۵۳۴۰۱۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رجب زاده: به خودم ۱۸ می‌دهم

با ۳۹ سال سن در ۲۹ بازی از ۳۰ بازی لیگ شانزدهم حاضر بود که باید به آین آمار بازی در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را هم اضافه کرد.

ایران ورزشی: با ۳۹ سال سن در ۲۹ بازی از ۳۰ بازی لیگ شانزدهم حاضر بود که باید به آین آمار بازی در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را هم اضافه کرد. مهدی رجب‌زاده یکی از عوامل موفقیت ذوب‌آهن بود اما بدون شک رسیدن به این مهم ساده نیست و به همین راحتی به دست نمی‌آید. باید حرفه‌ای زندگی کرد، از خیلی تفریحات گذشت و به استراحت پرداخت، تغذیه مناسب داشت و... که کاپیتان ذوب‌آهن همه آنها را به خوبی در برنامه زندگی‌اش گنجاند.رجب‌زاده در ۲۲۷۶ دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت ۹ گل زد و هفت پاس گل هم داد. در واقع او ثابت کرده که سن و سال ملاک نیست و می‌توان با حفظ آمادگی چنین آماری را به خود اختصاص داد.

۲۹ بازی و این همه آمار خوب چطور ممکن است؟

این مساله نشان می‌دهد که من سال خوبی را پشت سر گذاشته‌ام و در طول فصل آمادگی‌ام را با تمرین و استراحت خوب حفظ کرده‌ام. حقیقتش را بخواهید امسال خیلی مواظب خودم بودم و به همین دلیل نسبت به دو فصل قبل خیلی کمتر مصدوم شدم. به نظر خودم هم عملکردم بد نبوده است.

فقط مقابل استقلال در تهران بازی نکردی.

بله، مصدوم بودم و آقا یحیی برای اینکه مصدومیتم تشدید نشود ریسک نکرد.

با این حال چه نمره‌ای به خودت می‌دهی؟

فکر می‌کنم 18 نمره خوبی باشد. البته اگر جوان 25، 26 ساله بودم این نمره را نمی‌دادم اما با 39 سال سن و حفظ آمادگی‌ام آمار خوبی داشتم.

تیم تان در زمان مجتبی حسینی به لحاظ نتیجه گیری در مقطعی دچار نوسان شد و...

این مساله برای همه تیم‌ها اتفاق می‌افتد. بعد از اینکه آقای حسینی آمد ما شروع خوبی داشتیم و با فاصله کم از پرسپولیس در مکان سوم قرار داشتیم اما مشکلات ما از بازی برگشت با صبای قم شروع شد که یک بر صفر باختیم.

چه مشکلاتی؟

ما فکر می‌کردیم که به راحتی صبا را شکست می‌دهیم و همین تفکر اشتباه به ما ضربه زد. شاید باور نکنید من خیلی روی این بازی حساب کرده بودم و می‌دانستم که اگر به صبا ببازیم در بازی‌های سخت آینده هم شکست می‌خوریم. متاسفانه همین اتفاق هم افتاد و ما به استقلال، سپاهان و تراکتورسازی باختیم. استقلال از همان بازی روزهای خوبش شروع شد. تیمی که 11 امتیاز از ما عقب بود در پایان فصل 9 امتیاز از ما بیشتر داشت و این یعنی ما امتیازهای بسیاری را از دست دادیم. شاید اگر صبا را شکست می‌دادیم و به تراکتورسازی در تبریز می‌باختیم قابل هضم بود چون به هرحال یک تیم پرطرفدار و پر مهره بودند.

مثل اکثر تیم‌ها در خانه خیلی بهتر امتیاز می‌گیرید؛ ۲۸ امتیاز در فولادشهر و ۱۸ امتیاز در خارج خانه.

شاید این اتفاق امسال افتاده باشد چون در یکی دو سال گذشته ما در خارج خانه بیشتر امتیاز می‌گرفتیم. به نظرم برای تیمی مثل ما که تماشاگران زیادی ندارد و دم همان‌هایی که می‌آیند هم گرم، بیشتر شرایط بازی‌هاست که چنین آماری را رقم می‌زند. در واقع جو ورزشگاه ما طوری نیست که حریف را تحت تاثیر قرار دهد.

کیفیت زمین بازی‌ها را چطور دیدی؟

به نظرم غیر از ورزشگاه آزادی زمین ایده آلی نداشتیم. البته در اواخر فصل کیفیت زمین فولاد شهر هم خوب شده بود.

تیم شما در نیمه دوم بازی‌هایش، هم زیاد گل زده و هم زیاد گل دریافت کرده است.

گل خوردن در نیمه دوم غیر از مسائل فنی به نداشتن تمرکز بازیکنان هم مربوط می‌شود. به هرحال هر چه به دقایق پایانی بازی بخصوص 20 دقیقه آخر نزدیک می‌شویم حساسیت بیشتر و به همان اندازه ضریب اشتباهات حریف و تیم خودی بیشتر می‌شود.

ذوب‌آهن در لیگ شانزدهم روی شوت و ارسال از جناحین بیشتر آسیب دید و تمرکز زیادی روی عمق دفاع حریف داشت.

این سوال شما نشان می‌دهد که تا چه اندازه آمار شما دقیق است.

چطور؟

برای اینکه من روی این موضوع بارها با بچه‌های تیم و حتی کادر فنی صحبت می‌کردم. ما اگر از عمق دفاع حریف بیشتر گل می‌زدیم دلیلش این بود که بچه‌ها توانایی کارهای ترکیبی را داشتند. من یادم هست که به بچه‌ها و حتی کادر می‌گفتم که باید حریف را در کناره‌ها تحت فشار قرار دهیم تا اجازه ارسال پیدا نکنند. این آمار دقیق است چون فضایی میان هافبک و دفاع ما ایجاد می‌شد و موقعیت شوتزنی به حریف می‌داد. خیلی با بچه‌ها در این باره صحبت می‌کردیم که چرا بازیکنان حریف خیلی راحت فرصت شوت زدن پیدا می‌کنند.

قراردادتان با ذوب‌آهن به پایان رسیده، برای فصل آینده چه برنامه‌ای دارید؟

اینطور که شنیدیم وضعیت کادر فنی تا پایان هفته مشخص می‌شود. من قبلا هم گفتم که اولویتم ذوب‌آهن است. حتی چند روز پیش هم آقای آذری مصاحبه‌ای انجام داده بودند که ذوب‌آهن خانه رجب زاده است که واقعا هم همینطور است. من به باشگاهی که برای آن بازی می‌کنم عشق دارم. از نظر من هیچ مشکلی برای ادامه همکاری نیست مگر اینکه مرا نخواهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج