۵۳۷۱۳۸
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

دردسر «دوباره ایران» برای اشرف زاده

ممنوعیت پخش آثار حجت اشرف زاده به خاطر خواندن آهنگ «دوباره ایران» در حمایت از حسن روحانی. ماجرا را از مرکز موسیقی صدا و سیما جویا شدیم و جواب شنیدیم این خبر صحت ندارد.

روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر:

پیگیری یک شایعه: ممنوعیت پخش آثار حجت اشرف زاده به خاطر خواندن آهنگ «دوباره ایران» در حمایت از حسن روحانی. ماجرا را از مرکز موسیقی صدا و سیما جویا شدیم و جواب شنیدیم این خبر صحت ندارد.

در روزهای داغ تبلیغات انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری یک آهنگ هیت شد و مورد استقبال هواداران حسن روحانی قرار گرفت: «دوباره ایران با صدای حجت اشرف زاده». در ستادها، ماشین ها و میتینگ های حسن روحانی این آهنگ مدام شنیده می شد و خیلی زود ورد زبان طرفداران حسن روحانی شد.
«دوباره ایران» اما «ظاهرا» برای خواننده اش دردسر ایجاد کرده است و براساس شایعه ها پخش صدای او در رادیو و تلویزیون ممنوع شده. شایعه ای که روز گذشته به شکل گسترده در کانال های تلگرامی می چرخید از این قرار است: «شنیده ها: در صدا و سیما به همه شبکه های رادیویی و تصویری نامه زدند که پخش هر آهنگی از حجت اشرف زاده- خواننده آهنگ دوباره ایران- ممنوع است.»
دردسر «دوباره ایران» برای اشرف زاده

ماجرای یک پیگیری

اگر حوصله خواندن خط به خط گزارش را ندارید همین ابتدا اصل نتیجه ای که برای اطلاع از صحت و سقم کسب کردیم را بدانید: «حجت اشرف زاده مجوز دارد.» این پاسخی است که در آخرین لحظه تنظیم گزارش، مرکز موسیقی صدا و سیما در اختیارمان گذاشت. پیش از آن اما جواب هایی که داده می شد، ظن مان را تقویت می کرد که صدای جناب اشرف زاده «واقعا» در صدا و سیما ممنوع شده. جزییاتش را در گزارش زیر می خوانید.

رییس جواب نداد

مطمئن ترین منبع برای اطلاع از صحت و سقم خبر، مرکز موسیقی صدا و سیما است. با مرکز تماس گرفتیم و جواب شنیدیم محمدباقر معلم (رییس مرکزی موسیقی صدا و سیما) مشغول جلسه است و قادر به پاسخگویی نیست. برای او پیامک فرستادیم که جواب نشنیدیم. قصدمان این بود درباره سیاست موسیقایی صدا و سیما هم حرف بزنیم که نشد.
به ویژه آنکه این مرکز در ایام تبلیغات انتخابات فعال بود و سیاست تهییجی در قالب آهنگ ها را دنبال می کرد. اصل پیامک مان به رییس مرکز موسیقی صدا و سیما این بود: «جناب معلم سلام رنجبر هستم خبرنگار روزنامه هفت صبح. درباره شایعه ممنوعیت پخش صدای حجت اشرف زاده از صدا و سیما به خاطر همکاری با ستاد آقای روحانی مصدع شدم. تمایل به پاسخ دارین؟» معلم پاسخ نداد اما همانطور که نوشتیم روابط عمومی مرکز موسیقی صدا و سیما تماس گرفت و تاکید کرد مجوز حجت اشرف زاده لغو نشده است.
دردسر «دوباره ایران» برای اشرف زاده

یک پاسخ مشکوک

اشاره کردیم که پرس و جوهای اولیه حکایت از صحت ممنوعیت پخش آهنگ های حجت اشرف زاده از رادیو و تلویزیون داشت. پاسخ یکی از مسئولان مرکز موسیقی صدا و سیما این شک را تقویت می کرد. وقتی با مرکز تماس گرفتیم و متوجه شدیم امکان گفت و گو با محمدباقر معلم وجود ندارد به یکی از مسئولان این مرکز حواله شدیم. البته نه اسمش را گفت و نه سمتش. برای ما اما پاسخ او اهمیت دارد: «طبق روال اگر خواننده ای ممنوع الصدا شده باشد نامه ای رسمی و به شکل مکتوب از سوی حراست صدا و سیما و مدیران بالادستی می آید اما هیچ اشاره کتبی و شفاهی در این باره تا این لحظه نشده است.»

تاکید روی «تا این لحظه» احتمال صحت خبر را تقویت می کرد. او پاسخ دیگری دارد که نکته اول را تلطیف می کند: «به نظر یک مقدار شیطنت شده چون فضای تلویزیون نسبت به دوره های پیش تلطیف شده است و سخت گیری های سابق وجود ندارد مگر جناح رو به رو برای تبلیغات سراغ فلان خواننده نرفت؟» منظور او امیر تتلو است که مصرانه تلاش می کرد نامه از او نبرد.

یک پاسخ شفاف

با حجت اشرف زاده هم تماس گرفتیم اما این خواننده مایل به اظهارنظر درباره شایعه ممنوع الصدایی اش نبود؛ حق دارد. بعد از سوتفاهی که برای همراهی حسن روحانی در میتینگ مشهد پیش آمد، حالا محتاط تر شده و منتظر سپری شدن زمان است. در همین اثنا از سوی مرکزی موسیقی صدا و سیما تماس گرفته شد که حجت اشرف زاده مجوز دارد و آهنگ هایش از رادیو و تلویزیون مثل سابق پخش خواهدشد. این پاسخ یعنی نقطه پایان بر شایعه ممنوعیت پخش آهنگ های اشرف زاده. در صدا و سیما.
دردسر «دوباره ایران» برای اشرف زاده

یک شاهد

به اقتضای حرفه مان که باید تلویزیون و برنامه هایش را رصد کنیم، گوشه ذهن مان بود صدای اشرف زاده به تازگی در شبکه چهار شنیده شده. دوباره جست و جو کردیم و متوجه شدیم حدس مان درست است. روز شنبه 30 اردیبهشت، شبکه چهار موزیک ویدئوی مشهور «ماه و ماهی» را پخش کرد. این آهنگ در قالب آیتم «کوچه های بهار» و به مدت پنج دقیقه روی آنتن شبکه چهار رفت و اول آن اسم حجت اشرف زاده قید شد. این شاهد مثال خوبی است که این خواننده گرفتار ممنوعیت نشده اما خب ساز و کار تلویزیون چندان روشن نیست. بارها شاهد بوده ایم تصمیمی آنی، سلیقه ای و متضاد با مانیفست کلی سازمان صدا و سیما گرفته می شود که خوشبختانه این بار ماجرا طور دیگری رقم خورد.

خواننده ای که محبوب صدا و سیما است

حجت اشرف زاده کمی بعد از آن که با تک آهنگ «ماه و ماهی» به شهرت رسید، مورد توجه صدا و سیما قرار گرفت. این آهنگ بارها از شبکه های رادیویی و تلویزیونی پخش شد و در ادامه به کرات شاهد حضور او در تلویزیون بودیم. «خندوانه» و «دور همی» و ویژه برنامه های سال تحویل مشهورترین برنامه هایی است که از حجت اشرف زاده میزبانی کرده اند و او بارها آهنگ «ماه و ماهی» را اجرا کرده است.

تازه ترین همکاری این خواننده با تلویزیون ساخت قطعه «وطنم» است که به همت بسیج سازمان صدا و سیما و در آستانه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با مطلع «شکوه از تو، غرور از تو، غم دنیا به دور از تو» منتشر شد. با چنین حسن نیتی کشیدن خط قرمز روی چهره و صدای او نه تنها منطقی نیست که با علاقه مندی صدا و سیما به این خواننده در تضاد است. وانگهی حجت اشرف زاده در ایام تبلیغات قانون انتخابات برای یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آهنگ خوانده و حمایتش را علنی کرده. او رفتاری غیرقانونی مرتکب نشده که بخواهد مهر ممنوع الصدایی بخورد.

متاسفانه سابقه نه چندان خوش صدا و سیما بر گسترش این شایعه ها دامن می زند و روابط عمومی هم پاسخی فوری نمی دهد. چه بسا اگر صدای حجت اشرف زاده برای مدتی از رادیو و تلویزیون پخش نشود، تصور ممنوعیت او از ذهن برخی پاک نمی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رایحه

      حجت بدبخت زاده نام بهتری ست!! آدم چقدر میتواند بدبخت باشد که با این حجم از بی آبرویی در قضیه مشهد باز هم ، محل سو استفاده باشد و میدان بدهد !!! دوست پدر ما هم که در هم عکس ها هست !!! جالب اینکه از همین دوست پدر ما تا بقیه گلان هنری ! قصد عزیمت از ایران را داشتند از شرایط بی سمان هنر.. از قدیم گفته اند خلایق هر چه لایق!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج