۵۲۲۹۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بزرگداشت «شیخ بهایی» فقط با ۲۸ روز تاخیر

اقدام عجیب میراث فرهنگی درباره شیخ بهایی

سازمان میراث فرهنگی به دنبال برگزاری همایشها و بزرگداشت های متعدد، قصد دارد ۳۱ اردیبهشت ماه، بزرگداشتی را برای شیخ بهایی برگزار کند این درحالی است که روز شیخ بهایی در تقویم ایرانیان سوم اردیبهشت بود.

خبرگزاری مهر: سازمان میراث فرهنگی به دنبال برگزاری همایشها و بزرگداشت های متعدد، قصد دارد ۳۱ اردیبهشت ماه، بزرگداشتی را برای شیخ بهایی برگزار کند این درحالی است که روز شیخ بهایی در تقویم ایرانیان سوم اردیبهشت بود.

روز سوم اردیبهشت در تقویم ایرانیان روز بزرگداشت شیخ بهایی نامگذاری شده است در این روز نهادهای مختلف فرهنگی دولتی و غیر دولتی سعی می کنند با برگزاری برنامه های مختلف یادآور حضور این دانشمند در برهه ای از تاریخ باشند اما سازمان میراث فرهنگی به دنبال برگزاری همایش ها و بزرگداشت های متعدد این بار و پس از برگزاری بزرگداشت فردوسی حکیم در روز ۲۵ اردیبهشت ماه، قصد دارد تا روز ۳۱ اردیبهشت بزرگداشتی را نیز برای شیخ بهایی برگزار کند منتها با ۲۸ روز تاخیر!

در این باره، محمد شريف ملک زاده رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: ۳۶۲ پروژه و طرح تا پايان هفته ميراث فرهنگي سال جاري در استانهاي کشور افتتاح و به بهره برداري مي رسد و در جشنواره ملي شيخ بهايي که ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود، از آنها رونمايي خواهد شد.

وی، برپايي نمايشگاههاي فرهنگي در سراسر کشور و بهره برداري از ۱۰ موزه مهم را از جمله برنامه هاي اين هفته بر شمرد و خاطر نشان کرد: در اين خصوص موزه هاي باستان شناسي نطنز،‌مردم شناسي محمدآباد، زائر خراسان رضوي، سنگ خوزستان، سنگ و سفال قزوين، مهر و سکه سمنان، پست سيستان،‌فرش گنبد، مردم شناسي آزاد شهر و فاز دوم موزه مينو دشت در استان گلستان گشايش مي يابد. البته اين تعداد موزه تنها بخشي از ۳۶۲ طرح و پروژه قابل افتتاح در هفته ميراث فرهنگي است. اين پروژه هاي مرمتي و گردشگري علاوه بر۶۰۰ مسجد افتتاح شده در اوايل ارديبهشت ماه سال جاري است.

قرار است همايش بزرگداشت شيخ بهايي ۳۱ ارديبهشت ماه از ساعت ۱۶ الي ۱۹ در تالار وحدت برگزار شود پیش از این نیز سازمان میراث فرهنگی بزرگداشت فردوسی را در روز ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن ورزشگاه آزادی برگزار کرد و در کنار آن جشن ثبت جهانی ردیف های موسیقی را برگزار کرد درحالی که بیشترین موسیقی های پخش شده در این مراسم، موسیقی پاپ بود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج