جاباما
۵۴۱۴۳۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پلمب ستاد روحانی در همدان بدون هماهنگی بود

الهی تبار در خصوص پلمب ‌ستاد ‌روحانی در همدان گفت: شورای امنیت ملی اعلام کرده بود اگر قرار است ستادی پلمب شود چون بحث ملی است باید با این شورا هماهنگ شود ولی ستاد ‌روحانی بدون هماهنگی و با حکم قضایی پلمب شد و مسئولین این ستاد نیز تمکین کردند.

خبرآنلاین: رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: سابقه نداشت نماینده فرماندار در روز انتخابات دستگیر شود که حکم بازداشت برای یکی از نمایندگان فرماندار صادر شد و این در حالی بود که هیئت بازرسی و نظارت به صورت مکتوب اعلام کردند که نماینده فرماندار تخلفی نداشته است.

محمد ابراهیم الهی تبار، که ظهر امروز در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: این دوره از همه ظرفیت‌ها برای تخریب دولت استفاده شد ولی با همه این اتفاقات ۵۷ درصد آرا به سود دکتر ‌روحانی رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از سخنرانان تبلیغ نمی‌کردند بلکه وظیفه تخریب دولت را برعهده داشتند، اما این دولت آنقدر حرف برای گفتن داشت و توانسته بود اعتماد مردم را جلب کند که این میزان رای را به خود اختصاص داد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به این که تاکنون سابقه نداشته نماینده فرماندار در روز انتخابات دستگیر شود، گفت: حکم بازداشت برای یکی از نمایندگان فرماندار در حالی از سوی مقامات قضایی استان صادر شد که هیئت بازرسی و نظارت به صورت مکتوب اعلام کردند که نماینده فرماندار تخلفی نداشته است.

وی ادامه داد: این فرد که پای صندوق و توسط ضابطان قوه قضاییه دستگیر شده بود اندکی بعد آزاد شد.

الهی تبار در خصوص پلمب ‌ستاد ‌روحانی در همدان نیز گفت: شورای امنیت ملی اعلام کرده بود اگر قرار است ستادی پلمب شود چون بحث ملی است باید با این شورا هماهنگ شود ولی ستاد ‌روحانی بدون هماهنگی و با حکم قضایی پلمب شد و مسئولین این ستاد نیز تمکین کردند.

وی یادآور شد: در حوزه امنیتی چالش امنیتی نداشتیم و نیروی انتظامی که مسئولیت اصلی تامین انتخابات را برعهده دارد به خوبی به وظیفه خود عمل کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اظهار داشت: ستاد ‌رئیسی در استان همدان ۳۰ مراسم سخنرانی داشت ولی ستاد ‌روحانی ۱۴ سخنرانی و به ۶ سخنران این ستاد نیز اجازه سخنرانی داده نشد.

وی درباره موضوع دادن کارت هدیه توسط استاندار همدان به رای دهندگان نیز گفت: جامعه خبری چرا از این موضوع دفاع نکرد، این گلایه از طرف ما نسبت به رسانه‌ها وجود دارد.استاندار همدان به یک پیرزن ۱۰۴ ساله که رای داده کارت هدیه‌ای به عنوان تقدیر تقدیم کرد که خبرنگاران نیز حضور داشتند.

الهی‌تبار با پرسیدن اینکه کسی که با این عشق پای صندوق رای می‌آید قابل تقدیر نیست؟ گفت: استاندار همدان به عنوان نماد حاکمیت نیز آنجا حضور دارد این اقدام را قابل تشویق و تقدیر می‌داند.

وی درباره انتخابات شورای شهر همدان نیز اظهار داشت: هنوز فرصت برای تایید صحت انتخابات شوراهای شهر وجود دارد ولی انتخابات شورای شهر هیچ شهری تایید نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه در سطح انتخابات ریاست جمهوری شکایتی نداشتیم، اظهار داشت: در انتخابات شوراها ۱۳۴ مورد شکایت به کل هیئت‌های اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا ارائه شده است.

وی عدم توجه به کد نامزد، عدم حضور نماینده کاندیدا در شعبه، خرید و فروش رای، غیربومی بودن رای دهندگان و عدم سکونت رای دهندگان در شهر و دادن ناهار و شام، قطع و وصل شدن سیستم الکترونیکی در برخی شهرها و دخالت اعضای شعب در نوشتن آرا را عمده‌ترین شکایات دانست و گفت: بیشترین شکایت با ۳۱ مورد مربوط به شهر همدان بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات مظهر ارائه اندیشه‌ها و تفکرات مختلف است تا مردم براساس دیدگاه‌هایی که مطرح می‌شود دست به انتخاب بزنند، تاکید کرد: امروز دکتر روحانی رئیس جمهور صددرصدی مردم است چه کسانی که به وی رای دادند و چه کسانی که رای ندادند.

وی افزود: ۹۵۱ هزار و ۲۰۳ رای ماخوذه در استان همدان بود که نسبت به دوره قبل انتخابات که ۸۴۸ هزار رای ماخوذه بود ۱۰۰ هزار رای افزایش یافت.

الهی تبار مجموع آرا باطله(سفید یا مخدوش) را ۲۸ هزار و ۹۹۰ رای معادل سه درصد آرا و تعداد آرا صحیح را ۹۲۲ هزار و ۲۱۳ رای اعلام کرد و گفت: تعداد واجدان شرایط رای دادن در همدان یک میلیون و ۲۸۸ هزار نفر بودند که میزان مشارکت بر این اساس ۷۳.۸ درصد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اعلام اینکه در سطح شهرها بیشترین گرایش به روحانی بوده و در سطح روستاها عمدتا آرا به رئیسی تعلق داشته است، تصریح کرد: شهر همدان با ۲۶۹ هزار رای و میزان مشارکت ۶۹.۵ درصد مواجه بوده که ۵۵.۲ درصد مردم این شهر به روحانی رای دادند.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه ۲۱۱ نفر رای دهنده بالای ۹۶ سال در پای صندوق‌های رای حاضر شدند، عنوان کرد: در استان همدان ۵۴ درصد زنان و ۴۶ درصد مردان رای دهنده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج