۵۲۸۴۴۱
۱ نظر
۵۰۴۳
۱ نظر
۵۰۴۳
پ

سریال «تویین پیکس»، پر از معما و اتفاقات عجیب

امواج دریا، بدن کبود و بادکرده دختر جوانی به نام لورا پالمر را در حالی که درون یک کیسه پلاستیکی پیچیده شده بود، به ساحل آورد. پیرمردی که در آن اطراف مشغول ماهی گیری بود، جسد دختر را پیدا می کند.

هفته نامه چلچراغ - الهام مشعوف: امواج دریا، بدن کبود و بادکرده دختر جوانی به نام لورا پالمر را در حالی که درون یک کیسه پلاستیکی پیچیده شده بود، به ساحل آورد. پیرمردی که در آن اطراف مشغول ماهی گیری بود، جسد دختر را پیدا می کند. در پی این واقعه، پلیس شهر، به همراه مامور کارکشته اف.بی.آی، دیل کوپر، به دنبال پاسخ به این سوال می گردند: «چه کسی لورا پالمر را کشت؟»

ربع قرن از آخرین باری که با اهالی «تویین پیکس» دیدار کردیم می گذرد. یک سریال تلویزیونی جنایی و رازآلود که در سال 1990 توسط دیوید لینچ ساخته و از شبکه ABC پخش شد. پس از اتمام پخش فصل دوم سریال «تویین پیکس» در سال 1991، فیلم سینمایی آن با نام «تویین پیکس: آتش با من هم قدم است» نیز در سینماها اکران شد.
این سریال در زمان خود با اقبال گسترده ای رو به رو شد و نقدهای مثبتی از طرف منتقدان دریافت کرد. اما در طول پخش فصل دوم «تویین پیکس»، تعداد بینندگان آن به شدت افت کرد، در نتیجه ساخت فصل جدید سریال لغو شد. با این حال، بعد از گذشت 25 سال، دیوید لینچ و مارک فراست، با اعلام خبر پخش فصل سوم این مجموعه از 31 اردیبهشت ماه طرفدارانشان را به وجد آوردند. در این مطلب، نکات جالب توجه این مجموعه شگفت انگیز را بررسی خواهیم کرد.
سریال «تویین پیکس»، پر از معما و اتفاقات عجیب

فصل سوم، اتفاقات ۲۵ سال بعد را روایت می کند

اگرچه تا به حال هیچ گونه اطلاعاتی از خط داستانی سری جدید «تویین پیکس» به بیرون درز نکرده، اما این را می دانیم که داستان فیلم در زمان حال و 25 سال بعد از زمانی که سریال به پایان رسید، اتفاق می افتد.

به گفته لینچ، در فصل جدید، جایی برای حدس زدن وجود ندارد، و نباید براساس هر آن چه می بینید، نتیجه گیری کنید. او حتی آشکارا اعلام نکرده که آیا بازیگران در قالب همان کاراکترهای قدیمی ایفای نقش می کنند یا خیر، به جز کایل مک لاکلن که هم چنان در نقش مامور اف.بی.آی، دیل کوپر، نقش آفرینی خواهدکرد. شخص دیوید لینچ نیز در نقش گوردن کُل، رییس کوپر، در سریال بازی خواهدکرد. تنها نکته ای که لینچ در مورد نقشش گفته این است: «گوردن شخصیت فوق العاده ای است.»

گفته شده اسرار ناگفته ای از جمله راز اتاق قرمز و علت ناپدیدشدن مامور کوپر، در فصل جدید مشخص خواهدشد.
سریال «تویین پیکس»، پر از معما و اتفاقات عجیب

بازگشت بسیاری از بازیگران اصلی

«تویین پیکس» بدون وجود مامور کوپرِ عشق قهوه، کاملا بی معنی می شد، بنابراین حضور کایل مک کلاکن، نکته کلیدی و با اهمیت سریال است. علاوه بر مک کلاکن، اکثر هنرپیشگان اصلی از جمله شریل لی، دانا اشبزوک، شرلین فن و غیره نیز در فصل جدید حضور دارند.

تعداد بازیگران فصل سوم، از قبل بیشتر و حدود ۲۱۷ نفر خواهدبود. که حتی برای بسیاری از آن ها هنوز نامی انتخاب نشده. در میان بازیگران، نام های آشنایی از قبیل دیوید دوچونیِ ایکس فایلز، مایکل سِرا، اشلی جاد، آماندا سیفرید، نائومی واتس، مونیکا بلوچی و دیوید لینچ، به چشم می خورد.

چه بر سر مامور کوپر آمده؟

توقف پخش «تویین پیکس» نه تنها برای طرفداران این سریال ناراحت کننده بود، بلکه آن ها را از به نتیجه رسیدن یکی از جالب توجه ترین سریال های تلویزیونی آن دوره، محروم کرد. به احتمال زیاد، آخرین تصویری که از «تویین پیکس» در ذهن ها باقی مانده، سر خون آلود و هذیان گویی های مامور کوپر است.

هنوز مشخص نیست که آیا فصل سوم، دلایل قانع کننده ای برای مخاطبانش خواهدداشت یا خیر، ولی در پیش نمایشی که اخیرا از فصل جدید منتشر شده، مامور کوپر را دوران میان سالی می بینیم. به گفته کایل مک کلاکن: «بعد از این که تویین پیکس رو ترک کردیم، یک نیروی اهریمنی با تسخیر مامور کوپر، در شهر باقی ماند.» بنابراین به نظر می رسد هر آن چه در طول این چند سال اتفاق افتاده، در حال روشن شدن است.
سریال «تویین پیکس»، پر از معما و اتفاقات عجیب

بازگشت آنجلو بادالامنتی

یکی از بهترین و تاثیرگذارترین نکات در رابطه با «تویین پیکس»، موسیقی آن است که توسط آنجلو بادالامنتی ساخته شده. موسیقی زیبای این مجموعه، یکی از نمادهای دوست داشتنی و خاطره انگیز برای مخاطبان آن است. ساخته تازه بادالامنتی، در پیش نمایش فصل سوم با نام نُت لورا پالمر، به همراه تصاویری از جنلگ «تویین پیکس» منتشر شد.

مشهورترین طرفداران

تعجبی ندارد که چنین مجموعه رمزآلود و عجیبی، طرفدار پر و پاقرصی مثل کوئنتین تارانتینو داشته باشد. از بین سایر طرفداران مشهور این مجموعه، می توان به استیون اسپیلبرگ اشاره کرد. برخی از نویسندگان با همسر اسپیلبرگ در ارتباط بودند، و هنگامی که متوجه شدند او یکی از هواداران «تویین پیکس» است، به اسپیلبرگ پیشنهاد کردند که فصل دو م این سریال را کارگردانی کند. اما زمانی که این خبر به لینچ رسید، با این کار مخالفت کرد، او ترجیح می داد که خود شخصا، کارگردانی تمام پروژه را برعهده داشته باشد.

میخاییل گورباچف هم یکی دیگر از طرفداران بود، و به حدی نسبت به آن هیجان داشت که از جورج بوش پدر خواست تا با استفاده از قدرت سیاسی اش، کشف کند چه کسی لورا پالمر را کشته. اما تلاش های جورج بوش نتیجه بخش نبود، به انی دلیل که لینچ هنوز تصمیم نگرفته بود چه کسی را به عنوان قاتل انتخاب کند. ملکه الیزابت دوم نیز با اشتیاق فراوان تمام قسمت های «تویین پیکس» را تماشا کرده است.
سریال «تویین پیکس»، پر از معما و اتفاقات عجیب

آتش با من هم قدم است

دیوید لینچ طی مصاحبه ای اعلام کرد: «داستان هفت روز آخر زندگی لورا پالمر، برای درک بهتر فصل سوم اهمیت سیار بسیار زیادی دارد.» نام اصلی داستانی که لینچ به آن اشاره کرده، «هفت روز آخر زندگی لورا پالمر» نام دارد که در سینما با نام «آتش با من همقدم است» اکران شد. این فیلم که در انتهای فصل دوم مجموعه «تویین پیکس» اکران شد، المان های تازه ای را به فصل دوم این سریال اضافه می کند. اول از همه، قدرت های ماورایی بیشتر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می شد. به علاوه، روند آینده داستان با جمله لورا به مامور کوپر که می گوید «25 سال دیگه می بینمت»، تغییر می کند.

فصلی پر از معما و اتفاقات عیجب، اما آیا همین کافی است؟

ترکیب معما و اتفاقات غیرعادی، «تویین پیکس» را به بهترین سریال دهه ۹۰ تبدیل کرده بود، و همین مسئله شبکه Showtime را ترغیب کرد تا ادامه یکی از اسرارآمیزترین مجموعه های آن دوره را برای سال ۲۰۱۷ تولید کند. علت اصلی پرطرفدار بودن «تویین پیکس» این است که بینندگان نمی توانند حدس بزنند که سازنده فیلم های «کله پاکن» و «مخمل آبی»، چه غافل گیری ای برای آن ها خواهدداشت.

لینچ با همکاری مارک فراست مجموعه ای ساخت که مرزبندی های تلویزیونی را بازتعریف کرد. تلفیقی از ژانرهای مختلف، که از یک داستان نوآر جنایی و رازآلود به داستانی سورئال، رویاگونه و ماورایی تبدیل می شد. از طرفی، سوژه داستانی «تویین پیکس»، الهام بخش مجموعه «فارگو» بود. ماجراهای عجیب و هولناکی که در دل یک شهر کوچک و آرام اتفاق افتاد.
سریال «تویین پیکس»، پر از معما و اتفاقات عجیب

با نگاهی به دو فصل قبل این مجموعه، متوجه خواهیم شد که «تویین پیکس» چیزی بین برنامه های تلویزیونی دهه 70 و 80 میلادی است، گاهی به نظر می رسد که روش ساخت سکانس ها از مد افتاده بوده و بازی ها سرهم بندی شده و خام است، و کل مجموعه، با وجود تعاریف مثبتی که از آن می شود، عالی و بی نقص نیست. با این حال، «تویین پیکس» سرشار از لحظات نمادین است که هم چنان برای طرفدارانش مهیج است و در ساخت مجموعه های تلویزیونی متعددی تاثیرگذار بوده است. حالا سوال این جاست که آیا لینچ و فراست در دوره ای که مجموعه های تلویزیونی با موضوعات جذاب و متنوع، این رسانه را قبضه کرده اند، خواهند توانست شگفتی بیافرینند یا خیر؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      سریال با ریتم خوبی شروع میشه.فضاسازی و شخصیت ها دلنشینند و موسیقی ماندگاری داره.اما اواخر سریال داستان سردرگم و نامفهوم میشه و قسمت آخر یک فاجعه به تمام معناست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج