۵۲۹۹۶
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

جلیلی: نباید دولتمردان گارانتی داشته باشند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی نباید وجود داشته باشند که برای آنها ضمانت یا گارانتی در دولت باشد، برای این کار باید در شناخت افراد دقت وجود داشته باشد و کسی نباید فکر کند که یک پست می تواند حاشیه امنی برای او به جود آورد.

خبرگزاری مهر: کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی نباید وجود داشته باشند که برای آنها ضمانت یا گارانتی در دولت باشد، برای این کار باید در شناخت افراد دقت وجود داشته باشد و کسی نباید فکر کند که یک پست می تواند حاشیه امنی برای او به جود آورد.

سعید جلیلی، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه شب در گفتگوی خبری و در نخستین برنامه تبلیغاتی خود در رسانه ملی گفت: عرصه ریاست جمهوری، عرصه مهمی است، وظیفه سنگینی به عهده رئیس جمهور است، کسانی که می خواهند وراد این عرصه شوند باید شناخت خوبی از کشور داشته باشند و از سوی دیگر چون یک عرصه رقابت است باید ببینیم که چه کسانی وارد این عرصه شدند، اگر کسانی که وارد این عرصه شدند، قوی تر باشند تکلیف از گردن انسان ساقط می شود و در غیر این صورت باید با یک نگاه تکلیف مدرا وارد این عرصه شد.

وی افزود: بر همین اساس من تا آخرین لحظه با بزرگان مشورت کردم و با توجه به شناختی که از اوضاع کشور دارم و نیز با توجه به حوزه کاری در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این تکلیف را در خود احساس کرده و ورود به این عرصه را وظیفه خود انستم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از مهم ترین برنامه های رئیس جمهور گرداختن به مسائل اقتصادی است، سوال مردم این است که در این حوزه چه اتفاقی قرار است رخ دهد، انشاا... منتخب مردم بعد از آنکه با شکل گیری یک حماسه سیاسی به ریاست جمهوری رسید از فردای همان روز باید وارد حماسه اقتصادی شود.

جلیلی گفت: در عرصه اقتصاد که بسیار مهم است، متا ظرفیت های خوبری داریم، اسناد بالادستی فراوانی وحجود دارد، سیاست های کلی نظام و برنامه پنجم توسعه و نیز قوانینی که مجلس در موضوعات مختلف از جمله قانون هدفمندی یارانه ها، که خود می تواند فرصتی برای ایجاد حماسه اقتصادی باشد.

وی افزود: رئیس جمهوری که وارد این عرصه می شود باید بگوید که چگونه می خواهد این برنامه های را اجرایی کند، اشتغال، تورم و هدفمندی یارانه ها از مهم ترین و اساسی ترین موضوعات است.

این کاندیدای انتخاباتی عنوان کرد: حوزه اقتصاد کی حوزه فرصت ها و تهدیدهاست، برخی تهدیدها از خارج از کشو و برخی مسائل در داخل بر اقتصاد کشور ضربه وارد می کند. اگر به خوبی از فرصت ها استفاده کنیم و برای آن برنامه زیزی داشته باشیم بسیاری از تهدیدها به خودی خود منتفی می شوند.

جلیلی خاطرنشان کرد: برخی عرصه های در اقتصاد وجود دراد که اگر به موقع وارد آن شویم و برنامه ریزی کنیم می توانیم تهددیدها را به فرصت تبدیل کنیم هیچ یک از کاندیداها با این حرف بنده مخالف نیستند.

وی ادامه داد: باید به ساختار اجرای در حوزه اقتصاد سامان داده شود؛ در حوزه اقتصاد یکی از ضرورت ها این است که ساختار اداری متناسب با ظرفیت های ما تنظیم شود.

جلیلی گفت: باید برنامه اقتصادی ما به گونه ای باشد که در برابر برخی برنامه ها و توطئه های دشمنان پاسخگو باشد در عرصه فرصت ها باید زمیه ای فراهم باشد که از این فرصت ها به موقع استفاده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ساختار اداری- اجرایی ما باید به گونه ای باشد که در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری از این فرصت ها استفاده کنیم.آحاد مردم نگران هستند که اگر یک ظرفیت را آزاد کنند ساختار اداری و اجرایی مانع آنها می شود اما باید به گونه باشد که مردم احساس کنند با مراجعه به این ساختار می توانند ظرفیت های خود را آزاد کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این سوال مطرح است که وضع اقتصادی موجود ناشی از فشارهای خارجی است یا مسائل داخلی باید گفت شاید برنامه های خارجی به اقتصاد کشور شوک وارد کند اما اگر در داخل به درستی مدیریت کنیم می توانیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی گفت: باید برای این مباحث برنامه صحیح زمان بندی شده داشته باشم. باید زمان را از دست ندهیم و با نگاه جامع و همه جانبه تدابیری را بیندیشیم که این امر ممکن است.

جلیلی افزود: اگر این ظرفیت ها را مدیریت کنیم و قوانینی که در چشم انداز ۱۴۰۴ وجود دارد، هدفمندی یارانه ها و اصل ۴۴ و ساختار اقتصادی به روز و چابک داشته باشیم بسیاری از این کار ها انجام شدنی است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی پاسخ صحیح و راهبردی به این توطئه هایی است که علیه کشورمان صورت می گیرد غرب از طریق نفت به کشورمان فشار می آورداگر اقتصاد بدون نفت را رقم بزنیم اقتصاد مقاومتی به وجود می آید. در بحث صادرات علم و فن آوری به ما فشار تحمیل می کنند، ما نیروی تحصیل کرده و متخصص داریم اگر این نیرو پای کار بیاید صادرات ما می تواند به تولیدات دانش بنیاد معطوف شود، در زمینه حمل و نقل به ما فشار تحمیل می کنند که با توجه به موقعیت ژئوپولتیک اگر ظرفیت ترانزیت خود را تقویت کنیم فرصتی برای اشتغال و درآمدهای ارزی ایجاد خواهیم کرد.

وی درباره تحقق عدالت و پیشرفت گفت: ما ظرفیت های خوبی داریم اگر فرصت های لازم را ایجاد کنیم تا آحاد جامعه فکر نکنند که دچار تبعیض هستند حتما به دنبال خود پیشرفت خواهد داشت. عدالت در بحث منابع مهم است، اگر در تخصیص منابع پولی و ارزی و طبیعی با عدالت و فرصت های برابر عمل کنیم پیشرفت تحقق خواهد یافت.

جلیلی افزود: باید در توزیع و مصرف منابع نیز عدالت برقرار باشد مثلا در یک زمین کشاورزی باید مشخص شود که چه میزات باید منابع اختصاص یابد.ولی حتی در بخش خصوص ما انحصار وجود دارد که این خود خلاف عدالت است؛ در حوزه فرهنگ باید عدالت را به خوبی اجرا کنیم، در مسائل رسانه ای توزیع خوبی نداریم، سهم شهرستانها و استانها در بحث رسانه ای بسیار اندک است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: اگر اعتقاد داشته باشیم که پیشرفت با عدالت به وجود می آید نیاز به عدالت ساختاری داریم. یکی از موضوعاتی که مانع عدالت است فساد اقتصادی می باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در موضوع فساد ۳ هزار میلیاردی و موارد مشابه آن باید اول دولت مدعی باشد، قبل از اینکه یک نهاد نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور یا قوه قضائیه وارد عمل شود باید دولت و حتی بانک مرکزی مدعی العموم باشد و مانع از بی عدالتی شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ هزار میلیار معوقاتی از سررسید آن ها گذشته داریم، این رقم عدد قابل توجهی است، که از این مبلغ ۱۱/۴ میلیارد آن فقط در دست ۲۳ نفر است، از این بین ۶ نفر فقط ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد آن را در اختیار دارند یعنی بیش از یارانه ای که در طول یک سال به ۷۰ میلیون نفر داده می شود؛ این ۶ نفر در کار تولید نیستندو از بین آنها یک نفر فقط ۵۲ شرکت ثبت کرده که فقط یکی از این شرکت ها کار تولیدی می کند و بقیه آن ها در کار دلالی هستند.

جلیلی ادامه داد: باید سامانه ها و مراکز اطلاعاتی شکل بگیرند، در دبیرخانه در چند زمینه در این راستا حرکت های خوبی انجام شده که از آن جمله می توان سامانه سنا برای اطلاعات صرافی ها، پرتال تجاری و سامانه اقتصادی را نام برد که تقاطع اینها مانع مفاسد اقتصادی می شود. اگر این شبکه ها زودتر ایجاد می شد، اختلاس ۳ هزار میلیاردی فرصت به وجود آمدن نمی کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره گفتمان اسلام ناب گفت: انقلاب اسلامی پاسخ مردم به ندای قرآنی بود، امروز بعد از ۳۴ سال این فقط ایمان نیست و یک تجربه است، هرقدر که به این ایمان نزدیک شدیم پیشرفت فراوان به دست آوریدم و هر قدر از آن فاصله گرفتیم مشکلات مختلف به وجود آمده است.

وی افزود: در دفاع مقدس علی رغم اینکه همه دنیا در برابر ما ایستاده بود و ایران وارد یک دفاع شد و یک جب از خاک خود را از دست نداد، الان بعد از ۲۵ سال کسی چشم طوع به ایران ندارد این نگاه می تواند در فرهنگ، سیاست خارجی و اقتصاد نیز ایجاد شود.

جلیلی درباره رابطه با آمریکا و کشورهای منطقه ادامه داد: سیاست خارجی در همه دنیا اصول و اهداف و اندیشه هایی دارد که در چارچوب آن سیاست خارجی شکل می گیرد، نقاط اشتراک بین این اصول می تواند زمینه تعامل را ایجاد کند و نقاط اختلاف بین ای اصول می تواند برخی تقابل ها را به وجود آورد.اگر در سازو کار سیاست خارجی ما اسلام ناب جاری و ساری باشد این نگاه می تواند برای ما تولید عزت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد:امروز هیچ کس نمی تواند انکار کند که در بسیاری از موضوعات جهان، ظرفیت های ایران محقق می شود، ایران توانسته ظرفیتی برای هم آوری با ۶ کشور دنیا به وجود آورد مه این ظرفیت مرهون گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: سیاست خارجی ما می تواند در برابر چند کشور انگشت شمار بایستد و انحصار این کشورهای استعمارگر را بشکند چون اگر این انحصارطلبی آنها باقی بماند، اراده آنها می تواند باعث پیشرفت ما شود یعنی اگر آنها اراده کنند ما پیشرفت می کنیم و اگر اراده نکنند ما پیشرفت نخواهیم کرد.

جلیلی افزود: ما در عرصه سیاست خارجی ظرفیت های بالایی داریم بر خلاف اعتقاد آنها جامعه جهانی ظرفیت بسیار بالایی است. اگر در سیاست خارجی ساختار قوی داشته باشیم تهدیدها کم می شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: این امر جزو آموزه های دینی است وقتی فردی در مقامی قرار می‌گیرد گوش شنوایی برای مردم داشته باشد همان‌طور که حضرت علی در نامه خود به مالک اشتر به این امر تأکید کرده‌اند.

جلیلی افزود: انقلاب اسلامی با اندیشه های دینی پشتوانه مردم به پیروزی رسیده چرا که مردم نه تنها رأی دادند بلکه حاضر شدند، فداکاری کنند لذا باید دید مردم چه می‌خواهند و گوش شنوای آن‌ها بود.

وی اظهار داشت: نظام و دولت باید پاسخگو باشند پاسخگویی به معنای جواب دادن به تلفن آن‌ها نیست بلکه پاسخگویی باید شاخص‌های خاص خود را داشته باشد.

جلیلی گفت: انتقاد پذیر بودن آموزه دینی است و هم ممیزه گفتمان انقلاب اسلامی است و مردم و نخبگان باید در تصمیم گیری‌ها مشارکت داشته باشند و گستردگی دولت مانع از این ادعا خواهد بود که کسی بگوید در همه حوزه‌ها متخصص است لذا باید در هر حوزه ای سازوکاری وجود داشته باشد.

جلیلی درباره اهمیت قانون‌گرایی اظهار داشت: قانون انسجام بخش جامعه و حکومت بوده و باید فصل الخطاب باشد و طبق قانون در نظام ما در هنگام مشکلات ولایت فقیه فصل الخطاب است و برای خود قانون نیز تعاریفی شده است.

جلیلی خاطرنشان کرد: کسانی نباید وجود داشته باشند که برای آنها ضمانت یا گارانتی در دولت باشد، برای این کار باید در شناخت افراد دقت وجود داشته باشد کسی نباید فکر کند که یک پست می تواند حاشیه امنی برای او به جود آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      یعنی خدای غلط املائیه این متن!!!

      تو رو خدا لااقل خودتون یه بار بخونیدش !!

    • ناشناس

      به عمل کار برآید به سخن دانی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج