جاباما
۵۲۵۰۴۷
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

روایت یکی از معدنچی های حادثه معدن آزادشهر

یکی از معدنچیان زمستان یورت با بیان اینکه ۱۸ ماه حقوق ما را پرداخت نکردند، گفت: از سال ۱۳۹۲ تا کنون مسئولان مربوطه حقوقها را به صورت کامل واریز نکردند و در هر سال سه تا چهار ماه از حقوق ما را نپرداختند.

خبرگزاری تسنیم: رضا محمودی پارسیان در گفت‎وگو با خبرنگار در آزادشهر با بیان اینکه این مسیر تونل در گذشته نیز از ایمنی مناسبی برخودار نبود، اظهار داشت: ما بارها این مسئله را به مسئولان مربوطه معدن در شهرستان و استان اعلام کرده بودیم.

یکی از معدنچیان معدن زمستان یورت با بیان اینکه متاسفانه تاکنون هیچ گونه عکس‌العملی از سوی مسئولان انجام نشده بود، افزود:این تونل به صورت یک‌طرفه و محوطه بسته است و وقتی انفجار صورت می‌گیرد همه موجودات زنده در تونل بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست می‌دهند.

این کارگر معدن با بیان اینکه تنها حقوق ۷۳۰ تا ۷۷۰ هزار تومان برای یک کارگر معدن در سال‎های گذشته در نظر گرفته می‎شد، گفت: امسال این میزان به ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

محمودی‎پارسیان ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون مسئولان مربوطه حقوق‌ها را به صورت کامل واریز نکردند و در هر سال ۳ تا ۴ ماه از حقوق ما را نپرداختند.

وی گفت: این در حالی بود که در هر سال ۳ ماه از بیمه ما را پرداخت می‎کردند و براساس قانون نیاز بود که این‌ها در طول سال ما را بیمه می‎کرند و این حق ما معدنچیان بود.

این کارگر معدن با بیان اینکه معدنچیان در ۲ کارگاه و در هر شیفت ۱۶ ساعته فعالیت می‎کردند، افزود: به صورت متوسط در هر کارگاه ۸ نفر مشغول به فعالیت بودند.

این کارگر معدن با بیان اینکه از روز گذشته بوی گاز در معدن استشمام می‎شد، افزود: این موضوع به مسئولان توزیع داده شده بود ولی در محل کارگاه یک دستگاه گاز برای سنجش گاز در معدن وجود نداشت.

محمودی پارسایی با بیان اینکه این تونل‎ها راه دیگری ندارند و در مدت یک ربع تا ۲۰ دقیقه اکسیژن به اتمام می‎رسد، افزود: بارها این موضوع را تذکر دادیم اما هر کسی اعتراضی می‎کرد از کار اخراج می‎شد.

وی با بیان اینکه باید با ایمنی صفر به کار خود ادامه می‎دادیم، افزود: ۱۷ تا ۱۸ ماه طلبکار هستیم و حقوق نگرفتیم چرا که در هر سال ۳ تا چهار ماه از حقوق ما را پرداخت نکردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط میتونم بگم متاسفم واسه این افرادی که فقط به فکر خوش گذرونیات خودشون و اطرافیانشان هستن
      حتا از گوشه زهن شون هم خطور نمیکنه معیشت افراد ضعیف کشور
      و واسه شاد شدن ملت قصد دارت شهربازی بسازند و بیشتر کنسرت بزارن
      اخه یکی نیست بهشون بگه آقا آگه کسی کار و منبع درآمد نداشته باشه چطوری میتونه پول بلیط کنسرت ها رو(که سر به فلک هم میکشه یه سری هاشون) بده و بره شاد بشه
      ترو خدا یکم فکر کنید

    • morteza

      خدا لعنتشون کنه مسئولینشون رو. فعلا 21 جنازه از معدن خارج کردن و احتمال زیاد بقیشون هم کشته شدن. الان رئیس جمهور میگه پیگیری میکنیم و پدرشونو در میاریم و حقوق کارگرا رو هم زیاد میکنیم. از اونور هم بقیه کاندیداها با بی شرمی سوء استفاده میکنند واسه حمله به دولت.
      ما هم که میریم رای میدیم...

    • مریم

      این معدن اخرش کارش به اینجاها باید کشیده میشد تا مسولین ببین،این کارگرای بیچاره خیلی وقت بود جلوی شهرداری ازادشهر اعتصاب و اعتراض میکردن حقوقشون بدن ولی حق و حقوقشون که ندادن جونشونم گرفتن....نصف همسایه های ما عزادار و بی سرپرست شدن.به همشهریای خودم تسلیت میگم....متاسفم که امشب تلوزیون اصلا این قضیه رو ندید اینام باید تهرانی میشدن تا دیده میشدن

    • بدون نام

      لعنت بر کسی که بنای خانه اش را روی حق کارگر بنا میکند وحقوق این قشر زحمتکش را میخورد مطمینم که این حق در گلوی خود وخانواده اش گیر میکند وخون به ناحق ریخته کارگران معدنچی در تمام روز های زندگی گریبان انها را خواهد گرفت امین یا رب العالمین .کافی است یک دهم از خرجی که برای انتخابات میکنید در این جور جاها خرج کنید ای مردان خدا!!!!!

    • بدون نام

      چرا وضعیت کار و درآمد معدن کارای زحمتکش کشور انقدر اسفناکه؟ دل هر آدمی بابت رنجی و سختی که این بنده های خدا می کشن با شنیدن وضعیت کاریشون و میزان درامدشون به درد می آد. وفتی این مطالب رو می خونی ناخودآگاه کلمه برده داری به ذهن خطور می کنه.آخه چرا کسی به فکر این قشر زحمتکش محروم نیست. مگه اینها از این کشور سهمی ندارن؟

    • بدون نام

      خدایا جواب این مسولین بده ببین دارن چطور به مردم ظلم میکنند یعنی شما قبل از این اتفاق نمیدونستید زن و بچه های شما که نیستن اون داخل واقعا از مسلمانی فقط بلدید حرف و ادعا در بیارید بخدا اگه جای باشه که بشه مصاحبه کرد من حاظرم وپی همه چیز به خودم میمالم خودم راننده استیجاریم اگه یک بار فقط یک بار اعتراض درست بکنیم اخراجیم چرا این مسولین فکر میکنن ما انسان نیستیم و حق زندگی نداریم .....

    • بدون نام

      شرمتان باد مسوولین مربوطه.خانه خراب باشید

    • همسایه شهدای معدن

      برای رسانه ملی متاسفم .ساختمان پلاسکو رو تیتر دنیا کردن .هاشیه تلوزیون رو سیاهپوش کردن اما واسه این گمنامها .حتی برنامهایه شاد و خنده بازارشون داغتر شد .خدا یا پس عدالت کجاست .؟امام زمان ...پس کی ظهور میفرمایی ..واسه شما ظاهر نماها یه ریاکار متاسفم ......بیدار شین از خواب .اینقد بی تفاوت...

    • بدون نام

      حالا برید به روحانی رأی بدید....رأی به روحانی یعنی پایمال کردن حق یک مجموعه ی بزرگ از مردم و طرفداری از یک درصد کوچک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج