۵۴۲۷۲۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

علت تغییر امام جمعه تبریز چه بود؟

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه توجه خاصی به آیت‌الله شبستری داشتند، گفت: حجت الاسلام آل‌هاشم جایگزین آیت‌الله شبستری شدند.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌گلپایگانی صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه شهید مدنی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با اهدای سلام ویژه خدمت برادران و خواهران مومن آذربایجان مخصوصاً شهر قهرمان‌پرور تبریز،خرسندم توفیقی حاصل شد تا در جمع مردم استان آذربایجان‌شرقی باشم.

وی با بیان اینکه تغییر و تحولی در امر امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی روی داد، گفت: آیت‌الله مجتهدشبستری به دفعات از مقام معظم رهبری تقاضا کرده بودند با توجه به کسالتی که دارند، ایشان را از نمایندگی ولی‌فقیه‌ در استان معاف کنند زیرا از ابتدای عزیمت آیت‌الله ملکوتی به قم، حضور آیت‌الله شبستری به دلیل گرفتاری‌های زیادی که در تهران داشته و دارند، برای چند ماه بیشتر نبود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: آیت‌الله شبستری به دلیل مشغله کاری فراوان در تهران از جمله حوزه علمیه و مدیریت برخی مساجد در تهران، تقاضا داشتند که امامت جمعه تبریز موقت باشد و مقام معظم رهبری نیز آن زمان قبول کردند که شما تشریف ببرید تا بعداً جایگزینی برای ایشان پیدا شود.

وی تصریح کرد: این چند ماه تبدیل به چند سال شد و اکنون بیش از ۲۲ سال است که ایشان اقامه نماز جمعه تبریز و نمایندگی ولی‌ فقیه در استان را عهده‌دار بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: با به وجود آمدن شرایط خاص و از آنجا که مقام معظم رهبری همیشه توجه خاصی به آیت‌الله شبستری داشتند از این رو با درخواست ایشان برای معاف شدن از مسؤولیت خطیر امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه در استان موافقت کردند و بر همین اساس به ایشان ابلاغ شد در نخستین فرصت بعد از انتخابات این امر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعد از موافقت مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام آل‌هاشم انتخاب شدند، افزود: هر چند ایشان در سمت رئیس عقیدتی سیاسی کل ارتش بودند و در مسؤولیت خطیر خود خوش درخشیدند و از طرفی استان آذربایجان‌شرقی خصوصاً تبریز دارای اهمیت زیادی است و به دلیل اینکه خود نیز فرزند تبریز هستند، این سمت به ایشان سپرده شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: با حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم در تبریز برای پست خالی ایشان در ارتش نیز تصمیماتی گرفته خواهد شد، امروز هم که خدمت مردم آذربایجان‌شرقی هستم به بهانه همین تغییرات است چرا که نیازی به تودیع و معارفه این دو عزیز نام‌آشنا نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشان اقامت در تبریز نداشتند؟ امام جمعه پروازی بودند؟
      به هر حال مرد روحانی محترمی است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج