۵۴۱۰۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ارتش کی‌روش نصف شد!

قطر - ایران ؛ فتح دوحه در غیاب ستاره‌ها

تیم ملی فوتبال ایران در حالی فرداشب به مصاف قطر می‌رود که نسبت به آخرین دیدار برگزار شده با این تیم، نیمی از ترکیب ایران غایب است.

خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال ایران در حالی فرداشب به مصاف قطر می‌رود که نسبت به آخرین دیدار برگزار شده با این تیم، نیمی از ترکیب ایران غایب است.

تیم‌‌ ملی فوتبال ایران در ادامه مرحله مقدماتی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، فرداشب در دیداری حساس در دوحه قطر به مصاف این تیم می‌رود؛ دیداری سرنوشت‌ساز که به واقع می‌تواند به عنوان کلید صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی تلقی شود.

تیم ملی کشورمان در دور رفت رقابت‌ها و در تقابل با قطر که به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار شد، در حالی مقابل حریف نه چندان قدرتمندش متوقف شد که در صورت برتری در این دیدار، امروز با داشتن وضعیتی بهتر در گروه اول رقابت‌ها، امیدواری بیشتری به صعود مستقیم به جام جهانی داشت.

با این حال این امر هرگز محقق نشد تا دیدار فرداشب مقابل قطر حساس‌تر از هر دیدار دیگر برای تیم ملی کشورمان به حساب بیاید، چراکه شاگردان کی‌روش در صورت برتری همان اندازه به صعود امیدوار می‌شوند که در صورت شکست، نا امید از صعود به جام جهانی.

*مقایسه ترکیب آخرین دیدار مقابل قطر با دیدار فرداشب

فلش‌بکی به دیدار رفت دو تیم:

دیدار تیم‌های ایران و قطر در مرحله دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی برزیل از ساعت ۲۰ بیست و سوم خرداد ۱۳۹۱ (یک سال پیش در چنین روزهایی) در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی آغاز شد و با تساوی بدون گل پایان یافت.

تیم ملی ایران بازی را مسلط بر توپ و میدان شروع کرد و چندین حمله روی دروازه قطر انجام داد اما دقایقی بعد تیم قطر از لاک دفاعی بیرون آمد و به سمت دروازه ایران حرکت کرده و خطراتی را هم ایجاد کرد.

دقیقه ۳۰ بازی، تیم ملی بار دیگر جان تازه ای گرفت و حتی ضربه نکونام به تیرک دروازه برخورد کرد؛ در ادامه بلافاصله ایران صاحب موقعیت دیگری شد اما با بدشانسی این موقعیت‌ها از دست رفت. دقیقه ۳۵ بازیکنان قطر حمله خطرناکی انجام دادند که رحمتی به خوبی این توپ را دفع کرد.

تیم ملی در نیمه دوم بازی هجومی‌تری به نمایش گذاشت اما بازی بسته قطری‌ها کار را برای مهاجمان تیم ملی سخت کرده بود و حتی اعتراض تماشاگران را هم در پی داشت. حملات تیم ملی ادامه داشت اما تاکتیک ایران برای باز کردن دروازه قطر مثمرثمر واقع نشد.

در نهایت شاگردان کی‌روش که در بازی با ازبکستان هم نمایش جالبی نداشتند و توقع می‌رفت در دیدار مقابل قطر مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر خودی بهتر ظاهر شده و نتیجه بهتری بگیرند، در دیداری نا امید کننده مقابل حریف نه چندان سرسخت خود متوقف شدند. ایران در دو بازی مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی هم دو بار برابر قطر متوقف شده بود.

تیم ملی که در بازی اول خود در این مرحله ازبکستان را یک بر صفر شکست داده بود با این تساوی چهار امتیازی شد. قطر هم که در دو بازی قبل خود مقابل تیم های لبنان و کره جنوبی سه امتیاز کسب کرده بود با این تساوی چهار امتیازی شد. در این گروه کره با ۶ امتیاز اول شد و ایران با چهار امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

داور استرالیایی بازی به ابراهیم ماجد و سزار از قطر و تیموریان و کریمی از ایران کارت زرد نشان داد.

در مسابقه رفت ترکیب تیم ملی ایران به شرح زیر بود:

مهدی رحمتی، خسرو حیدری، سید جلال حسینی، مهرداد پولادی، هادی عقیلی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، حسین ماهینی (۵۳- اشکان دژاگه)، احسان حاج صفی (۴۶- محمدرضا خلعتبری)، علی کریمی و کریم انصاری‌فرد (۹۰- مازیار زارع)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

به گزارش فارس، با نگاهی به ترکیب بازی رفت و بررسی آن مشخص می‌شود که از ۱۴ بازیکنی که در این دیدار به میدان رفتند، برای دیدار فرداشب مقابل قطر، ۷ بازیکن به دلایل مختلف غایب هستند تا ارتش نصفه و نیمه کی‌روش (نسبت به بازی رفت دو تیم) در غیاب ستاره‌هایی مانند رحمتی، کریمی و دژاگه و با حضور بازیکنانی جدید و ترکیبی جدید در اندیشه فتح دوحه باشد.

غایبان بازی فرداشب نسبت به بازی رفت و دلایل غیبت آنها به شرح زیر است:

بازیکن دلیل غیبت در بازی فرداشب
مهدی رحمتی با پیش کشیدن بحث خداحافظی موقت، برای همیشه توسط کی‌روش از تیم ملی خط خورد!
هادی عقیلی به دلیل ترک بی‌خبر اردو، او هم به سرنوشت رحمتی دچار شد.
مهرداد پولادی به دلیل مصدومیت دیدار مقابل قطر را از دست داد.
اشکان دژاگه یکی از بهترین بازیکنان ایران و از ارکان اصلی تیم ملی در دیدارهای اخیر به دلیل مصدومیت و عمل جراحی، مقابل قطر غایب است.
علی کریمی خداحافظی از فوتبال، موجب خروج این بازیکن از اردوی تیم ملی شد.
کریم انصاری‌فرد عملکرد ضعیف در ترکیب پرسپولیس، باعث خط خوردن او از تیم ملی شد.
مازیار زارع هافبک ملوان به دلیل عملکرد نه چندان مطمئن، یکی از غایبان اردوهای اخیر تیم ملی بوده است.

برای دیدار فرداشب مقابل قطر 25 بازیکن از سوی کی‌روش به اردوی تیم ملی فراخوانده شدند که این تعداد پس از سپری کردن اردوی تدارکاتی در امارات، روز گذشته راهی دوحه شدند تا با برگزاری کمپی دو روزه در این کشور، بیش از پیش برای دیدار با قطر آماده شوند.

امیرحسین صادقی، سیدجلال حسینی، مجتبی جباری، محمدرضا خانزاده، پژمان منتظری، سوشا مکانی، رحمان احمدی، فرزاد حاتمی، جواد نکونام، مسعود شجاعی، هاشم بیک‌زاده، غلامرضا رضایی، محمد نوری، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، قاسم حدادی‌فر، حسین ماهینی، علیرضا حقیقی، مهرداد اولادی، محمدرضا خلعتبری، خسرو حیدری، محسن مسلمان، رضا قوچان‌نژاد، شجاع خلیل زاده و آندرانیک تیموریان 25 بازیکنی هستند که چشم امید 75 میلیون ایرانی به ساق‌های آنها دوخته شده تا در صورت حضور در میدان دوحه، بتوانند هر 3 امتیاز این مسابقه حساس را دشت کرده و با دست پر به ایران بازگردند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • cfgg

      چه کرده استقلال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج