۵۳۷۱۱
۸ نظر
۵۱۰۲
۸ نظر
۵۱۰۲
پ

برای ۸۴ سالگی خانم «فخری خوروش»

جمعه (دهم خردادماه) مصادف با ۸۴ سالگی «فخری خوروش» بود؛ بازیگری که آخرین نقش سینمایی‌اش را در فیلم «یه بوس کوچولو»ی بهمن فرمان‌آرا در سال ۱۳۸۴ ایفا کرد، اما حالا چند سال است که هیچ خبری از او نیست و حتی بسیاری از همکارانش اصلا نمی‌دانند او کجاست.

خبرگزاری ایسنا: جمعه (دهم خردادماه) مصادف با ۸۴ سالگی «فخری خوروش» بود؛ بازیگری که آخرین نقش سینمایی‌اش را در فیلم «یه بوس کوچولو»ی بهمن فرمان‌آرا در سال ۱۳۸۴ ایفا کرد، اما حالا چند سال است که هیچ خبری از او نیست و حتی بسیاری از همکارانش اصلا نمی‌دانند او کجاست.

فخری خوروش - بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون - در سال ۱۳۰۸ در کرمانشاه متولد شد. وی پیش از آنکه وارد عرصه‌ی بازیگری شود، کارمند اداره‌ هنرهای زیبا در تلویزیون ملی ایران بود و تدریس هم می‌کرد تا اینکه در سال ۱۳۳۵ فعالیت خود را در تئاتر آغاز کرد.

البته او پیش از آن، در سینما شروع به کار کرده بود که از جمله اولین فیلم‌هایی که خوروش در آن‌ها بازی کرده به «برای تو» و «بهلول» به کارگردانی صادق بهرامی، و «مستشار جزیره» به کارگردانی جمشید شیبانی می‌توان اشاره کرد.

برای 84 سالگی خانم «فخری خوروش»

این بازیگر، فعالیت خود در عرصه سینما را با فیلم‌های دیگری ادامه داد که برخی از آن‌ها عبارتند از: «جنوب شهر» به کارگردانی فرخ غفاری، «آقای هالو» به کارگردانی داریوش مهرجویی، «نفرین» به کارگردانی ناصر تقوایی، «شازده احتجاب» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا، «سوته‌دلان» به کارگردانی علی حاتمی، «پرواز در قفس» به کارگردانی حبیب‌الله کاوش، «بگذار زندگی کنم» به کارگردانی شاپور قریب، «مردی از جنس بلور» به کارگردانی سعید سهیلی.

اگرچه «یه بوس کوچولو» آخرین فیلم سینمایی است که فخری خوروش تا کنون در آن بازی کرده، اما حدود سه سال قبل فیلم «پنجمین سوار سرنوشت» او که سال ۱۳۵۹ ساخته شده بود پس از سال‌ها رفع توقیف شد و رنگ پرده‌ی سینما را به خود دید.

به گزارش ایسنا، خوروش به جز بازیگری در سینما و تئاتر، در تلویزیون هم حضور داشت و سال ۱۳۶۳ برای اولین‌بار در سریال «امیرکبیر» ساخته‌ی سعید نیکپور ایفای نقش کرد.

وی تا سال ۱۳۸۳ در سریال‌های مختلفی بازی کرد که «باغ گیلاس»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «امام علی (ع)»، «کت جادویی»، «روشن‌تر از خاموشی» و «خانه‌ای در تاریکی» تعدادی از آن‌ها هستند.

با این حال با وجود کارنامه‌ی پرباری که فخری خوروش در زمینه بازیگری داشته چند سالی است که در این عرصه حضور ندارد و خبر موثقی هم از اینکه کجاست و چه می‌کند در دسترس نیست.

بهمن فرمان‌آرا که خوروش آخرین حضور سینمایی خود را در فیلم او سپری کرده دراین حد اطلاع دارد که وی از حدود دو سال قبل به آمریکا رفته است.

هم‌چنین یکی از آخرین خبرهایی که درباره‌ی او منتشر شده، این است که در سال ۲۰۱۰ در سومین دوره جشنواره «فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو» از فخری خوروش برای ۵۰ سال فعالیت هنری تقدیرشد.

جمشید مشایخی، که در فیلم «یه بوس کوچولو» با خوروش هم‌بازی بوده است ، درباره‌ی این بازیگر قدیمی سینما و تئاتر به خبرنگار ایسنا گفت: سال‌ها در اداره‌ی تئاتر و بعد سینما با فخری خوروش همکار بودم و بعد هم در فیلم‌های مختلف ‌بازی کردیم. او بازیگر توانایی در سینما و تئاتر است.

او هم‌چنین اضافه کرد:‌ مدت زمان زیادی است که از او خبر ندارم و تقریبا از همان زمان که فیلم «یه بوس کوچولو» ساخته شد، دیگر او را ندیده‌ام.

مشایخی با اشاره به فیلم‌های «شازده احتجاب» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا و «سوته‌دلان» علی حاتمی که در آن‌ها با خوروش هم‌بازی بود، بیان کرد: خوروش هنرمند بزرگی است و آنچه درباره‌ی او می‌توانم بگویم این است که وی در بازیگری اهل تقلب نبود و با هنرمندی کار خود را انجام می‌داد؛ به طوری که وقتی قرار بود در یک صحنه‌ای رو در رو بازی کنیم، همان حس و حالی را که در کلوزآپ خود داشت همان را در پشت دوربین و برای کلوزآپ من تکرار می‌کرد که این ناشی از هنرمندی این بازیگر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رفته خارج

    • قباد

      به حق یکی از برجسته ترین بازیگران زن ایرانی ست... نقش های بیاد ماندنی او در فیلمهای سوته دلان - آقای هالو- امیرکبیر و ... هرگز از یاد نمی رود..

    • مسیح

      دقیقا یادم نیست کدومش بود ولی چندوقت پیش تو بی بی سی یا صدای امریکا بود داشت مصاحبه می کرد

    • بدون نام

      بعنوان یک زن هنرپیشیه ایرانی بهش افتخار میکنم

    • خاطره

      دوست داشتنی و کاربلد،
      هرجا هست سالم و خوش باشه

    • ترسو

      زنده باد همه کرمانشاهی ها !

    • بهمن

      يكي از افتخارات سينماي ايران و كرمانشاه

    • معصومه

      كرمانشاهيه ديگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج