جاباما
۵۲۵۶۰۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تبلیغ روز جهانی قدس برای اولین بار در انگلیس

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در آستانه ماه مبارک رمضان، برای اولین بار تبلیغ راهپیمایی روز جهانی قدس را در بیلبوردهای شهر لوتن واقع در شمال لندن آغاز کرد.

خبرگزاری ایرنا:‌ کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در آستانه ماه مبارک رمضان، برای اولین بار تبلیغ راهپیمایی روز جهانی قدس را در بیلبوردهای شهر لوتن واقع در شمال لندن آغاز کرد.
مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، هدف از این اقدام را «تشویق برای شرکت و شناساندن روز قدس» به جامعه انگلیس بیان کرد.

وی افزود: ما این تبلیغات را از لوتن آغاز کردیم تا ضمن افزایش آگاهی افراد جامعه نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین، مشارکت بیشتری را تا زمان برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس کسب کنیم.
تبلیغ روز جهانی قدس برای اولین بار در انگلیس

شجره اضافه کرد: به نظر ما این روش علاوه بر برگزاری راهپیمایی، تاثیر بیشتری را در شناساندن چهره منفور و جنایتکار رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که واکنش جریانات صهیونیستی به این تبلیغ چه بوده است گفت: ما تازه کار تبلیغات مان را آغاز کرده ایم، اما انتظار داریم که لابی صهیونیست ساکت نخواهد ماند.

مسعود شجره اضافه کرد: پیش از این، در سال ۲۰۱۲ میلادی، همزمان با برگزاری بازی های المپیک لندن، ۲۰۰ تبلیغ در رابطه با برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس و همچنین حمایت از شیعیان بحرین علیه رژیم جنایتکار آل خلیفه، در اتوبوس های پایتخت چسباندیم؛ اما با فشار لابی صهیونیسم، دستورالعمل جدیدی به اجرا گذاشته شد که بر اساس آن امکان درج تبلیغات سیاسی در سیستم حمل و نقل انگلیس ممنوع شد.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در ادامه گفت: چند سالی است که لابی صهیونیست تلاش های خود را برای ساکت کردن مخالفانش افزایش داده و به ویژه تلاش می کند تا آیین بزرگداشت روز جهانی قدس را اقدامی غیر قانونی جلوه دهد؛ اما به لطف خداوند موفق نشده و نخواهند شد.

مسعود شجره در ادامه اظهاراتش اضافه کرد که راهپیمایی روز جهانی قدس امسال قرار است روز یکشنبه ۱۸ ژوئن برابر با ۲۸ خرداد همچون سال های گذشته از مقابل ساختمان 'بی.بی.سی' در لندن آغاز شود و پس از تجمع تظاهر کنندگان در مقابل سفارت آمریکا به پایان رسد.

وی علت برگزاری این مراسم در روز یکشنبه را، استقبال بی نظیر دانش آموزان و دانشجویان برای شرکت در راهپیمایی توصیف کرد و افزود: علت اینکه تظاهرات امسال مانند سال گذشته از جمعه به یکشنبه موکول شد برای این است که ماه رمضان امسال با ساعات مدارس و دانشگاه ها تلاقی کرده است و به همین خاطر تقاضاهای زیادی را از سوی دانشجویان و دانش آموزان داشتیم که برنامه به نحوی تنظیم شود که آنها هم بتوانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: به رغم اینکه سال ها از نامگذاری روز قدس توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می گذرد اما هر سال بر شور آن افزوده می شود و این ویژگی منحصر به فرد روز جهانی قدس است.

در تبلیغ روز جهانی قدس که در بیلبوردهای شهر لوتن قرار گرفته است، دیواری بلند در تصویر دیده می شود که میان مردم مظلوم فلسطین و جنایتکاران صهیونیستی فاصله ایجاد کرده است. در کنار این تصویر با خط درشت نوشته شده است: «آپارتاید را تمام کنید.»

تبلیغ یاد شده همچنین از مردم می خواهد تا در راهپیمایی روز جهانی قدس «برای حمایت از مردم فلسطین» شرکت کنند.

برگزاری روز جهانی قدس سال ها است که از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس و با مشارکت سازمان ها و نهادهای اسلامی و حامی مردم فلسطین و ضد صهیونیستی در این کشور برگزار می شود.

پیش از این کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس، اطلاع رسانی در رابطه با برگزاری روز جهانی قدس را علاوه بر تبلیغ در فضای مجازی، از طریق انتشار و توزیع جزوات و پوستر های تبلیغاتی میان نهادهای اسلامی، گروه های مدافع حقوق بشر و سازمان های ضد صهیونیستی صورت داده است.

در سال گذشته «ماتیو آفورد» نماینده محافظه کار مجلس عوام انگلیس که از حامیان رژیم صهیونیستی شناخته می شود، در نامه ای به پلیس لندن با بیان این ادعا 'به اهتزاز درآوردن پرچم حزب الله و حماس ساکنین حوزه نمایندگی من و مردم شهر را ناراحت می کند و بر خلاف قانون تروریسم است' خواستار جلوگیری از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن شده بود.

با این حال پلیس لندن این درخواست را به اجرا نگذاشت و راهپیمایی روز قدس با حضور هزاران تن از مسلمانان روزه دار، فعالان مدنی و گروه های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ و نیز فعالان یهودی و مسیحی مخالف رژیم صهیونیستی برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج