۵۳۴۸۳۵
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

بنی تمیم: نباید تیم ملی محدود به چند نفر شود

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: از نتایج نیم ملی کشتی فرنگی در بازی های کشورهای اسلامی رضایت داریم هر چند که می شد بهترهم باشد.

خبرگزاری فارس: نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: از نتایج نیم ملی کشتی فرنگی در بازی های کشورهای اسلامی رضایت داریم هر چند که می شد بهترهم باشد.

رقابت های کشتی فرنگی بازیهای کشورهاس اسلامی با کسب 2 مدال طلا و 3 برنز برای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان خاتمه یافت. حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی در گفتگو با خبرنگار فارس درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی ایران در این رقابت ها به تفصیل صحبت کرد.

بنی تمیم در ابتدا در ارزیابی کلی اش از عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: تیم ملی کشتی فرنگی ایران در این رقابت ها در ۸ وزن نماینده داشت و ۵ مدال گرفت و از همین رو از عملکرد این تیم رضایت نسبی داریم. تیم جوانی را به این رقابت ها اعزام کرده بودیم و با توجه به اینکه برخی از نفرات این تیم نخستین تورنمنت رسمی بین المللی خود را تجربه می کنند، از نتایج حاصله رضایت داریم هر چند که می شد بهترهم باشد.

بنی تمیم در ادامه به بررسی وزن به وزن عملکرد کشتی گیران پرداخت و گفت: در 59 کیلو نوربخش علی رغم جوانی و کم تجربه بودن به هیچ وجه توقع ما را برآورده نکرد. در 66 کیلوگرم اگرچه زیدوند مدال گرفت اما او هم استانی من است و به خوبی با توانایی هایش آشنا هستم و معتقدم می توانست مدال طلا بگیرد،چون هم تجربه و هم توانایی اش را داشت. در 71 کیلو گرایی عالی بود و بهترین کشتی ها را در این تورنمنت گرفت. او قهرمان جهان و المپیک را در این مسابقات در کشور خودش شکست داد و نشان داد با ادامه این روند و حفظ آمادگی اش یکی از مدعیان رقابت های کشتی قهرمانی جهان خواهد بود. در 75 کیلو گرمسیری همشهری من است و با اینکه جوان میدان نخست اوست، باز هم توجیهی برای ناکامی اش نیست. او توانایی مدال داشت اگر تمرکز می کرد و مرتکب اشتباه نمی شد. در 80 کیلو مهدی فلاح برنز گرفت. او ابتدای راه است و اگر اندکی در کشتی نخست خودباوری داشت و جزئیات را دقت می کرد، قطعا به فینال می رسید و رنگ مدالش خوش‌رنگتر می شد. در 98 علیاری توقعات را برآورده نکرد و البته با تغییر قوانین برای او مشکل ساز بود و باید تلاش کند تا شرایط را برای خودش مهیا کند. در 130 قوزه جیلی با اینکه نخستین میدان رسمی اش بود، مدال گرفت و نشان داد می تواند در این وزن حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع و با توجه به شرایط موجود با از عملکرد این تیم رضایت نسبی داریم. البته با توجه به همزمانی این رقابت ها با مسابقات قهرمانی آسیا مجبور شدیم که انرژی خود را در دو جبهه تقسیم کنیم و اگر با نفرات بهتری می آمدیم، قطعا مدال های بهتر و بیشتری هم مس گرفتیم.

نایب رئیس فدراسیون کشتی درباره این بحث که چرا تیم ملی در اوزان سنگین که به طور سنتی بهتر نتیجه می گیرد، در این مسابقات چندان موفق نبود، گفت: البته در چند سال اخیر با بروز ستاره های در سبک وزن مثل حمید سوریان و امید نوروزی چربش کشتی فرنگی به سمت اوزان سبک بوده، اما در این مسابقات با توجه به میزبانی آذربایجان و حضور ترکیه و برتری سنتی آنها در اوزان بالا و البته جوانی و کم تجربگی تیم ما شاید چندان نتایج خوبی در این اوزان کسب نکردیم.

با توجه به اینکه نسل طلایی کشتی فرنگی ایران به مرز بازنشستگی رسیده، آیا این جوان ها می توانند جای خالی آنها را پر کنند؟ بنی تمیم در پاسخ به این سئوال گفت: نسل طلایی کشتی فرنگی ایران در یک دهه اخیر نتیجه یک خودباوری و تزریق اعتماد بنفس به کشتی گیران بود. در موفقیت این نسل مهمترین فاکتور همین خودباوری و اعتمادبنفسی بود که به آنها القا شد تا بتوانند اینگونه خوش بدرخشند. ما در کشتی فرنگی همیشه استعدادهای فوق العاده ای داشتیم از علی اشکانی گرفته تا احد پازاچ و پرویز زیدوند که هر کدام کشتی گیران درجه یکی بودند اما تفاوت این نسل طلایی با نسل های قبل از خود همان روحیه و توانایی های روحی بود که به این نسل برتری داد و آنها را متمایز کرد. قطعا اگه به این نسل جدید هم اعتماد شود و به آنها خودباوری و اعتمادبنفس تزریق شود، می توانند قطعا خوش بدرخشند.

وی در پایان افزود: نباید کشتی را تنها به 7 یا 8 نفر محدود کرد. هیچکسی در کشتی حاشیه امنیتی ندارد و باید همه برای موفقیت و به دست آوردن دوبنده تیم ملی سخت بکوشند و بجنگند و همه رقبا و حریفان را شکست دهند. به نظرم با این فرمول می توان یک تیم آماده و قدرتمند داشت و همیشه بهترین ها را انتخاب کرد و هیچوقت کشتی فرنگی از پشتوانه خالی نشود و متکی به چند نفر نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج