۵۲۳۰۲۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

روحانی و رئیسی پیشتاز سفرهای استانی

نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این روزها به برنامه‌های انتخاباتی خود سرعت بیشتری داده‌اند، حضور در برنامه‌های صدا و سیما و سفر‌های استانی مهم‌ترین برنامه‌های انتخاباتی آنهاست. از میان ۶ نامزد ریاست‌جمهوری به‌نظر می‌رسد سفرهای استانی حسن روحانی و سیدابراهیم رئیسی بیشتر از سایر کاندیداها است.

روزنامه دنیای اقتصاد: نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این روزها به برنامه‌های انتخاباتی خود سرعت بیشتری داده‌اند، حضور در برنامه‌های صدا و سیما و سفر‌های استانی مهم‌ترین برنامه‌های انتخاباتی آنهاست. از میان ۶ نامزد ریاست‌جمهوری به‌نظر می‌رسد سفرهای استانی حسن روحانی و سیدابراهیم رئیسی بیشتر از سایر کاندیداها است.
از بین ۶ نامزد مصطفی هاشمی‌طبا اعلام کرده که به سفرهای استانی نخواهد رفت. در همین راستا، حسن روحانی روز گذشته به بندر‌عباس رفت. او روز شنبه نیز دو سفر به کرمان و یزد داشت. همچنین ابراهیم رئیسی نیز روز گذشته در ادامه سفرهای انتخاباتی‌اش به قزوین رفت. از سوی دیگر حسن روحانی و اسحاق جهانگیری شنبه شب در دو برنامه تلویزیونی از شبکه‌های یک و دو سیما به بیان برنامه و دیدگاه‌هایشان پرداختند.

در همین ارتباط حسن روحانی شنبه شب در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی انتخاباتی خود ضمن تشریح عملکرد دولت یازدهم طی ۴ سال گذشته در بخش‌های مختلف خطاب به منتقدانش گفت:‌ برخی‌ از کلمه افتتاح خوششان نمی‌آید. فکر می‌کنند که ما وارد یک استان می‌شویم و در همان حال تصمیم می‌گیریم ده‌ها جا را افتتاح کنیم این افتتاح‌ها حاصل سال‌ها تلاش است که با مدیریت به انجام رسیده است. به گزارش «ایسنا» روحانی افزود: آنهایی که با شبکه اجتماعی میانه‌ای ندارند خوب است بدانند که امروز صد هزار شغل با اینترنت ایجاد می‌شود. بعضی از روستاییان با شبکه اجتماعی گردشگر جذب می‌کنند و صنایع دستی خود را صادر می‌کنند. ‌۲۷ هزار روستای ما در این دولت به اینترنت مجهز شد.

به‌خاطر دلواپس‌ها صبر نمی‌کنیم

حسن روحانی روز گذشته در سفر به بندرعباس نیز ضمن انتقاد از برخی دلواپسی‌های اخیر در مورد افتتاح پروژه‌های تکمیل شده در دولت یازدهم ازسوی رئیس‌جمهور اعلام کرد: برای افتتاح طرح‌های تکمیل شده به‌خاطر دلواپس‌ها یک روز هم صبر نمی‌کنیم. فکر می‌کردیم دلواپس‌ها برای برجام دلواپس هستند، اما بعد دیدیم که برای افتتاح هم دلواپسند.

به گزارش «ایسنا» او در ادامه یادآور شد: اگر قبل از برجام می‌توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم و تجهیزاتی وارد کنیم اگر این تجهیزات خراب بود به گردن خودمان می‌افتاد. اما امروز سازنده تجهیزات باید آنها را سالم به ملت تحویل بدهد. او در ادامه بیان کرد: بعضی‌ها شعار می‌دادند و می‌گفتند قدرت ملی ولی ما کمتر حرف زدیم، اما به جای آن انبار سلاح‌های استراتژیک ما در طول این سه سال و نیم به اندازه ۱۰ سال قبل است.
ما راهی را شروع کرده‌ایم که شعار ندهیم، بلکه عمل کنیم. راهی که آزادی ملت ایران را تضمین کنیم و خرافه‌گرایی را کنار بگذاریم. روحانی گفت: ما نمی‌خواهیم راهی را که در ۹۲ شروع کردیم رها کنیم و نمی‌خواهیم به عقب و به سال‌های ۹۰ و ۹۱ برگردیم؛ بلکه می‌خواهیم به سمت آزادی و عزت ملت ایران حرکت کنیم. این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: آنها می‌گویند که ما شغل ایجاد می‌کنیم. در هشت سال قبل خودشان و دوستانشان امتحانشان را پس دادند. آن زمان که قیمت نفت چند برابر بود، چند شغل درست کردید؟ دولت یازدهم با وجود سختی‌ها و مشکلات در سال‌های ۹۴ و ۹۵ حداقل سالی ۶۴۰ هزار شغل جدید برای مردم درست کرده است.

سوءاستفاده‌ها از امر به معروف

اسحاق جهانگیری نیز شنبه شب در گفت‌وگوی ویژه شبکه دوم سیما، با انتقاد از برخی از سوءاستفاده‌ها از عنوان امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: گاهی واژه‌های مقدسی از جمله امر به معروف و نهی از منکر به موضوع سطح پایین سیاسی تبدیل و باعث می‌شود که عده‌ای در خیابان‌ها راه بیفتند و به دختری که موی او بیرون است، تذکر دهند. همچنین گشت ارشاد درست می‌شود و چنانچه تشخیص داده شد در جایی جلسات غیر‌متعارفی برقرار است با آن برخورد می‌شود این در حالی است که چنین رفتارهایی تا به حال کارساز نبوده‌اند. به گزارش «ایرنا» وی در پاسخ به پرسشی در مورد هزینه‌های تبلیغاتی‌اش نیز گفت: من به دلایل مختلفی اصلا ستاد تبلیغاتی ندارم؛ فکر می‌کنم مجموعه اقداماتی که صدا و سیما انجام داد و فرصت‌هایی که در فضای مجازی دوستان علاقه‌مند به کاندیدا به وجود می‌آورند، دیگر نیازی به ستاد و تبلیغات آنچنانی حداقل برای خودم احساس نکردم؛ همین گفت‌و‌گوهای رو در رو می‌تواند کار را انجام دهد و بنابراین هزینه‌ای تا الان نبوده و فکر نمی‌کنم از این به بعد هم هزینه‌ای وجود داشته باشد.

جهانگیری در ادامه گفت: جنگ نرم واقعیتی است که وجود دارد و دشمنان همیشه می‌خواهند به کشورها آسیب بزنند؛ مهم این است که ما از جنگ نرم به‌عنوان موضوع سیاسی علیه بخش دیگری از مردم کشور استفاده نکنیم؛ اگر از جنگ نرم علیه بخش دیگری از مردم استفاده شود، خطرش از جنگ نرم دشمن بیشتر است؛ در مقابل جنگ نرم، مثل جنگ سخت، آنچه لازم است هوشیاری، انسجام و وحدت مردم است. او در مورد پرونده بابک زنجانی نیز گفت: چگونه یک جوان می‌تواند به سیستم مدیریتی کشور نفوذ کند و این حجم از پول در اختیارش قرار بگیرد؟ یا اینکه در مقطعی گفته می‌شد به‌دلیل تحریم‌ها باید پول نقد وارد کشور کنیم، از کشوری پول نقد می‌گرفتند و وقتی می‌خواستند در فرودگاه تحویل بانک مرکزی بدهند، می‌گفتند ۳۰ میلیون دلار آن نیست.

هاشمی‌طبا: برجام توفیق دولت یازدهم

مصطفی هاشمی‌طبا نیز در گفت‌وگو با شبکه جهانی جام‌جم گفت: در دولت‌های نهم و دهم مشکلاتی به وجود آمد که دولت آقای روحانی نسبت به رفع این مشکلات و رفع تهدیدها اقداماتی را انجام دادند.

او همچنین در گفت‌وگویی تلویزیونی که از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: قرار نیست اگر از هر کسی خوشمان نیامد امضای عهدنامه با او صورت نگیرد. ما در تاریخ اسلام هم در زمان حضرت امام حسن (ع) با معاویه یک معاهده صلح داریم که ایشان هم از لحاظ تاریخی هم از لحاظ علم امامت می‌دانستند که معاویه به عهد خود وفادار نیست ولی با او معاهده را امضا کردند تا مشخص شود چه کسی به عهد خود پایبند نیست. وی در ادامه گفت: هیچ ملتی بدون اتکا به نفس و توسل به استعدادهای درونی خود قادر به رشد و تعالی نیست اما نباید اینگونه استنباط شود که ارتباطات با خارج از کشور کلا قطع شود البته ما امیدی به کشورهای دیگر برای کمک به خودمان نداریم، اما از نظر کارشناسی اطلاعات و دانش نیازمند ارتباط و اطلاعات دیگر کشورها برای زندگی هستیم. به گزارش «ایرنا» وی افزود: به‌نظرم یکی از توفیقات دولت یازدهم به ریاست دکتر روحانی و ظریف امضای معاهده برجام است. به گزار‌ش خبرگزاری مهر، او همچنین در یک پیام توئیتری نوشت: برخی می‌گویند آمریکا بد عهد است، مگر قرار است آمریکا خوش عهد باشد؟ در دنیای امروز کسانی که اختلاف دارند، به نقطه سر به سری می‌رسند.

وعده‌های رئیسی و قالیباف

ابراهیم رئیسی پیش از ضبط برنامه انتخاباتی خود در استودیوی ایرانیان در شبکه جام جم با بیان اینکه حل قطعی مشکلات آنان به زمان چندماهه نیاز دارد اما کاملا امکان‌پذیر است، اضافه کرد: افزایش سه برابری یارانه دهک‌های پایین امکان‌پذیر است. سیدمصطفی آقامیرسلیم، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در اولین همایش انتخاباتی خود که در مجتمع فرهنگی رفاه برگزار شد، اظهار کرد: من و شما از شهید بهشتی آموخته‌ایم میان حرف دیگران نپریم و بیش از فرصت قانونی‌مان، صحبت نکنیم. به گزارش خبرگزاری مهر، میرسلیم خود را اصلاح‌طلبِ اصولگرا دانست و گفت: اصلاح‌طلبی بدون پایبندی به اصول امکانپذیر نیست و ما برای اصلاح‌طلبی، بر مبنای اصول آمده‌ایم.
محمدباقر قالیباف نیز گفت: امروز در دولت مردم، متعهد می‌شویم که حتما با توجه به افزایش قیمت‌ها، یارانه‌ها را نیز تا سه برابر افزایش دهیم و به ۱۵۰ هزار تومان برسانیم. همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه گفت‌وگوی رادیویی محمدباقر قالیباف که قرار بود روز گذشته از رادیو ایران پخش شود، حذف شد. ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برنامه گفت‌وگوی رادیویی محمدباقر قالیباف که قرار بود عصر امروز پخش شود به علت اصلاحات زیاد کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات و عدم‌امکان اصلاح، توسط صداوسیما حذف و به جای آن صوت برنامه «رو به دوربین» شبکه یک مجددا پخش شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی صد در صد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج