۵۴۳۲۶۲
۳۶ نظر
۵۰۲۰
۳۶ نظر
۵۰۲۰
پ

قاتل «ستایش» دوباره محاکمه می شود

وکیل‌ مدافع متهم پرونده «ستایش» از محاکمه موکلش در روز ۱۶ خردادماه در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: وکیل‌مدافع متهم پرونده «ستایش» از محاکمه موکلش در روز ۱۶ خردادماه در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.

مجتبی فرحبش با بیان این مطلب اظهار کرد: در ابلاغیه‌ای که به دستم رسیده، قرار است موکلم در سه شنبه هفته جاری - ۱۶ خردادماه - در رابطه با بخش دیگری از پرونده که مربوط به ارش البکاره و مهرالمثل است، محاکمه شود.

وی درباره رضایت خانواده ستایش نیز گفت که فعلا این موضوع به نتیجه نرسیده است.

بر اساس این گزارش، عسگر قاسمی آقباش یکی از وکلای مدافع اولیای‌دم ستایش در ۱۶ فروردین سال جاری به خبرنگار ایسنا گفته بود که رسیدگی به بخش دیگری از پرونده در خصوص ارش‌البکاره و مهرالمثل، ۱۷ خرداد ماه در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، یکی از پر سر و صدا و دلخراش‌ترین پرونده‌هایی که در سال ۹۵ مطرح و به آن رسیدگی و منجر به صدور حکم شد، پرونده ستایش قریشی دختر شش ساله افغان بود که پسری در ورامین، او را به قتل رساند.

رسیدگی به پرونده موسوم به «ستایش» در شهریور سال ۹۵ در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی خازنی انجام شد و در نهایت سه اتهام عمل منافی عفت، قتل عمد و جنایت بر میت به متهم پرونده تفهیم شد. بر اساس رای صادره، قاتل این پرونده در خصوص اتهام قتل عمد به قصاص نفس و در خصوص اتهام تجاوز به عنف به یک بار اعدام و در خصوص اتهام جنایت بر میت به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

با اعتراض به رای صادره توسط دادگاه کیفری، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور ارسال شد و دیوان عالی نیز حکم دادگاه بدوی را عینا تایید کرد.

قاسمی‌آقباش ۱۱ بهمن سال ۹۵ از ارسال پرونده «ستایش» به اجرای احکام دادسرای ورامین خبر داد و گفت: خانواده ستایش مصر به اجرای حکم هستند.

مجتبی فرحبش وکیل‌مدافع متهم پرونده «ستایش» نیز ۱۱ بهمن ماه سال ۹۵ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که پرونده به اجرای احکام ارسال شده، موکلم درخواست اعاده دادرسی‌اش را به رییس کل دادگستری استان تهران ارائه کرده است. من نیز لایحه‌ای را تقدیم کانون اصلاح و تربیت کرده‌ام.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این قصاص شد افغانی های بالغ که جنایت میکنند در ایران رو هم دستگیر و قصاص کنید

    • بدون نام

      این پژو های شوتی با 12 نفر افغانی از مرز رد میشن ایران هم پر افغانی شده توهین به پلیس مرزبانی ماست بعد با خنده هم اینجا تعریف میکنند چطوری اومدن . جلوشون چرا گرفته نمیشه

    • بدون نام

      حالا اینهمه افغانی هاجنایت کردن ما هیچی نگفتیم این به اون در

      پاسخ ها

      • یلدا

        گنه کرد در بلخ اهنگری
        به شوشتر زدند گردن مسگری

      • بدون نام

        اگر از اعضای خانواده خودت هم بود همین رو می گفتی؟

    • ali

      اینجور آدمها انگل جامعه هستن باید هر چه سریعتر باید اعدام شون بیچاره دختر مظلوم و خانوادش

    • بدون نام

      این به اون درچیه ?خجالتم خوب چیزی دختربچه ۶ساله اش بودفقط ۶سال

    • بدون نام

      جلوی ورود غیرقانونی افاغنه که مرتکب تخلفات میشوند بگیرید

    • بدون نام

      افغانیا جرم زیاددارن که رسیدگی میشه انشالله قضیه ستایش هم بایدقانونی پیگیری بشه بچه مظلوم بایدحقش گرفته بشه

    • بدون نام

      درقضیه این پرونده اجازه بدیدقانون عمل بشه لطفا

    • بدون نام

      لطفا بی انصاف نباشیم بچه برای پدر و مادرش عزیز است از هر رنگ و نژادی که باشد ، این پسر باید نتیجه کارش و ببینه حالا دستگاه قضایی هر حکمی که صادر کند باید اجرا شود

    • بدون نام

      عزیزان دختره افغانی بوده ولی جنایت رو یه پسر ایرانی هم وطن خودمون انجام داده!!!اخه دختر 6 ساله چه گناهی کرده؟!منم قبول دارم افغانی ها اینجا جنایت و گند کاری زیاد میکنن ولی همه که دیگه مثل هم نیستن!!تو روستای ما یک تبعه افغان هست که 40 سال پیش به ایران اومده و اینجا تشکیل خانواده داده و با آبرو داره زندگی میکنه.به خدا تا حالا آزارش به یه مورچه هم نرسیده!بحث مهاجرت بحث مهمی هست و مسعولین باید حتما فکری براش بکنن که این اتفاق ها پیش نیاد.ولی یادتون باشه که اون دختر متعلق به هر جای دنیا و هر نژادی بود این پسر جانی نباید همچین جنایتی میکرد!

    • بدون نام

      باید اعدام بشه

    • انصاف

      انسانیت بالاتر از نوع تعصب قومی ملیتی و مذهبیه متاسفم و خیلی خیلی متاسفم واسه کسایی که از این جنایت اونم روی یه طفل معصوم شش ساله حمایت میکنن کاش خودشون رو جای پدر و مادر ستایش فرض میکردن بعد پیام میدادن.بعدشم کم دلاور مرد افغان تو تیپ و لشکر فاطمیون شهید نشدن که اینجوری راحت به خودتون بهشون توهین کنید بله حالا بوده ازشون که جرم داشتن اما انصاف رو نباید زیر پا گذاشت.

    • بدون نام

      اونایی که اینجور راجب افغانیها نظر میدن مثل ترامپن که ایرانیارو از رفتن به امریکا منع کرد

    • بدون نام

      لعنت به این جرثومه ولعنت به تربیت نادرستش خداوندا بازبان روزه به درگاهت ملتمسانه دعامیکنم این جانی زانی به سزای اعمال پلیدش برسه وصبری هم به خانواده ی ستایش کوچولوی رنج کشیده بده که چطورزیرچاقوی کندمیوه خوری داشت پرپرمیشد

    • راستگو

      این پسرک را اعدام نمی کنند هی دست دست می کنند مادر وپدر دختر باید این وحشی راقصاص کنند ونباید کوتا بیایند اگر قانون هم این وحشی را ازاد کرد به یه بهانه ای خودشان این وحشی رابکشند

    • مانی

      به نظر من این کثافتو باید عینه همون کارو باهاش بکنن بعد جسدش بسوزونن بریز تو دستشویی جسدشم نباید تو دنیا باشه واقعا خاک بر سر این پدر و مادر با این بچه تربیت کردن

    • بدون نام

      باید اعدام کنند این پسر اگه ادم بود نمیومد زن صیقه کنه مشروب بخوره اخه شما چه حرفی میزنید این شیطان صفت بخاطر اینکه دختره افقانی بوده آزاد شه اگه فامیل خودتون بود همین رو میگفتید

    • بدون نام

      باید این هیولا اعدام بشه اگر تخفیف به اون هیولا بدهند باید .قانون ومفاد وتبصره های آن بره زیر سوال . چرا دادگاه به دوبنال معجزه برای این
      بی شرم میگرد . آیا واقعا خانواده پسره شرمنده دوست وآشنا وبقیه مردم نیستن که فکر میکن باید مادر وپدر ستایش راضی به گذشت بشن .
      باید اعدام بشه این علف هرز

    • بدون نام

      این هنوز اعدام نشده؟؟؟

    • حقوقی

      قانون ، قانون است و تبعیض نمی شناسد . همه جلو قانون برابر هستند و قضات صرفا براساس قانون عمل می کند . هر کسی با هر نوع عقده و مرام در خاک جمهوری اسلامی ایران تابع قانون این کشور محسوب شده و از بزرگترین افتخارات اسلام و قانون قضایی ایران هم عدم تبعیض است و مطمنا اگر خانواده مقتول هم رضایت دهد قاضی بازهم بدلیل ابعاد این جنایت می تواند حکم اعدام صادر کند. از طرفی جنایت مدر را بنام پسر نمی نویسند . اگر بعضی از افغانیدها جنایت کرده اند چه ارتباطی با یک طفل شش ساله دارد؟ مطمن باشید با این جنایتکار برخورد قاطع خواهد شد

    • راز

      حالا ک تا الان زنده مانده. بهتر نیست حبس ابدشه
      البته جنایتش خیلی هولناک است.

    • بدون نام

      کاربران حقوقی و17/5بسیار عالی ممنون ولایییییییک

    • بدون نام

      ابعاد جرم این پسر از جنبه قانونی گسترده است و قطعا اگر خانواده مقتول رضایت بدهند بازهم با مجازات بسیار سنگین روبرو خواهد بود. سرعت صدور رای در اینگونه جرایم در پیشگیری بسیار موثر است

    • بدون نام

      متاسفم این همه افکارداعشی اینجاست.آدم بعضی از کامنت ها رو میخونه حالش بهم میخوره ناگفته نمونه که بعضی هاش هم افغانی اند! هرچی سلاحه قانون خودش برای این پسره که جنایت هولناکی دست زده براش تصمیم میگیره.تقاظا دارم افغانی ها رو که جنایت های فجیح درکشورمان مرتکب میشوند هم به کشورشون افغانستان دیپورت کنند.

    • حامد

      چرا نظرات چرت وپرت میدید. چه ربطی داره به اینکه این پسرک عوضی این همه کارهای پسفطرتانه کرده. چرند میگید که چرا اینهمه افغانی وارد کشور میشه؟
      نادان هاااااااا....

    • بدون نام

      در مورد بعضی آدم ها نمیشه باادب بود.
      بعضیا ببخشیدا ، زرت و پرت میکنن! چه ربطی داره به اینکه افغانی وارد کشور میشه یا کی کیو کشته. هرکی گناهی مرتکب شده باید مجازات بشه!
      اگر با خواهر خودتم اینکارو میکردن میگفتی چون افغانیه حقشه !

    • بدون نام

      آدم چقدر باید بیشعور باشه که بگه این به اون در اون به این در.
      بی خردی تا چه حد؟!!!!

    • بدون نام

      شماها فکر میکنید ما ایرانیا خیلی امام زاده ایم که میگید چون افغانیه حقشه افغانیا جنایت میکنن؟! خیلیاشونم خیلی خوبن.خوبتر از خیلی ما ایرانیا.
      شعورم خوب چیزیه. هرکس هر خبطی کرده باید جزاشو ببینه. اششششد مجازات واسه اون پسر!

    • بدون نام

      ۲۳/۵۹لاییک

    • بهار

      به نظر من هم افغانی خوب وبد زیادهست هم ایرانی ولی این پسر بچه ببینید چطور تربیت شده که به خودش تو این سن این جراتا رو داشته خدایش بچه از. شکم مادر میاد بیرون معصوم وپاکه بستگی به ذات و تربیت داره ریشه این قضیه ها اگه درست بکنند این اتفاقا نمی افته مادر ستایش هم مقصره بابا یه مادر شش دانگ باید حواسش به فرزندش باشه بدون خودش نباید اجازه می‌داد بره خونه همسایه اونم کسی که پسر بزرگ داره واقعا دل همه به درد میاد این اتفاقا رومیشنوه کاری می‌کنند که انسان از انسان بودن خودش حالش بهم بخوره خودمو میگم

    • سارا

      این کثافت باید اعدام بشه اگه اعدام نشه آبروی ایران میره .

    • بدون نام

      برو بابا ابروی ایران میره

    • بدون نام

      خیلییی خنده داره حتما ابروی ما جلوی افغانیا میره اره،چی بگم جوابتون فقط سکوته .اصلن حقتونه افغانی ها هر چی بلا تاحالا.اوردن.

    • راز

      امیرحسین راببخشید بهتره
      چون ابروی ما می ره اگه گذشت نکنیم.
      شیر فهم شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج