۵۲۶۱
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

۱۲ راهكار طبيعي براي لاغر شدن

چگونه با آجيل وزن كم كنيم؟

براي پرهيز از قرار گرفتن درمعرض اضافه وزن و متناسب ماندن تنها كافي است با اجراي برنامه‌اي دقيق و كاربردي از بروز اضافه وزن و چاقي در بدن خود پيشگيري كنيد.

چگونه با آجيل وزن كم كنيم؟

چگونه با آجيل وزن كم كنيم؟

براي پرهيز از قرار گرفتن درمعرض اضافه وزن و متناسب ماندن تنها كافي است با اجراي برنامه‌اي دقيق و كاربردي از بروز اضافه وزن و چاقي در بدن خود پيشگيري كنيد. ايجاد هماهنگي ميان مواد‌غذايي كه مصرف مي‌كنيد و تنظيم فعاليت‌هاي بدني يكي از راه‌حل‌هايي است كه به واسطه آن مي‌توانيد از ابتلا به چاقي به‌ويژه در دوران ميانسالي پيشگيري كنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد آنچه را كه دريافت مي‌كنيد، مصرف كرده و ماده غذايي اضافه‌اي را در بدن خود ذخيره و انباشته نكنيد. براي رسيدن به اين منظور راهكارهاي ساده‌اي وجود دارد كه در كشورهاي اروپايي از آن به عنوان شيوه‌هاي خانگي كاهش وزن ياد مي‌شود. بعضي از اين شيوه‌ها را با هم مرور مي‌كنيم.


افزايش متابوليسم با چاي سبز

چاي سبز يكي از مفيدترين گياهان دارويي است كه تاثير زيادي در افزايش متابوليسم و سوخـت و ساز بدن دارد و به هضم و جذب بهتر موادغذايي كمك مي‌كند. بسياري از درمانگران طب چيني نوشيدن يك تا 2 فنجان چاي سبز در طول روز را براي پيشگيري از ابتلا به چاقي مفيد مي‌دانند. اين درمانگران حتي نوشيدن تركيبي از قهوه و چاي سبز را در پيشگيري از چاقي موثر مي‌دانند.


چگونه با آجيل وزن كم كنيم؟

حذف قند از برنامه غذايي

يكي ديگر از كاربردي‌ترين شيوه‌ها براي كنترل وزن و پيشگيري از اضافه وزن، پرهيز از مصرف انواع قندوشكر در طول روز است. درصورتي كه براي مصرف قهوه يا چاي خود نياز داريد كه از قند يا شكر استفاده كنيد، بهتر است مواد شيرين و طبيعي مانند عسل، خرما، انجير، موم و اينگونه مواد طبيعي و گياهي را جايگزين آن كنيد. هرچه بيشتر از مواد قندي به‌ويژه قندهاي فرآوري شده فاصله بگيريد فاصله شما با چاقي نيز بيشتر و بيشتر مي‌شود.


چگونه با آجيل وزن كم كنيم؟

بيشتر ميوه بخوريد

گنجاندن سبزي‌ها و ميوه‌ها در رژيم غذايي از جمله كاربردي‌ترين نكته‌ها در كنترل وزن است. قرار دادن ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه به‌ويژه ميوه‌ها و سبزي‌هاي كم كالري مي‌تواند كمك زيادي به دريافت كالري كمتر و موادمغذي بيشتر داشته باشد.


از پله‌ها بالا برويد

اگر در آپارتمان و در طبقات بالايي زندگي مي‌كنيد بهتر است به جاي استفاده از آسانسور از پله‌ها براي بالارفتن استفاده كنيد. البته اين توصيه درصورتي مفيد است كه شما بيماري يا ناراحتي مفصلي و استخواني خاصي نداشته باشيد و امكان بالا رفتن از پله‌ها براي‌تان مقدور باشد.

بالارفتن از پله به جاي آسانسور علاوه بر آن‌كه به افزايش سوخت و ساز بدن كمك مي‌كند، مي‌تواند مقدار قابل ملاحظه‌اي از كالري مصرفي را در طول روز در بدن از بين ببرد.


چگونه با آجيل وزن كم كنيم؟

كنسروها را كنار بگذاريد

مصرف انواع مواد‌غذايي كنسرو شده، مواد فرآوري شده، غذاهاي نيمه پخته و آماده، انواع فست فودها و غذاهاي حاضري را از رژيم روزانه خود حذف كنيد. سعي كنيد در طول هفته ۴ تا ۵ بار از سبزي‌ها و حبوبات آب پز شده يا بخار پز به جاي اين مواد‌غذايي مصرف كنيد.


آب بنوشيد

نوشيدن آب نيز از ديگر شيوه‌هايي است كه درمانگران طب مكمل براي درمان چاقي و پيشگيري از اضافه وزن به آن توصيه مي‌كنند. با مصرف آب به ميزان كافي ميزان سوخت و ساز موادغذايي در بدن به تعادل رسيده و اين روند به شكل بهتري انجام مي‌شود. به اين ترتيب مواد‌غذايي به‌طور كامل هضم و جذب شده و در بدن انباشته نمي‌شوند. علاوه بر اين، نوشيدن آب موجب پاكسازي درون بدن شده و به درمان چاقي كمك مي‌كند.


وعده‌هاي غذايي خود را افزايش دهيد

افزايش وعده‌هاي غذايي از ۳ وعده به ۵ تا ۶ وعده كمك زيادي به پيشگيري از چاقي و اضافه وزن مي‌كند. بنابراين در اين شرايط شما مقدار مشخصي از موادغذايي را كه در طول روز در ۳وعده صبحانه، ناهار و شام ميل مي‌كرديد در ۵ تا ۶ وعده غذايي مي‌خوريد. اين كار كمك مي‌كند كه سوخت و ساز بدن در شرايط بهتري انجام شود و موادغذايي به شكل بهتري به سلول‌هاي بدن برسد.


چگونه با آجيل وزن كم كنيم؟

در ميان وعده، 4 مغز بخوريد

خوردن ۴ مغز، آجيل و دانه‌هاي گياهي تاثير زيادي در پيشگيري از ابتلا به چاقي در ميان وعده‌هاي غذايي دارد. اين دانه‌ها علاوه بر آن‌كه ميزان پروتئين و چربي مورد نياز بدن را به‌صورت طبيعي تامين مي‌كنند به راحتي مي‌توانند ميزان قند مورد نياز بدن را تامين كرده و توان افراد را براي ادامه و پيگيري رژيم‌هاي غذايي جديد و اصلاح رژيم‌هاي غذايي گذشته، بيشتر كنند.


چگونه با آجيل وزن كم كنيم؟

بهترين خوراكي‌ ضد چاقي

  • سركه سيب را فراموش نكنيد
بسياري از درمانگران معتقدند، مصرف سركه سيب به‌صورت روزانه در كاهش وزن و رسيدن به وزن ايده‌آل بسيار موثر است. براي اين منظور آن‌ها مصرف تركيبي از يك ليوان آب و ۲ قاشق غذاخوري سركه سيب را ۲ بار در طول روز به بيماران‌شان توصيه مي‌كنند. درحال حاضر كپسول‌هايي در داروخانه‌هاي جهان وجود دارد كه اين تركيب را به‌صورت كپسول‌هاي مايع در اختيار بيماران قرار مي‌دهد.

  • چاي گزنه و پاكسازي بدن
گياه گزنه از آنجا كه خاصيت ادرارآوري دارد مي‌تواند تاثير زيادي در كاهش وزن مصرف‌كننده داشته باشد. اين گياه به اين ترتيب مي‌تواند با پاكسازي بدن از موادموذي و اخلاط ناسالم به كاهش وزن تدريجي بيمار كمك كند. درمانگران نوشيدن دم كرده برگ‌هاي خشك گياه گزنه يا استفاده از چاي كيسه‌اي اين محصول را به بيماران‌شان تجويز مي‌كنند.

  • «بابا آدم» و افزايش متابوليسم
مصرف ريشه گياه باباآدم به‌صورت خشك همراه با غذا، چاي گياهي و عصاره تاثير قابل ملاحظه‌اي بر سوخت و ساز بدن دارد. اين گياه مي‌تواند با افزايش متابوليسم بدن و سوزاندن چربي‌ها به‌صورت طبيعي روند چاقي در بدن را كنترل كرده و به كاهش وزن منجر شود.

  • با فلفل قرمز بي‌اشتها شويد
اضافه كردن فلفل قرمز به مواد‌غذايي و خوراكي‌هايي كه در وعده شام و ناهار مصرف مي‌كنيم مي‌تواند تاثير زيادي در كاهش اشتها وافزايش متابوليسم بدن داشته باشد. اين گياه كه به‌عنوان يك چربي سوز طبيعي در جهان شناخته مي‌شود علاوه‌بر آن‌كه سطح چربي‌هاي موجود در بدن را به حداقل مي‌رساند ميزان سوخت‌وساز آن‌ها را نيز به اين ترتيب افزايش مي‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • soodabeloni

      درمورد خوراكيها ومواردي كه باعث لاغري وداشتن پوست خوب ،آشپزي را بيشتربگذاريد

    • بدون نام

      مرسی از مقاله خوبتون

    • شکیلا

      مرسی خیلی خوب بود از شما ممنونم خیلی چیزها یاد گرفتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج