۵۴۱۴۹۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

پوتین: «اسد» از سلاح شیمیایی استفاده نکرده

رئیس جمهور روسیه بار دیگر ادعاهای مطروحه در خصوص دست داشتن نیروهای وابسته به رئیس جمهور سوریه در حملات شیمیایی «خان شیخون» در ماه آوریل را رد کرد.

خبرگزاری مهر : به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه ادعاهایی را که نیروهای وابسته به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را به دست داشتن در حملات شیمیایی ماه آوریل در «خان شیخون» متهم می نمایند، غیرقابل قبول دانست.

پوتین در گفتگو با روزنامه «فیگارو» گفت: «طبق اطلاعات ما، هیچ گواه و مدرکی دال بر کاربرد تسلیحات شیمیایی از سوی بشار اسد وجود ندارد. ما مطمئن شدیم که وی این [حملات شیمیایی] را انجام نداده است».

پوتین در مصاحبه خود گفت که وی پیشنهاد انجام بازرسی هایی از مکان وقوع این حمله در شهر خان شیخون را مطرح کرده بود، اما تمام قدرتهای بزرگ این پیشنهاد را رد کردند.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که هدف از طرح این اتهامات، بی اعتبار ساختن بشار اسد و اِعمال فشار بر رئیس جمهور دولت قانونی سوریه است.

پوتین در ادامه تأکید کرد: «این [اتهام زنی ها] روشی بود برای [اقناع] و ارائه توضیح به جامعه بین الملل که چرا تداوم وضع تدابیر سختگیرانه علیه اسد- از جمله در حوزه نظامی- امری ضروری است».

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه (۹ خرداد) با صدور بیانیه ای به نتیجه تازه ترین نشست شورای امنیت پیرامون حمله شیمیایی «خان شیخون» در حومه «ادلب» سوریه واکنش نشان داد و از اقدام تروئیکا غربی برای متهم جلوه دادن دولت های مسکو و دمشق در این واقعه، انتقاد کرد.

این اظهارات رئیس جمهور روسیه در حالی مطرح می شود که روز گذشته، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور جدید فرانسه اعلام کرد که استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه [عبور از] خط قرمز فرانسه بوده و به اقدامات تلافی جویانه می انجامد.

گفتنی است که سرویسهای اطلاعاتی کشور فرانسه در ماه آوریل طی ادعایی دولت بشار اسد را به عنوان عامل اصلی حملات «خان شیخون» معرفی کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی از کی دفاع میکنه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج