۵۴۲۹۶
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

معرفی بهترین کشور جهان برای زندگی و کار

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در تازه‌ترین گزارش خود استرالیا را به عنوان بهترین کشور جهان برای زندگی و کار اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در تازه‌ترین گزارش خود استرالیا را به عنوان بهترین کشور جهان برای زندگی و کار اعلام کرد.

روزنامه گاردین گزارش داد که در شاخص "زندگی بهتر" سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، بریتانیا بعد از آمریکا، کانادا و کشورهای اسکاندیناوی قرار گرفته است. اگرچه بریتانیا رتبه‌ای بهتر از آلمان و فرانسه که در این رده‌بندی هفدهم و هجدهم شدند، بدست آورد.

استرالیا برای سومین سال پیاپی توانست عنوان شادترین کشور جهان را بدست آورد. شاخص‌های بهداشت و مسکن در این کشور رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

سن امید به زندگی در استرالیا به ۸۲ سال رسیده است که دو سال بالاتر از میانگین کل کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است. همچنین بیش از ۹۰ درصد از مردم استرالیا از وضعیت مسکن خود ابراز رضایت کرده‌اند، در حالی که میانگین این رقم برای کشورهای سازمان ۸۷ درصد است.

همچنین در زمینه مشارکت اجتماعی و شرکت در انتخابات نیز استرالیا رقم بسیار بالای ۹۳ درصد را بدست آورده که این رقم در بریتانیا ۶۶ درصد و در کل کشورهای سازمان به طور متوسط ۷۲ درصد است.

شاخص زندگی بهتر براساس مواردی مانند وضعیت مسکن، درآمد، شغل، وضعیت اجتماع، آموزش، محیط زیست، مشارکت اجتماعی، بهداشت، رضایت از زندگی، ایمنی و تعادل بین کار و زندگی بدست آمده است.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه سازمانی است بین‌المللی دارای ۳۴ عضو که اعضای آن متعهد به اصول اقتصاد آزاد و دموکراتیک هستند. این سازمان در سال ۱۹۴۸ تحت عنوان سازمان همکاری اقتصادی اروپا تاسیس شد. این موسسه تحت مدیریت رابرت مارژولین فرانسوی به منظور اجرای طرح بازسازی کشورهای اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم که توسط آمریکا برای بازسازی اروپا بعد از جنگ و مبارزه با کمونیسم برنامه‌ریزی شده بود تاسیس شد.

در سال‌های بعد اعضای غیر اروپایی نیز به این سازمان پیوستند و در سال ۱۹۶۱ در اجلاسی با تصویب آیین‌نامه جدید در زمینه توسعه و اقتصاد نام سازمان را نیز به سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه تغییر دادند. مقر این سازمان در شهر پاریس واقع است.

آمارها و تحلیل‌های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه به ویژه در زمینه آمارهای مقایسه‌ای، اقتصادی و اجتماعی از مهمترین و قابل اعتمادترین آمارهای منتشر شده در این زمینه به شمار می‌رود.

در زیر فهرست ۳۴ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه براساس شاخص زندگی بهتر آمده است:

استرالیا، سوئد، کانادا، نروژ، سوئیس، آمریکا، دانمارک، هلند، ایسلند، بریتانیا، نیوزلند، فنلاند، اتریش، لوکزامبورگ،‌ایرلند، بلژیک، آلمان، فرانسه، اسلوونی، اسپانیا، ژاپن، جمهوری چک، ایتالیا، اسرائیل، لهستان، جمهوری اسلواکی، ‌کره‌جنوبی، پرتغال، مجارستان، یونان، استونی، روسیه، برزیل، شیلی، مکزیک و ترکیه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nice

      چرا چرت و پرت میگی همه این کشورهایی که گفتی تو بحران اقتصادین و تو فقر وبدبختی به سر می برن . ایران چرا عضو نیست با این همه شکوفایی اقتصادی و رفاه و کلا اصلا مگه شادتر از ایرانیا داریم تو دنیا ؟ داریم؟!

    • ناشناس

      واقعا چررررررررررررررررررررررررررررا ما نیستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      چیمون از این کشورها کمتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      ایران اساس و اصل پیشرفت و تمدن دنیا بوده حالا چرا باید به این وضع بیفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ترسو

        من انم که رستم بود پهلوان !!!! دست بردارید از این همه ادعا ..... اساس پیشرفت و تمدن !!!!!

    • مریم سراوانی

      خاک تو سر فیفا اینو گوفته که parvi ترسو که ایسمش رو عوض کرده خوشش بیاید ولی امریکان همه میدونن بهتره

    • احسان

      ای کاش یه آماری هم از ایران در میاوردن ببینیم امید به زندگی و میزان رضایت و .... چقدر هستش؟

    • tehrani

      در باره استرالیا
      که بهترین کشور است
      باید بعرض رسانم
      اگر میلونها نفر
      بی شناسنامه و اجنبی
      از کشور خارج شوند
      جنایات کمتر میشه
      دزدی و ....
      در ایران عزیزم
      کمتراز دیروز میشه
      برای آن جوانان
      که همیشه بی کارند
      مرتب در جویای کار
      هزاران مشکل دارند
      زندگی بهتر میشه
      ایران عزیزم
      بهترین کشور میشه
      تهرانی

    • ahmad

      dar morede sloveni ke dorooghi mahze..mardome khodeshonam kar gireshon nemiad, avareye keshvar haye dige and..hamishe ham hashteshon geroye noheshone..akhe in amare mozakhrafo az koja ovordin?

    • مهدی

      تا زمانی که ما ایرانیها در خواب و توهم افسانه های کوروش کبیر!!!!! و آریاییهای تمدن ساز !!!!! زندگی می کنیم ، عاقبتی بهتر از این نخواهیم داشت .

    • آرمین

      سلام به همه دوستای گلم من کشور هایی که بالا گفته شد رفتم استرالیا آمریکا، کانادا بریتانیا فرانسه ترکیه آفریقا ولی خدایی دارم میگم هیچ کدومش به ایران نمیرسه من الان 25 سالمه شاید برا همیشه برم آمریکا

    • ساحل

      سلام دوستان تمام حرفهای شما درست/ولی ایران نباید در لیست این کشورها باشه اخه با این دزدی های کلان که در دستگاه های دولتی میشه کسی نیست جلوشو بگیره و مردم باید جبرانش کنن چطور شاد و راضی باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج