۵۲۶۷
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

با اين ۱۶ نكته، اتاق فرزندتان را متحول كنيد

چگونه اتاق بچه‌ها را بچينيم؟

دكوراسيون اتاق كودكان، بيشتر از آنچه فكر كنيد در رشد فكري آن‌ها موثر است. اين دكوراسيون كار راحتي است و فقط به كمي دانش همراه با ذوق و سليقه نياز دارد تا بتوانيد ريزه‌كاري‌ها را رعايت كنيد.

چگونه اتاق بچه‌ها را بچينيم؟

چگونه اتاق بچه‌ها را بچينيم؟

دكوراسيون اتاق كودكان، بيشتر از آنچه فكر كنيد در رشد فكري آن‌ها موثر است. اين دكوراسيون كار راحتي است و فقط به كمي دانش همراه با ذوق و سليقه نياز دارد تا بتوانيد ريزه‌كاري‌ها را رعايت كنيد. شما شروع به كار كنيد و در كنارش اين ۶۱ نكته را بخوانيد تا مطمئن باشيد، كارتان را درست انجام داده‌ايد.


شما مسئول سلامت خانواده‌ايد!

عادت كرده‌ايم براي اين‌كه هر غذايي خوشمزه شود كلي كره و روغن توي آن بريزيم. عطر كره را براي پوشاندن بي‌سليقه‌گي‌مان در آشپزي استفاده مي‌كنيم و به جاي ايجاد يك تركيب رنگ زيبا در غذا، با روغن زياد براقي غذا را زياد مي‌كنيم تا زيباتر به‌نظر برسد. روغن كار خودش را مي‌كند و غذا را لذيذ و براق مي‌كند اما به جاي آن كلي ضرر به بدن شما و خانواده‌تان مي‌رساند.

در هر شماره از همين مجله چيزهاي زيادي درباره مضرات اسيدهاي چرب نوشته مي‌شود و تاثيرات آن مثل چاقي و بيماري‌هاي مختلف بارها بررسي مي‌شود. حالا اين شما هستيد و تبحرتان. كلي اطلاعات درباره مضرات روغن و چربي داريد و روبه‌رويش با يك خانواده‌ طرفيد كه از شما غذاي خوشمزه مي‌خواهند. بايد بين اين 2 تعادل برقرار كنيد. تا جايي كه مي‌توانيد روغن‌هاي مضر را از غذاي خانواده حذف كنيد اما نگذاريد در كيفيت غذاهايي كه مي‌پزيد تغيير ايجاد شود. براي اين كار روش‌هاي مختلفي وجود دارد. مثلا براي درست كردن ته‌ديگ، به جاي اين‌كه كف قابلمه را پر از روغن كنيد، مي‌توانيد آن را با يك تكه پنبه كمي چرب كنيد. يا بعد از سرخ كردن غذاهايي مثل كتلت آن‌ها را روي يك دستمال بگذاريد تا روغن اضافي آن گرفته شود.

مي‌توانيد تا جايي كه ممكن است از كباب‌كردن به جاي سرخ كردن استفاده كنيد. آب مرغ را قبل از استفاده در سوپ در يخچال بگذاريد و چربي‌هاي جامد شده آن را جدا كنيد. شما در عين حال بايد با تكنولوژي‌هاي جديد هم آشنا باشيد. مثلا تابه‌هاي 2طرفه كه غذا را بدون روغن يا با روغن بسيار كمتري سرخ مي‌كنند جزو وسايل جديد آشپزي سالم‌تر هستند. اين روش‌ها بي‌شمارند. وظيفه حفظ سلامت اعضاي خانواده برعهده شماست. پس بايد با تمام اين روش‌ها آشنا شويد.


بهترين رنگ، بهترين طرح

  • بهترين رنگ براي اتاق بچه‌ها، بنفش كمرنگ است. اين رنگ به آن‌ها آرامش مي‌دهد و باعث مي‌شود راحت‌تر بخوابند.
  • بهترين تزئين براي ديوارهاي اتاق كودك عكس خود كودك است. حتي مي‌توانيد عكس را چند قسمت كنيد و به‌تخته شاسي او بچسبانيد يا قاب كنيد.
  • يك تخته سياه براي نقاشي، هم مي‌تواند اتاق را زيبا كند و هم باعث سرگرمي كودك شود. اگر فكر مي‌كنيد، گچ اتاق را كثيف مي‌كند مي‌توانيد از وايت‌بورد با ماژيك‌هاي رنگي استفاده كنيد.
  • راحت‌ترين راه براي تغيير در اتاق كودك، تزئين دستگيره‌هاي دراور يا كمد با باقي مانده روبان‌هاي رنگي است. هم زيباست هم راحت.
  • مي‌توانيد ميز چراغ خواب را با يك روش عجيب تزئين كنيد. يك دامن چين‌دار كوتاه را به لبه‌هاي چهارپايه آشپزخانه وصل كنيد و با چسب ۲ طرف آن را محكم كنيد تا يك ميز بامزه داشته باشيد.
  • بچه‌ها هميشه از اين‌كه ببينند بزرگ شده‌اند هيجان زده مي‌شوند. يك نمودار رشد براي اندازه‌گيري قد بچه‌ها به ديوار نصب كنيد. مطمئن باشيد كودك شما دائم جلوي آن است و قدش را اندازه مي‌گيرد.
  • سعي كنيد كودك شما جايي براي مطالعه داشته باشد. كنار قفسه كتاب‌هايش يك صندلي و يك چراغ مطالعه بگذاريد تا براي كتاب خواندن تشويق شود.
  • بين ۲ ديوار روبه‌رو و نزديك به ديوار وسط يك بند نصب كنيد و نقاشي‌هاي بچه‌ها را با گيره لباس به آن وصل كنيد. اين كار بچه‌ها را به هيجان مي‌آورد.
  • يك قاب ساده به ديوار بزنيد و هرچندوقت يك‌بار كارهاي هنري كودك‌تان را در آن بگذاريد. اين نقاشي‌ها را مي‌توانيد هر چند وقت يك‌بار عوض كنيد.
  • يك جا جورابي را به در كمد آويزان كنيد و گل سر، عينك آفتابي، بدليجات‌ كوچك و حتي يادداشت‌هاي بامزه را در آن بگذاريد.
  • در گوشه‌اي از اتاق چند كلاه‌ و زيورآلات زيبا را در دسترس بچه‌ها بگذاريد. با بازي با اين وسيله‌ها هم خلاقيت بچه‌ها تقويت مي‌شود و هم اتاق‌شان زيباتر مي‌شود.
  • حتما يك آينه در اتاق كودك بگذاريد. بچه‌ها مي‌توانند مدت‌ها با آينه سرگرم باشند.
  • تمام وسايلي كه بچه‌ها براي كار دستي به آن نياز دارند را در قفسه مشخصي نگه داريد. چيزهايي مثل مقوا، ماژيك، مداد شمعي و چسب بايد هميشه دردسترس باشند.
  • حتما لازم نيست براي انبار كردن وسايل، قفسه جديد بخريد. مي‌توانيد مثلا با جمع‌آوري قوطي‌هاي مواد خوراكي يا جعبه كفش، جايي براي انبار كردن وسايل بسازيد.
  • مي‌توانيد از قفسه‌ها استفاده‌هايي چندگانه كنيد. مثلا در قسمتي از قفسه كتاب‌ها مي‌توانيد اسباب بازي‌ها را مرتب كنار هم بچينيد.
  • چوب‌لباسي فقط براي آويزان كردن لباس نيست. مي‌توانيد به آن چيزي مثل سبد يا كيسه پارچه‌اي آويزان كنيد و جوراب يا لباس زير كودك را در آن بگذاريد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج