۵۲۹۶۴۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

مجلس رأی به عدم تخلف دانش‌ آشتیانی داد

«برائت» حکمی بود که دیروز نقشه انتخاباتی دلواپسان را بی‌حاصل کرد. روز گذشته پرونده یک وزیر بر روی میز نمایندگان مجلس گشود شد؛ پرونده رسیدگی به شایعه‌ای که در مورد وزیر آموزش و پرورش مطرح است؛ یعنی دو شغله بودن او! مخالفان دولت بسیار کوشیدند تا با غیر قانونی جلوه دادن فعالیت‌های وزیر، دولت روحانی را به بی‌قانونی و استفاده از رانت متهم کنند، اما رأی نمایندگان به سکوت مخالفان دولت بود.

روزنامه آرمان: «برائت» حکمی بود که دیروز نقشه انتخاباتی دلواپسان را بی‌حاصل کرد. روز گذشته پرونده یک وزیر بر روی میز نمایندگان مجلس گشود شد؛ پرونده رسیدگی به شایعه‌ای که در مورد وزیر آموزش و پرورش مطرح است؛ یعنی دو شغله بودن او! مخالفان دولت بسیار کوشیدند تا با غیر قانونی جلوه دادن فعالیت‌های وزیر، دولت روحانی را به بی‌قانونی و استفاده از رانت متهم کنند، اما رأی نمایندگان به سکوت مخالفان دولت بود.
رئیس مجلس در ۱۹ اردیبهشت حضور کارمندان دولتی در شرکت‌های خصوصی را مغایر قانون اساسی عنوان کرد و مجلس به کیمیسیون اصل نود ماموریت داد حضور وزیر آموزش و پرورش در یک شرکت خصوصی را بررسی کند. در همان روز دانش‌آشتیانی در مجلس توضیح داد: «من بعد از اخذ راي اعتماد استعفاي خود را از دو شركت آميتيس و طرح نگار اعلام كرده‌ام كه مورد موافقت قرار گرفت و مستندا با پست سفارشي مدارك مربوطه را به اداره ثبت شركت‌ها ارسال كردم كه فيش پستي موجود است. به موجب سند رسمي مورخ ۱۵/۱۰/۹۵ تمام سهم‌الشركه به ارزش ۵‌ميليون ريال خود را به غير واگذار كردم تا جلو هر شائبه‌اي را برطرف كنم، ‌در مورد شركت مشاورين طرح نگار نيز گفتند كه بابت در اختيار گذاشتن مجوز خود به شركت مذكور سالانه ۵/۲ ميليون تومان دريافت مي‎كردم كه بعد از سمت وزارت به همكاري با شركت ادامه ندادم. »
تأكيد رئيس مجلس برای پیگیری موضوع، موجب شد كميسيون اصل نود با سرعت هر چه تمام‎تر اين موضوع را در دستور قرار داده و در مدتي كمتر از يك روز،‌ آن را به نتيجه برساند. برهمين اساس كميسيون اصل نود،‌ در جلسه علني دیروز گزارش و بررسي‌هاي انجام‌شده را در مجلس قرائت كرد. دیروز کمیسیون اصل نود گزارشی را پس از جلسه با سخنگوی قوه قضائیه و وزیر آموزش و پرورش در مورد دوشغله بودن وزیر قرائت کرد. بر اساس این گزارش، وزیر پس از قبول سمت وزارت از سایر شغل‌های خود استعفا داده بود، اما به دلیل روند اداری در روزنامه رسمی ثبت نشد.
پایان پرهیاهوی یک پرونده
پس از قرائت گزارش كميسيون اصل نود در مورد وزير آموزش و پرورش، جبار كوچكي‌نژاد اولين نماينده‌اي بود كه زبان به گلايه از اين گزارش گشود. او در تذكري خطاب به پزشكيان كه رياست مجلس را برعهده داشت، گفت: همه شما را به عنوان آدم منصف مي‎شناسند، اولا اينكه گزارش در دستور كار نبود،‌ ثانیا آقاي محمدي گزارش را به شكلي ارائه داد كه معلوم نيست چه پيش آمد. آقاي رئيس! فرهنگيان از وزير گله‌مند هستند، ‌بحث صندوق فرهنگيان، قاچاق كالا و بحث سند ۲۰۳۰. برخلاف گزارشي كه رئيس كميسيون اصل نود داد،‌ چطور ايشان مي‎گويد من استعفا دادم، اما هنوز در جلسات آنها شركت مي‎کند و حق امضا دارد؟ معلوم است كه همه اينها صوري بوده!
كميسيون بايد چيزي را قرائت كند كه موضوع روشن شود، نه اينكه نفهميم چه شد. پزشكيان در پاسخ به اين تذكر توضيح داد: گزارش را بر اساس آنچه آقاي لاريجاني گفتند، با مشورت در هيات رئيسه، در دستور کار قرار داديم. اين گزارش كميسيون اصل نود است. اگر هم جرمي رخ داده است، به جاي اينكه ما آن را رسانه‎اي كنيم،‌ بايد قوه قضائيه مجرم را محاكمه كند. اما درباره اينكه مي‎گوييد چيزي معلوم نشده است،‌ بايد بگويم اينکه موضوعي را رسانه‌اي كنند و كم و زياد بگويند،‌ منصفانه و درست نيست، هم كميسيون اصل نود و هم قوه قضائيه، اگر جرمي رخ داده است به جاي اينكه آن را رسانه‌اي كنند،‌ بر اساس قانون برخورد كنند. در جمعبندي نهايي اين گزارش تاكيد شد: «در نهايت به نظر مي‌رسيد كه آقاي دانش آشتياني با توجه به مدارك ارائه‌شده و سند مذكور براي انتقال سهام، پس از راي از مجلس اقداماتي براي خروج از فعاليت اقتصادي انجام داده است و لكن به لحاظ شكلي و طي مراحل اداري به هر علتي توفيق ثبت در روزنامه رسمي حاصل نشده است، بنابراين با توجه به جوابيه ثبت شركت‌ها به تاريخ ديروز ۱۹/۲/۹۶، مشاراليه تا كنون به عنوان رئيس هيات مديره مذكور به شمار مي‌آيد، اما با توجه به مدارك ارائه شده از سوي آقاي آشتياني،‌ ايشان اقدام به استعفا در تاريخ ۱۲/۸/ ۹۵ و خروج از شركت مذكور به عمل آوردند و مستندات را در تاريخ ۱۶/۱۲/۹۵ به اداره مذكور ارسال كرده‌اند،‌ اما به دليل روند اداري هنوز،‌ استعفا در روزنامه رسمي درج نشده است.»
در اين ميان كه صداي همهمه نمايندگان مخالف گزارش به گوش مي‌رسيد، پزشكيان که رياست جلسه را بر عهده داشت، از محمدي پرسيد: پس براي شما ثابت شده است كه ايشان استعفا داده است، اما ثبت نشده است؟ و او پاسخ داد: بله. پزشكيان در نهايت براي حل همهمه مخالفان وزير آموزش و پرورش در مجلس گفت: «ايشان بر اساس مستندات رسمي استعفا داده‌اند، اما در روزنامه رسمي ثبت نشده است. » سخنان وي نقطه پاياني بر حاشيه‌هاي ايجاد شده براي وزير آموزش و پروش از سوي مجلس بود و به اين ترتيب دانش‌آشتياني از اتهامات درون و بيرون مجلس تبرئه شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      تیر اصولگرایان و دلواپسان به سنگ خورد ،

    • رضا

      نه جانم اینا سریعا رفتن سند سازی کردن اگرتوجه به سخنان سخنگو
      درمجلس میکردی متوجه میشدی

    • حسین

      مجلس ما شده دادگاه .خواهش میکنم به کار خودتون برسید نمیخواد گندای دولت را ماست مالی کنید

    • بدون نام

      اقا رضا تو اتش بیاری معرکه هستی سوراخ سمبه هارو بگردین شاید یه بهانه دیگر پیدا کردی این چهار ساله دق مرگ میشین انشالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج