۵۲۲۸۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رکورد دست نیافتنی ترامپ؛ ۱۰۲ گاف در ۱۰۰ روز

در حالی که اکثر نشریات معتبر دنیا همزمان با صدمین روز ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، مطالب مختلفی درباره کارنامه وی طی این مدت منتشر کرده اند، دیلی میرر به سراغ گاف هایی رفته که او در این مدت کوتاه داده و تعداد آنها به ۱۰۲ رسیده است.

روزنامه تماشاگران امروز - علی مسعودی نیا: در حالی که اکثر نشریات معتبر دنیا همزمان با صدمین روز ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، مطالب مختلفی درباره کارنامه وی طی این مدت منتشر کرده اند، دیلی میرر به سراغ گاف هایی رفته که او در این مدت کوتاه داده و تعداد آنها به ۱۰۲ رسیده است؛ یعنی روزی یک گاف و خرده ای! بهتر است بدون مقدمه برویم سراغ این شاهکارها و برخی از آنها را مرور کنیم. البته ما به تشریح گاف های ۱۰۰ روز او نمی رسیم چون باید چند صفحه روزنامه را برای درج گزارش کامل این گاف ها اشغال کنیم. همین چند روز اول کفایت می کند:

روز اول:

ترامپ در این روز مدعی شد خشونت طی سال ۲۰۱۵ در آمریکا افزایش یافته و اظهار کرد: «در پایتخت کشور ما آمار قتل طی ۲۵ سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.» این گفته نادرست است. گزارش پلیس واشنگتن نشان می دهد که میزان قتل در این شهر نسبت به سال ۱۹۹۷، ۵۵ درصد کاهش داشته است. در همین روز آقای ترامپ مدعی شد که حین سخنرانی او در مراسم تحلیف، باران قطع شده بود اما اصلا چنین نبود. در تمام مدت سخنرانی او باران می بارید!
رکورد دست نیافتنی ترامپ؛ 102 گاف در 100 روز

روز دوم:

آقای ترامپ گفت که باید با رسانه ها وارد چنگ شود چون «خبرهایی می سازند که نشان دهند من با سازمان های اطلاعاتی خصومتی دارم.» این گفته نادرست است. دشمنی ترامپ با سازمان های اطلاعاتی کاملا آشکار بوده. او هم از طریق رسانه ها و هم حساب توییترش اخبار محرمانه نادرست منتشر می کرده. در همین روز ترامپ مدعی شد از نظر تعداد دفعاتی که عکسش روی جلد مجله تایم رفته رکورددار است.
این هم دروغ است. او تنها ۱۱ بار عکس جلد این مجله بوده. این رکورد در اختیار ریچارد نیکسون است که ۵۵ بار عکسش روی جلد تایم رفته است. در همین روز او مدعی شد در مراسم تحلیفش بیش از ۱.۵ میلیون نفر حضور داشته اند و تمام راه های اطراف کاخ سفید مسدود شده اما این ادعا هم دروغ است. به شهادت عکس ها حتی محوطه کاخ سفید هم به طور کامل پر نشده بود.
گاف های این روز تمامی ندارد: «این پربیننده ترین مراسم تاریخ در تمام دنیاست.» تعداد بینندگان مراسم ترامپ هفت میلیون کمتر از بینندگان مراسم تحلیف اوباما در سال ۲۰۰۹ بود. شان اسپایسر م در همین روز اعلام کرد که نخستین بار است روی زمین محوطه سفید برای محافظت از چمن و گیاهان پوششی قرار داده اند.
این حرف هم درست نیست. در مراسم تحلیف ۲۰۱۲ نیز همین اقدام انجام شده بود. گفته های اسپایسر درباره سیم کشی و حصارکشی محوطه مراسم تحلیف نیز حقیقت نداشت. او همچنین گفته بود که ۴۲۰ هزار نفر برای رسیدن به مراسم تحلیف از مترو استفاده کرده اند در حالی که برای تحلیف او ۳۱۷ هزار نفر از این وسیله بهره بردند. این هم دروغی دیگر. ۱۸۲ هزار نفر هم در مراسم تحلیف اوباما از مترو استفاده کرده بودند.
رکورد دست نیافتنی ترامپ؛ 102 گاف در 100 روز

روز چهارم:

ترامپ روز سوم را بدون گاف سپری کرد اما روز چهارم جبرانش کرد. او مدعی شد که به محیط زیست بسیار اهمیت می دهد و جوایزی هم در این زمینه دریافت کرده است. هرگز در جایی اعطای چنین جایزه ای به او تایید نشده است. در همین روز او مدعی شد میلیون ها رأی غیرقانونی به حساب هیلاری کلینتون گذاشته شده است. روز بعد شان اسپایسر اعتراف کرد که ادعای ترامپ بر اساس گزارش سرشماری سال ۲۰۰۸ بوده است و حتی همین پژوهش هم منبع درستی نداشته است.

روز ششم:

ترامپ در مصاحبه با شبکه ای بی سی مدعی شد: «پیروزی من یکی از قاطعانه ترین پیروزی های تاریخ بوده است.» این هم دروغ است. پیروزی ترامپ یکی از ضعیف ترین پیروزی های انتخاباتی تاریخ آمریکا بود اگر ۴۰ هزار نفر در سه ایالت رأی متفاوتی به صندوق می ریختند، نتایج انتخابات عوض می شد. در همین مصاحبه به ترامپ گفتند آماری که روز قبل درباره آرای غیرقانونی ارائه داده بر هیچ مدرکی استوار نیست اما ترامپ گفت که تهیه کننده گزارش دوباره اظهار کرده که آمارش صحیح بوده.
این هم دروغ است. اتفاقا این پژوهشگر اصرار کرد که آن گزارش هیچ سندیتی ندارد. باز هم در همین مصاحبه ترامپ مدعی شد که همزمان با سخنرانی دو هفته پیش اوباما، دو نفر به قتل رسیده اند. این موضوع هم حقیقت نداشت. طبق گزارش پلیس شیکاگو در آن روز هیچ قتلی صورت نگرفته بود. باز همان مصاحبه کذایی و ادعایی دیگر: «طرح بیمه پنج میلیارد دلار هزینه دارد.» دروغ است. هزینه این طرح طبق تحلیل روزنامه ایندیپندنت تنها بین یک تا دو میلیارد دلار است و در ادامه همان مصاحبه: «تقلب در آرای شیکاگو و فیلادلفیا از همه جا بیشتر است.» باز هم دروغ. هیچ مدرکی مبنی بر وجود آرای تقلبی در این دو منطقه وجود ندارد.
رکورد دست نیافتنی ترامپ؛ 102 گاف در 100 روز

روز هفتم:

ترامپ مدعی شد آمار قتل در فیلادلفیا افزایش یافته است. این اصلا درست نیست. میزان قتل در فیلادلفیا به شکل چشمگیری طی دهه اخیر کاهش یافته و از ۳۹۷ مورد در سال ۲۰۰۷ به ۲۷۷ مورد در سال ۲۰۱۶ رسیده است. او در همین روز اظهار کرد: «ایالات متحده درباره پناهجویانی که وارد خاکش می شوند، هیچ اطلاعاتی ندارد.» این هم نادرست است پروسه ورود پناهجویان به آمریکا بسیار دشوار بوده و ۱۷ ماه به طول می انجام. طی این مدت تمامی اطلاعات لازم درباره متقاضیان جمع آوری می شود.

روز هشتم:

ترامپ مدعی شد که یک روز پیش از برگزیت در اسکاتلند بوده است و پیش بینی کرده مردم رأی به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهند داد. این هم دروغ است. ترامپ روز بعد از رفراندوم به اسکاتلند رفت.
رکورد دست نیافتنی ترامپ؛ 102 گاف در 100 روز

روز یازدهم:

ترامپ در توییتر خود نوشت که قطع رایانه های دلتا ایرلاین مشکلاتی را در ماجرای مانع ورود اتباع کشورهای - به رغم وی - تروریست پدید آورده است. این ادعا هم نادرست بود. هیچ مشکلی برای رایانه های این خط هوایی در روز مذکور گزارش نشده است. در همین روز ترامپ اعلام کرد: «ایران ۱۶۰ میلیارد دلار بابت توافق هسته ای به دست آورده است.» این حرف او هم دروغ است. پس از رفع تحریم و توافق هسته ای مبلغی معادل ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیارد دلار از دارایی های ایران آزاد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج