۵۳۵۸۹۷
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

جوادی: یزدانی مثل امامعلی حبیبی نترس است

عضو شورای فنی کشتی آزاد با بیان اینکه برخی کشتی ‌گیران قدر فرصت‌های داده شده از سوی فدراسیون را نمی‌دانند گفت: درباره کشتی گیرانی مانند سرمستی به کادر فنی هشدار می‌دهیم.

خبرگزاری ایسنا: ابراهیم جوادی درباره عملکرد تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اظهار کرد: رقیب اصلی ما در این رقابت‌ها آذربایجان به عنوان میزبان مسابقات بود. آنها با تمام توان به این مسابقات آمده بودند و مانند ما مجبور نبودند در دو رویداد قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به دنبال نتیجه باشند. ما به دلیل حضور توامان در این دو رویداد که با فاصله بسیار کم برگزار شد مجبور بودیم با دو ترکیب مختلف در این رقابت‌ها حاضر شویم. البته فقط میثم نصیری بود که هم به رقابت‌های آسیا و هم به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ‌اعزام شد.

عضو شورای فنی کشتی آزاد افزود: اگر ما نیز تنها در یکی از این رویدادها حاضر می شدیم تمام توانمان را بر کار می گرفتیم و قطعا نتیجه‌ خیلی بهتری را کسب می کردیم. با این حال شورای فنی از نتایج تیم‌ ‌ملی در هر دو رویداد راضی است و با توجه به نزدیکی این دو رویداد به هم و فشاری که به کادرفنی وارد شد، از عملکرد تیم‌ ‌ملی رضایت داریم.

وی در ادامه‌ درباره ارزیابی خود از عملکرد آزادکاران ایران در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی، گفت‌: به اعتقاد من ستاره ما در این مسابقات حسن یزدانی بود که موفق شد قهرمان المپیک لندن را در کشور خودش مقتدرانه ضربه فنی کند. در دیدار فینال هم دیدید که چطور نایب قهرمان المپیک ریو را کلافه کرد و توانست او را قاطعانه شکست دهد. یزدانی طوری حریفانش را می‌برد که آنها را شرمنده می‌کند و دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

جوادی همچنین در پاسخ به این سوال که شیوه مبارزه حسن یزدانی شبیه کدام یک از کشتی‌گیران ایران در گذشته است و این که آیا بهتر از یزدانی در کشتی آزاد ایران داشته ایم یا خیر؟ گفت‌: در چند سال گذشته که بهتر از یزدانی در کشتی ایران نداشتیم، اما در سالیان خیلی دور امامعلی حبیبی هم مثل یزدانی جسور و نترس کشتی می گرفت. البته باید زمان را هم در نظر گرفت، چرا که در آن زمان مربی مانند خادم در راس تیم‌ ‌ملی نبود. البته بلور مربی خیلی خوبی بود، ولی اطلاعاتش مانند همه مربیان به روز نبود و کشتی‌گیران به شکل سنتی برای حضور در مسابقات تمرین داده می‌شدند. اگر حبیبی هم آن طور کشتی می گرفت به خاطر سیستم بدنی، استعداد بالا و نگرش خودش بود وگرنه بلور او را به این شکل تربیت نکرده بود.

دارنده چهار مدال طلای جهان و یک برنز المپیک با تاکید بر این که به غیر از حبیبی نمی توانیم هیچ کشتی‌گیری را شبیه حسن یزدانی بدانیم، گفت‌: به نظر من حتی توانایی یزدانی بیشتر از امامعلی حبیبی است. البته این موضوع را همان طور که گفتم با توجه به شرایط امروز می گویم. جنگندگی و شهامت حسن یزدانی در دنیا بی نظیر است. البته او با این حال نیاز به تجارب بیشتری هم دارد. باخت یزدانی در جام جهانی تلنگر بسیار خوبی برای او بود و توانست خودش را به موقع جمع و جور کند. یزدانی به قدری جنگنده است که حریفانش را به اصطلاح حلوا می‌کند! این که یزدانی مدام حمله می‌کند و دوست دارد سریع کار را تمام کند خیلی خوب است، اما دیدیم که در جام جهانی مقابل تیلور آمریکایی که یک جوان بسیار آماده بود کارش گره خورد. همان طور که حبیبی هم در المپیک ۶۰ چند پوئن از حریف آمریکایی جلو بود، اما به یک باره ضربه فنی شد.

جوادی در ادامه‌ گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد ضعیف برخی از آزادکاران تیم‌ ‌ملی همچون یونس سرمستی، آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در بازی‌های همبستگی‌ کشورهای اسلامی، گفت‌: وقتی فدراسیون و کادرفنی همه کار برای کشتی‌گیر می‌کنند و هر گونه هزینه ای را روی او انجام می‌دهند، اما خود آن کشتی‌گیر نمی‌خواهد پیشرفت کند، جای تاسف دارد. سرمستی، کشتی‌گیر با تجربه ای است اما چند سال است که در همین سطح باقی‌ مانده است و شورای فنی از از دعوت کشتی‌گیران این چنینی به تیم‌ ‌ملی ممانعت به عمل خواهد آورد. درباره سرمستی کادرفنی تیم‌ ‌ملی باید تجدید نظر کند و ما قطعا به کادرفنی درباره کشتی‌گیرانی مانند سرمستی هشدار می‌دهیم که سیاست خود را در قبال آنها تغییر دهد.

عضو شورای فنی کشتی آزاد درباره عملکرد نه چندان خوب رضا اطری در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت‌: اطری هر چند آن طور که از او انتظار می رفت نتیجه‌ نگرفت، اما او کشتی‌گیر جوانی است که در رقابت‌های قهرمانی آسیا با توجه به حضور کشتی‌گیران مطرح این وزن کار بسیار سختی داشت، اما با این حال به یک مدال برنز رسید. خود حسن رحیمی هم چند سال نتیجه‌ نمی گرفت ، اما با آمدن رسول خادم شرایطش دگرگون شد و توانست به پیشرفت برسد. به اعتقاد من اگر قرار است در مسابقه‌ای کشتی‌گیران ضعیف را ببریم همان بهتر که اصلا در یکسری از اوزان کشتی‌گیر اعزام نکنیم.

وی در پایان با ابراز رضایت از عملکرد آزادکاران در دو رویداد قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نیز گفت‌: هر چند که نتایج نسبتا خوبی گرفتیم، اما یکسری نقاط ضعف وجود دارد که کادرفنی باید آنها را بر طرف نماید. البته نفس حضور در رقابت‌های این چنینی به خاطر آشنایی هر چه‌ بیشتر با نقاط ضعف و بر طرف کردن آنها است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یزدانی برای خودش یلیه خدا حفظش کنه دیدن کشتی گرفتنش مثل دیدن فوتبال بازی کردن مسیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج