۵۲۳۱۹۱
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

چهار گروه ایرانی در فستیوال موسیقی اتریش

فستیوال موسیقی ۴۰۲۰ اتریش در حالی از ۱۳ اردیبهشت در شهر لایبز اتریش آغاز خواهد شد که اجراهایی از چهار گروه ایرانی در این فستیوال روی صحنه خواهد رفت.

خبرگزاری ایلنا: فستیوال موسیقی ۴۰۲۰ اتریش در حالی از ۱۳ اردیبهشت در شهر لایبز اتریش آغاز خواهد شد که اجراهایی از چهار گروه ایرانی در این فستیوال روی صحنه خواهد رفت.

کاوه کلهرنیا (مسئول هماهنگی گروه‌های ایرانی در فستیوال موسیقی اتریش) در گفتگو با ما، ضمن اعلام این خبر گفت: فستیوال موسیقی شهر لینز اتریش به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و از سال ۲۰۱۳ هنرمندان و موزیسین‌های ایرانی در این فستیوال حضور دارند و برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند. امسال نیز چهار گروه از ایران در این فستیوال برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد.
چهار گروه ایرانی در فستیوال موسیقی اتریش

وی در ادامه افزود: از سال ۲۰۱۳ موزیسین‌های ایرانی نیز در این فستیوال حضور پیدا کرده‌اند که در آن زمان موزیسین‌های کلاسیک ایران به اجرای برنامه می‌پرداخته‌اند. در سال ۲۰۱۵ نیز از سه منطقه کشورمان یعنی شمال خراسان، کرمانشاه و کردستان، و هرمزگان و جنوب ایران در این فستیوال برنامه‌هایی را اجرا کردند.

مسئول هماهنگی گروه‌های ایرانی در فستیوال موسیقی اتریش همچنین در ادامه عنوان کرد: در سال ۲۰۱۵ نیز اساتید بزرگی از موسیقی ایران در این فستیوال شرکت کردند که می‌توان به باباغلام مارگیری، استاد خالد قنبر و آل‌محمد یوسفی (و تعدادی از آخرین نسل دوتارنوازن خراسان) اشاره کرد.

وی همچنین عنوان کرد: فستیوال ۲۰۱۷ لینز براساس داستانی متفاوت از یک هنرمند اتریشی شکل گرفته است. داستان به این شکل است که فرد ثروتمندی سقفی را خاج از زمان و مکان می‌سازد؛ بخش ‌هایی از داستان درباره زندگی خوب این شهر است؛ اما بخش مهی از داستان درباره ویرانی این شهر شکل می‌گیرد که در اثر اتفاقاتی نابود می‌شود؛ در واقع حالتی از عرفان شرقی را می‌توان در این داستان دید.

کلهرنیا ادامه داد: براساس این داستان روایت‌های موزیکال متفاومتی را در این فستیوال اجرا می‌شود. قسمت عمده‌ای از این فستیوال به هنرمندان ایرانی اختصاص دارد. یعنی هر گروهی در این فستیوال روایت خودش را از این داستان در فستیوال ارائه می‌دهد. ما با آقای پیتر لایت (رهبر فرهنگی شهر لینز و برگزارکننده این فستیوال) ساعت‌ها در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم و نتیجه‌اش به اجراهایی ختم شده که قرار است اتفاق بیفتد.

مسئول هماهنگی گروه‌های ایرانی در فستیوال موسیقی اتریش افزود: یکی از اجراهای موزیسین‌های ایرانی در این فستیوال به سیدآرش شهریاری (نوازنده تنبور) اختصاص دارد. برنامه دیگر این فستیوال به اجرای اثری از هوشیار خیام اختصاص دارد. هوشیار خیام داستان محوری این فستیوال را در داستان شهر سوخته منعکس کرده و روایتی مشترک از اینها را ارائه خواهد کرد. این اثر هوشیار خیام را قرار است گروهی که موزیسین‌های اتریشی در آن عضویت دارند به اجرا درآورند.

وی درباره حضور سایر موزیسین‌های ایرانی در فستیوال موسیقی اتریش گفت: اجرای دیگر به برنامه علی بهرامی و هادی آذرپیرا اختصاص دارد. گروه جوان‌تری از ایران نیز به اجرا خواهد پرداخت که متشکل از یونس پاک‌نژاد (نوازنده کمانچه)، محسن نهانی (نوازنده نی) و رهام خورشیدفر (آواز) هستند.

کلهرنیا درباره بخش دیگر فستیوال موسیقی اتریش گفت: البته یک اجرای موزیک ملل هم در این فستیوال برگزار خواهد شد که در آن برنامه از میان موزیسین‌های ایرانی سامر حبیبی و علی‌رضا ملا‌حسینی حضور خواهند داشت. این برنامه موزیک ملل توسط حدود هشت نوازنده از کشورهای مختلف دنیا برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج