۵۲۵۶۸۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تسلط ارتش سوریه بر مناطق مهم در حومه حمص

ارتش سوریه در ادامه عملیات ضد تکفیری ها در حومه حمص به موفقیت های چشمگیری دست یافتند و ضمن تسلط بر مناطق جدید، داعشی ها را تار و مار کردند.

خبرگزاری مهر: یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: ارتش سوریه به پیشروی های خود در حومه شرقی حمص ادامه می دهند و بر روستاهای التدمریه، الخلیلیه و المهشم پس از کنترل بر کوهای الشومریه و تعدادی از تپه های اطراف آن مسلط شده است.

این منبع سوری بیان کرد: ارتش سوریه به پیشروی خود در حومه شرقی حمص ادامه می دهد. ارتش سوریه بر سلسله جبال الشومریه در حومه حمص به عمق ۹ کیلومتر و عرض ۱۳ کیلومتر در حومه حمص پس از درگیری های شدید با داعش مسلط شده است.

منبع نظامی سوری افزود: ارتش سوریه و همپیمانان آن بر ارتفاعات ۹۶۸ در شمال غرب روستای ضبعه الملیحه، ۸۷۶ و ۸۸۱ در غرب المشیرفه در حومه شرقی حمص مسلط شدند و شماری از داعشی ها را به هلاکت رساندند. ارتش سوریه بر مناطق جدیدی در منطقه التلیله در حومه شرقی تدمر و ناحیه جب الجراح در حومه شرقی حمص پس از غلبه بر آخرین مواضع داعش در آن مسلط شدند.

منبع سوری از تسلط ارتش سوریه و همپیمانان آن بر چهار منطقه مهم در شرق تدمر به مساحت ۱۸ کیلومتر و فرار داعشی ها به سوی عمق صحرا در حالی که سلاح و مهمات خود را برجای گذاشته بودند، خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ ارتش سوریه مواضع داعش را در منطقه ظهره الطویله در شرق روستای هبره غربی در حومه شرقی حمص درهم کوبیدند.

از سوی دیگر برخی منابع اعلام کردند که ارتش سوریه و همپیمانان آن یورش داعش به سوی مواضع از دست رفته اش در سلسله جبال الشومریه را دفع کردند.

در همین حال در ادامه خروج افراد مسلح از محله الوعر در شهر حمص چهار اتوبوس دیگر که در درون آن ۲۴۰ فرد مسلح به همراه خانواده هایشان حضور داشتند از این محله خارج شدند.

همزمان برخی رسانه ها از کشته و زخمی شدن شماری بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در اردوگاه آوارگان در الرقبان در مرزهای سوریه-اردن خبر دادند.

در شهر الطبقه در استان الرقه، نیروهای سوریه دموکراتیک به درگیری با داعش در شهر الطبقه در حومه غربی شهر الرقه ادامه دادند.

برخی منابع اخبار مربوط به تخلیه شهر الطبقه از سوی داعش را تکذیب کردند.

در درعا در جنوب سوریه یکی از سرکرده های گروههای تروریستی وابسته به گردان حوران گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه به نام مالک حسن مسالمه در درگیری های داخلی میان تروریستها در شهرک الیادوده در حومه درعا کشته شد.

یک منبع نظامی از حملات ارتش سوریه به مواضع تروریستهای جبهه النصره در منطقه درعا البلد خبر داد و اعلام کرد: شماری از تروریستها در محله جاده سد و شمال غرب گمرک قدیم به هلاکت رسیدند و مواضع آنها منهدم شد.

از سوی دیگر جنگنده های ارتش سوریه مواضع داعش را در الرصافه و اطراف منطقه المقابر و الثرده در دیرالزور هدف قرار دادند.

برخی منابع در شهرک السیال در البوکمال در حومه شرقی دیرالزور اعلام کردند: ساکنان البوکمال در حمله به مواضع داعش دو داعشی را کشتند و خودروهای آنها را به آتش کشیدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج