۵۳۲۰۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

معاون وزیر رفاه:

یک سوم بزرگسالان ناراحتی‌ روانی دارند

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نگاه درستی از حمایت خانواده‌های آسیب پذیر در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: نگاهمان در کشور به این خانواده‌ها پرداخت مستمری است و هر زمان که می‌گوییم خانواده‌های آسیب پذیر را تحت پوشش قرار دهید، سازمان‌های مربوطه می‌گویند که اعتبار نداریم.

خبرگزاری ایسنا: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نگاه درستی از حمایت خانواده‌های آسیب پذیر در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: نگاهمان در کشور به این خانواده‌ها پرداخت مستمری است و هر زمان که می‌گوییم خانواده‌های آسیب پذیر را تحت پوشش قرار دهید، سازمان‌های مربوطه می‌گویند که اعتبار نداریم.

مجتبی اعلایی در همایش "مددکاری اجتماعی و نشاط اجتماعی" که امروز برگزار شد، عنوان کرد: به اندازه اعتبار خدمات مورد نیاز زندگی را به خانواده‌های آسیب پذیر ارائه می‌دهیم در حالی که باید نقش مددکاری اجتماعی گسترش یابد و خانواده‌های آسیب پذیر را رشد دهیم تا به لایه‌های بالاتری که در طرح لایه بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، دست یابند.

وی افزود: در این طرح فرد آسیب پذیر با بیمه کردن خود و تحت پوشش درآمدن در بیمه تامین اجتماعی می‌تواند شرایط مطلوبی را برای خود ایجاد کند.

به گفته وی، نگاه مددکاری در دستگاه‌های کشور مفقود است و باید به مددکاری به عنوان حلقه‌ای میان خانواده محروم و ارائه خدمات به آنها توجه شود تا بتوانیم با افزایش نقش مددکاری در حوزه حمایتی شرایط مطلوبی را رقم زنیم.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نباید مددکار اجتماعی به کارمند حوزه حمایتی تبدیل شود، بیان کرد: باید با توجه به سیستم غیردولتی، مددکار اجتماعی به کار گرفته شود تا رخت محرومیت را بربندیم تا جامعه‌ای شاداب و بانشاط داشته باشیم.

اعلایی با اشاره به اینکه جامعه امروزی با دردهایی دست و پنجه نرم می‌کند، خاطر نشان کرد: "اضطراب" یکی از مهمترین مشکلات انسان معاصر است و باید عصر جدید را به عنوان عصر اضطراب نیز نامگذاری کنیم.

وی ادامه داد: زندگی ماشینی، خانه‌ها و محیط اطراف مجموعا ما را گرفتار چنین عارضه‌ای می‌کند که تاثیرات زیادی در سلامت جسمی و روانی دارد.

به گفته اعلایی، در یک پژوهش عام به این نتیجه دست یافتند که یک سوم بزرگسالان دارای ناراحتی‌های عصبی و بعضا روانی هستند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی دیگر از بیماریهای عصر جدید را "استرس" عنوان کرد و گفت:‌ این بیماری نیز زاییده تمدن است و باید از آن به عنوان بیماری تمدن یاد کرد، چرا که هرچه متمدن می‌شویم این بیماری نیز در انسان شایع می‌شود.

وی افزود: استرس، فشار قلب، بزرگی غیر متعارف دریچه قلب و حتی مرگ ناگهانی از آثار چنین بیماریهایی است.

اعلایی در مورد اینکه چگونه بشر امروزی می‌تواند این بیماریها را درمان کند؟ اظهار کرد: در کنار این بیماریها باید به بحث شادابی و نشاط توجه شود، چرا که این مقوله نقش موثری در سلامت جسمی و روانی دارد و بنا بر تحقیقات به این نتیجه رسیده‌ایم که توانایی انسان‌های شاد ۲ برابر انسان‌های ناشاد است.

کدام کشورها شادترند

اعلایی در ادامه گفت:‌ طبق مطالعات انجام شده مشخص شد ۱۰ کشور بزرگ از سایر کشورها شادتر هستند که دانمارک، هلند، نروژ و غیره جزو این کشورها هستند.

وی ادامه داد:‌ در این کشورها به میزانی که شادابی وجود دارد رضایت مندی نیز موجود است و این موضوع نشان می‌دهد که رضایت مندی با شادابی در تناسب است.

اعلایی به پژوهشی که در زمینه مشخص شدن عوامل شادابی و شادکامی وجود دارد اشاره کرد و گفت:‌ این پژوهش به نظریه شادکامی پایدار معروف شده است و جزو اصلی ترین نظریات در این زمینه است.

وی در مورد این پژوهش خاطر نشان کرد: سه عامل اصلی در این نظریه برای شادابی و نشاط وجود دارد که عوامل ژنتیکی با فراوانی ۵۰ درصد اصلی‌ترین عامل برای نشاط و شادابی است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کمترین عامل در ایجاد شادابی و نشاط عوامل خلاف تصورات عامه، عوامل محیط زندگی، اقتصادی، عوامل معیشتی و سن است که ۱۰ درصد عوامل شادابی و نشاط را شامل می‌شود.

به گفته وی، ۴۰ درصد عوامل باقی مانده نیز به عوامل مرتبط با فعالیت‌های ارادی و هدفمند مربوط می‌شود و اینها فعالیتهایی هستند که انسان برای رسیدن به مقصدی مشخص به صورت ارادی دنبال می‌کند که نتیجه آن حضور در عرصه‌های خدمت و خیر رسانی به دیگران است.

اعلایی افزود: هر کسی که در عرصه خدمت و خیررسانی فعالیت داشته باشد خود به خود به نشاط و شادابی پایدار می‌رسد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در احکام دینی ما نیز به خدمت رسانی به دیگران تاکید شده است، بیان کرد: اصولا احکام اجتماعی ما عمدتا برای شاداب نگه داشتن جامعه است و همین حکم امر به معروف و نهی از منکر از جمله این احکام است.

اعلایی با بیان اینکه تجلی و تصور درستی از امر به معروف و نهی از منکر در کشور وجود ندارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی توجه به دیگران و مسئولیت پذیری که باید در جامعه به آن توجه داشت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مددکاری قبل از اینکه یک کار حرفه‌ای باشد، یک فعالیت متعهدانه و مسئولیت پذیرانه است، گفت: با رعایت این موضوع مددکاران می‌توانند تاثیر بیشتری بر جامعه داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره راست میگی با بی پولی بی خانه ای وفقر باید هم به این وضع باشند

    • ستاره

      کمبود روانی نداشتیم که پیدا کردیم.یک خورده دیگه قیمت ها بره بالا سه سوم روانی میشن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج