولت یازدهم توسط رییس جمهور، اعلام کرد: برای افتتاح طرح‌های تکمیل شده به خاطر دلواپس‌ها یک روز هم صبر نمی‌کنیم.

خبرگزاری ایسنا: حسن روحانی با انتقاد از برخی دلواپسی‌های اخیر در مورد افتتاح پروژه‌های تکمیل شده در دولت یازدهم توسط رییس جمهور، اعلام کرد: برای افتتاح طرح‌های تکمیل شده به خاطر دلواپس‌ها یک روز هم صبر نمی‌کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم صبح امروز (یک‌شنبه) در ادامه سفر تبلیغاتی خود در سالن فجر بندرعباس اظهار کرد: امروز روز باشکوهی است چون علاوه بر میلاد اباعبدالله (ع) و روز ملی خلیج فارس، روز شروع خودکفایی کشور در بنزین است.
وی ادامه داد: سلام بر جای جای این استان عزیز و دلاور هرمزگان، اینجا سرزمین دلاوری‌ها و ایستادگی‌ها و بندر مبارزه با استعمار خارجی‌هاست.

روحانی با بیان اینکه ما در خرداد 92 با هم برای آزادی ایران عزیزمان پیمان بستیم، افزود: ما پیمان بستیم تا دست به دست هم بدهیم و اموال ایران را که در جای جای جهان توقیف شده بود آزاد کنیم و به ایران بازگردانیم.

وی ادامه داد: فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس که امروز افتتاح خواهد شد، یکی از افتخارات صنعت نفت ایران خواهد بود. تمامی تجهیزات اصلی این پالایشگاه سال‌ها پیش خریداری شده بود، اما در کشورهای مختلف توقیف بود و اگر برجام نبود این پالایشگاه هیچ وقت افتتاح نمی‌شد. آنها که می‌گویند آثار برجام را ندیده‌ایم امروز به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیایند و ببینند که همه تجهیزات خریداری شده نه تنها به ایران آمده که نصب هم شده است.

روحانی در ادامه یادآور شد: اگر قبل از برجام می‌توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم و تجهیزاتی وارد کنیم اگر این تجهیزات خراب بود به گردن خودمان می‌افتاد. اما امروز سازنده تجهیزات باید آنها را سالم به ملت تحویل بدهد. عهد ما با هم در خرداد 92 این بود که راهی را انتخاب کنیم که اموال ایران را حراست کنیم و با هم قدمی برداریم تا پروژه‌های مهم کشورمان افتتاح شوند.

وی با انتقاد از کسانی که از افتتاح پروژه‌ها انتقاد می‌کنند، تصریح کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند که افتتاح کردن مثل زدن کلید یک لامپ است. برای پروژه‌ها چندین سال تلاش شده است. این پالایشگاه از سال 86 شروع شده و تا سال 92، 40 درصدش تکمیل شده بود. آن هم قسمت‌هایی مثل لوله‌کشی و منابع ساخته شده و بسیاری از تجهیزات در آن نبود. ما هر طرحی که تکمیل شود را به خاطر دلواپس‌ها یک روز هم صبر نمی‌کنیم و افتتاح می‌کنیم. فکر می‌کردیم دلواپس‌ها برای برجام دلواپس هستند اما بعد دیدیم که برای افتتاح هم دلواپس‌اند!

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اضافه کرد: این پالایشگاه جزو پروژه‌هایی بود که من هر هفته آن را دنبال و از وزیر نفت درباره‌اش سوال می‌کردم. دولت 1 میلیارد و 400 میلیون دلار برای این پالایشگاه هزینه کرده که فاز اول آن دیروز تکمیل شد و امروز افتتاح می‌شود و ان‌شاءالله طی یکی دو هفته آینده تولید بنزین در این پالایشگاه روزانه به 12 میلیون بشکه خواهد رسید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در خرداد 92 پای صندوق رأی رفتیم تا کشورمان به جای مصرف بنزین آلوده بنزین سالم مصرف کند و در گازوییل و بنزین به خودکفایی برسیم. ما امروز گازوییل وارد نمی‌کنیم بلکه صادر هم می‌کنیم و به زودی تا پایان امسال نه تنها بنزین را وارد نخواهیم کرد بلکه به تدریج به صادرات آن خواهیم پرداخت.

روحانی با اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان اظهار کرد: این استان نگهبان آزادی تنگه هرمز برای صادرات و واردات ایران عزیزمان و نگهبان دروازه ایران در تنگه هرمز است. بندرعباس بار مسئولیت سنگینی را برای چرخ اقتصاد ایران بزرگ بر دوش گرفته و باید به مردم عزیز هرمزگان دست مریزاد بگوییم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری سال 92 خاطرنشان کرد: در آن سال اولین غصه من این بود که چگونه گندم مورد نیاز مردم را تأمین کنیم. اوایل تیر 92 که هنوز مسئولیت را به عهده نگرفته بودم اولین گزارش نیروی انتظامی به من این بود که در برخی استان‌ها ذخیره گندم تنها برای سه روز است. و یکی دو هفته کار من این بود که تلاش کنم کالاهای اساسی تأمین شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند. اما امروز ما 8 میلیون تن گندم در انبارهایمان داریم و در سال 95 برای اولین بار در گندم صادرکننده شدیم و 3 میلیون تن آماده صادرات بود که بخشی از آن را صادر کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: بعضی‌ها شعار می‌دادند و می‌گفتند قدرت ملی ولی ما کمتر حرف زدیم اما به جای آن انبار سلاح‌های استراتژیک ما در طول این سه سال و نیم به اندازه 10 سال قبل است. ما راهی را شروع کرده‌ایم که شعار ندهیم بلکه عمل کنیم. راهی که آزادی ملت ایران را تضمین کنیم و خرافه‌گرایی را کنار بگذاریم. مردم باید در مسیر آزادی و وحدت قرار بگیرند و اساس کار در دولت تدبیر و امید شایسته‌سالاری است.

وی اضافه کرد: ما برای اولین بار در دولت یازدهم شاهد شروع به کار 700 هزار خانم هستیم. ما با هم عهد بستیم که با سلاح‌های قومیتی، مذهبی، استانی و شرق و غرب را از بین ببریم. امروز از شما می‌پرسم که آیا شیعه و سنی امروز بیشتر احساس برادری می‌کنند یا درسال 91 و یا اقوام مختلف ایرانی امروز بیشتر احساس انسجام و وحدت ملی می‌کنند یا در سال 91؟ و مردم ایران امروز احساس امنیت بیشتری می‌کنند یا درسال 91؟

این کاندیدای انتخابات با بیان اینکه سایه شوم جنگ و ناامنی به دست ملت ایران، رهبری معظم انقلاب و انسجام و یکپارچگی و حضور یکایک مردم ایران برداشته شد تأکید کرد: ما با این وحدت توانستیم زنجیره‌های مختلف حصر و تحریم را باز کنیم. آن زمان که کشتی‌های بزرگ ما نمی‌توانستند در بندرعباس پهلو بگیرند را به یاد بیاوریم. اما امروز کشتی‌های بزرگ ما در بندرعباس و بندر رجایی به راحتی پهلو می‌گیرند.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم راهی را که در 92 شروع کردیم رها کنیم و به نمی‌خواهیم به عقب و به سال‌های 90 و 91 برگردیم بلکه می‌خواهیم به سمت آزادی و عزت ملت ایران حرکت کنیم. ما باید مشکلات کشور را حل کنیم و البته قبول داریم که در طول دولت یازدهم تنها برخی از مشکلات را حل کرده‌ایم و در بسیاری از این زمینه‌ها در نیمه راه هستیم. اما قله پیروزی را در وسط راه می‌بینیم. ما به دره رکود، دره تورم، دره تحریم و دره قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران برنمی‌گردیم چون قله پیروزی را می‌بینیم و بین راه هستیم و این راه را تا پیروزی در 1400 ادامه می‌دهیم.

روحانی با بیان اینکه ما در یک امتحان بزرگ تاریخی قرار گرفته‌ایم عنوان کرد: 29 اردیبهشت روز امتحان بزرگ برای همه اقشار مردم ایران است. ما می‌خواهیم ایران را بسازیم چرا که ایران جان ما و همه تن و همه روح ما است. عزت و سرافرازی برای ملت بزرگ ایران است. و ایران فرهنگ بزرگ و کهن و اسلام عزیز فرهنگ بزرگ اسلامی دارد و در 29 اردیبهشت باید بار دیگر تصمیممان را برای سرافرازی ایران عزیزمان بگیریم.

روحانی خطاب به مردم هرمزگان گفت: آیا در این چهار سال تولیدات کشاورزی شما کم شده یا بیشتر؟ آیا تولید گندم شما 205 درصد، میگو 209 درصد، صادرات آبزیان 160 درصد، فولاد و آهن 144 درصد و سیمان 103 درصد افزایش پیدا نکرده است؟ ما به دنبال رشد هرمزگان هستیم و باید سواحل و جزایر جنوب را آباد و بنادر جنوب را جهانی کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: در سفرم به مسکو یکی از اهدافم اتصال بندرعباس به مسکو بود که با دولت روسیه برنامه‌ریزی کردیم بخش بزرگی از کالاهای روس که می‌خواهد از اقیانوس هند عبور کند به بندرعباس بیاید و با قطار و ریل به مناطق اروپایی و شرقی حمل شود. ما باید ایران را مسیر ترانزیتی بزرگ شمال و جنوب منطقه قرار دهیم که این کار بدون امید و وحدت امکان‌پذیر نیست. تصمیم با ملت بزرگ ایران است که بار دیگر در سال 96 اعلام می‌کند دنبال خشونت و افراطی‌گری نیست بلکه دنبال تعامل سازنده با جهان هستیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: آنها می‌گویند که ما شغل ایجاد می‌کنیم در هشت سال قبل خودشان و دوستانشان امتحانشان را پس دادند. آن زمان که قیمت نفت چند برابر بود چند شغل درست کردید؟ دولت یازدهم با وجود سختی‌ها و مشکلات در سال‌های 94 و 95 حداقل سالی 640 هزار شغل جدید برای مردم درست کرده است. در دولت قبل مسئولین فقط اعلام می‌کردند اما ما چیزی را از خودمان اعلام نمی‌کنیم. بلکه رییس جمهور شما با استناد به مرکز آمار صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: عهد ما این بود که مراکز تخصصی مثل سازمان برنامه را بازسازی کنیم و مراکز آماری را آزاد بگذاریم. آنها هستند که آمار را اعلام می‌کنند. قرار ما تشکیل دولت راستگویان بود. چرا که تمام مشکل ما از دروغ است. ما مسیر صداقت و شفافیت را شروع کرده‌ایم و به دروغ باز نمی‌گردیم.

روحانی همچنین بیان کرد:‌ مسیر و راه ما تعالی ایران عزیز است. پیشرفت کشور بدون آزادی و رفاه امکان پذیر نیست. اگر بنا است در حریم خصوصی مردم مداخله کنیم تا این دولت هست نخواهد گذاشت. این دولت راه را برای ملت ایران و برای رابطه با دنیا باز کرد. امروز ارتباطات ایران با جهان برقرار است و این راه ادامه خواهد یافت.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان اظهار کرد: امروز روز تاریخی ملت ایران است که به دست شما ساخته می‌شود. صندوق آرا در 29 اردیبهشت باید فریاد از عظمت ایران بزند. ما مسیر خودکفایی، عزت، ایستادگی، تولید،‌ پیشرفت و آرامش را ادامه خواهیم داد. دوباره ایران... دوباره اسلام... دوباره اعتدال و دوباره امید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    • علی

      به خاطر افتتاح ها دلواپس نیستن. به خاطر افتتاح پروژه های نصف و نیمه شگفت زده هستن. به خاطر افتتاح چندباره‌ی یه پروژه شگفت زده هستن. به خاطر کار و سفر های زیاد در سه ماه مانده به انتخابات شگفت زده هستن. به خاطر مجبور کردن دانش آموزان برای آمدن به سخنرانی انتخاباتی شگفت زده هستن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        +++++++++++

      • بدون نام

        آیا این کارا زمان اون دکتر کاپشن پاره هم انجام نمی شد؟ اون موقع شما کجا مرده بودی؟

    • بدون نام

      تو این 4 سال اگر واقعا برای مردم مستضعف کار کرده بودی الان دیگه نگران رای نبودی و مردم ازت حمایت میکردن دیگه لازم نبود برای توجیه عملکردت بخوای به دیگران برچسب دلواپس بزنی

      پاسخ ها

      • ایرانی

        کلا مثل اینکه خوشتون میاد عزت نفس رو ازتون بگیرن و
        !خدمت به مستضعف منظورت یارانه و مسکن مهره؟! ماهی چندرغاز پرت کنن جلوتون

      • بدون نام

        دیگه تیپ و سواد طرفدارای احمدی نژاد و قالیباف مشخصه. مملکت چوب همین تیپ آدما رو می خوره

    • سید امین

      اقای روحانی گیر یه عده قلیل متحجر افتادیم متاسفانه انشالله 29 جوابشون رو میدیم

    • دکتر

      تیتر فردا صبح روزنامه کیهان
      این پروژه ها توسط رییس جمهور قبل افتتاح شده بود

    • بدون نام

      دیگه از این لفاظی خسته شدم
      هر کی نظر مخالف ایشون رو میده بهش برچسب دلواپس میزنن
      بله ما دلواپس وضع مملکت هستیم. هر شهروندی حقشه که دلواپس شرایط باشه! ما که بوق تشریف نداریم توی این مملکت!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس چرا توی هشت سال حکومت احمدی دلواپس نبودی مزدور؟؟؟

      • بدون نام

        دوستان حداقل ما مواظب برچسبهایی که به دیگران میزنیم باشیم

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    • بدون نام

      عجب تلاشی دارن تیم مثبت منفی سایت

    • بدون نام

      اقای ایرانی 14:07 درست حرف بزن بندازن جلوتون چیه طرفدار هرکی هستی باش ولی شعور داشته باش درست حرف بزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خودتون با علاقه به دریافت صدقه باعث میشید دیگران اینجوری باهاتون حرف بزنن وقتی که شکوه مندترین اتفاق زندگیتون رو دریافت یارانه میدونید.

      • بدون نام

        احسنت. عالی گفتی. این تیپ آدما عادت کردن به صدقه گرفتن. بدبختای تو سری خور بیسواد

    • بدون نام

      آقای ایرانی 14:07 ضمنا یارانه یه چیز قانونی هست که خودتم داری میگیری اما حرف از عزت نفس شد به نظر تو آیا جیره خور ها عزت نفس دارند برترینها خواهشا چاپ کن

    • بدون نام

      ایرانی درست صبحت کن جنسهارو و قیمت انرژی ها ده برابر شده این یارانه حقمونه و باید بیشتر ازاینها بدن قیمتها رو مثل سابق کنن این یارانه هم ارزونی تو باشه تا شاید این جور چشم تو نبندی بی ادبی نکنی

    • بدون نام

      آقای 15:43 من نظرمو گفتم به کسی بی احترامی نکردم ولی چرا تا کسی از مستضعفین (افراد بدون پول و پارتی و رانت) تو جامعه حرف میزنه شما فکرتون فقط میره سمت یارانه دوما مگه تو کی هستی که به حق قانونی مردم یه کشور میگی صدقه ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خانمم. شمام تا وقتی از لقب مستضعف لذت می برید اوضاعتون همینه. مام پول نداریم اما حتی تو دل خودمونم به خودمون مستضعف نمیگیم و نمیخوایم با ضعفمون شناخته بشیم و تلاش می کنیم از دست رنج خودمون بخوریم و رشد کنیم نه که صابون به دلمون بزنیم که سر ماه قراره یه چیزی بهمون برسه.

    • بدون نام

      برترینها چرا انقد سانسور میکنی

    • بیژن شکری از مشهد

      متاسفانه هر کاری در این دوره چهارساله انجام شد اینا جز سیاه نمایی و بداخلاقی کار دیگه ایی نکردن اونم با کارنامه سیاه خودشون که فجایعی بوجود اوردن در اون هشت سال!!
      بله مشکلات هست هیچکسم منکر وجودشون نیست اما حداقل باید انصاف و وجدان داشته باشیم دولت در چه شرایطی روی کار اومد و انتظارات و توقعات رو بر اساس همون تنظیم کنیم.
      صندوق ذخیره صفر، کلی بدهی ، تحریمها، کلی کارهای نیمه کاره رها شده مثل مسکن مهر و کلنگ زنی های صوری، تورم افسار گسیخته ، روابط خراب با اکثر کشورهای دنیا کلی اختلاس و دزدی تازه از اون طرفم قیمت جهانی نفت یک سوم شد و به چهل دلار رسید چرا اینارو نمیبینن بعدش انتظار گل و بلبل دارن منم طرفدار چشم و ابروی اقای روحانی نیستم ولی با جمیع جهات و شرایط رو که لحاظ کنیم کارنامه قابل قبولی داشتن بنظر چرا نمیگن بنزین 80تومنی شد 1000چرا دلار800تومنی شد 3800حتی تا 4000هم رفت سکه از 120رسید یک میلبون و خرده ایی ولی تو این 4سال تکون نخوردن ، خرید هواپیما ها ، افزایش سطح تولید نفت ایران باوجود اینکه تمام کشورها مجبور به کاهش تولید شدند، بیمه سلامت برای همه اقشار ، خودکفایی گندم و بنزین ، برابری صادرات غیرنفتی با واردات ، افزایش صادرات نفت ایران و بدست اوردن بازارهای از دست رفته ، ازادی پولهای بلوکه شده ، برگشت آرامش روانی به جامعه و...
      حداقل همین آمار یا بالانرفتن قیمتها خودش گویای کارهای انجام شده هست ولی خب متاسفانه کسیو که خودشو به خواب زده نمیشه بیدارش کرد.

    • بدون نام

      ده یا پانزده نفری هستند هر کس تو این سایت مخالف روحانی حرف میزنه منفی میدن ومثل این آقای ایرانی به یارانه میگن صدقه

    • بدون نام

      دلواپس بودن بهترازبیخیال بودن است
      بهترازخوشخیالی هست که صنعت هسته ای روبه بهای لبخنداوباما فروخت .

    • بدون نام

      ملت مجبورن که دلواپست باشن
      تازه دلواپست بودیم اینهمه خرابکاری کردی
      اینهمه حقوق نجومی دادی.اینهمه مردممون توکل جهان تحقیرشدن .

    • بدون نام

      خانم 17:54 من شغل آزاد دارم و دستم هم جلوی کسی دراز نیست یارانه قبلا روی حاملهای انرژی پرداخت میشده (سهم هر ایرانی از منابع کشورش ) که الان به صورت نقدی سهم هر ایرانی رو بهش میدن شما هم که یارانه رو میگیری آیا شما هم طبق حرف خودت صدقه خوری؟ (قصد بی احترامی نداشتم کمی فکر کنید )

    • بدون نام

      آقای شکری از مشهد شما گفتی باید انصاف و وجدان داشته باشیم حالا شما که میگی دولت خرابه تحویل گرفت و وضع خراب بود و صندوق خالی بود حالا خودت کلاهتو قاضی کن اگه اوضاع انقد خراب بود دولت چرا حقوق نجومی پرداخت میکرد.آیا این پولها رو از جایی به غیر از بیت المال میدادن.

    • بدون نام

      سلام. اقا توی ۴ سال یا دافتتاح و سفر استانی نبود حالا توی این ۲ ماه شده افتتاحگر و دوستدار مردم.

    • بدون نام

      علی شما عصبانی باش خوب

    • بدون نام

      شما هم که طرفدار یارانه هستید دو سه نفر بیشتر نیستید نمیخواد سنگ امثال احمدی نژاد رو به سینه بزنید که تو اون 8 سال بدبخت شدیم روحانی نجاتمون داد خدا حفظش کنه روحانی صد در صد

    • رامین

      رای من تو هستی

    • بدون نام

      شاید شما رو نجات دادن ولی من و دوستانم هنوز نجات ندادن

    • بدون نام

      دلواپسيم كه يه وقت نكنه قيچي افتتاحيه هم مثل كليد انتخاباتي باشه

    • بی نام

      دلواپس ها همیشه دلواپس. اندالبته بنحوخودشان نه مردم 8سالشونو دیدیم

    • بدون نام

      کاربر بدون نام 20:29 و 20:31 فکر نکن همه مثل خودت که میای اینجا چن تا چن تا نظر میذاری معلومه که داری از کجا میسوزی پماد لازمی

    • دراكولا تا به تا

      شما ميدونيد كه مخالفت با روحاني به منزله نديدن عيب ديگر كانديداها نيست؟ مگه نه؟!
      چرا انقدر عاشق يكي ميشيد كه فكر كنيد هر حرفي ميزنه، هر كاري ميكنه درسته؟!
      شما درست ميگيد، جهانگيري و روحاني هزاران بار بهتر از بقيه كانديداها هستند، اما دليل نميشه بذاريد سرتون شيره بمالند. افتتاح پروژه ها نزديك انتخابات، هميشه يه تبليغات بوده. سخنراني روز كارگر رو فقط گوش بديد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا حق با شماست دوست عزیزم ولی انتقاد نزدیک انتخابات هم همیشه معنی تخریب میده ! اینطور نیست. حالا بگو با تخریب ناجوانمردانه که به قصد ریزش آرا یه نفر انجام میشه باید چکار کرد. هم از طرف خود نماینده و هم ازجانب طرفداراش. فقط دفاع ؟ یا حمله متقابل یا روشنگری یا بدل زدن یا ...؟
        ایران امروز ایده آل نیست!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج