۵۴۵۱۳۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رویترز: ایران، ۲۰ تن آب سنگین به خارج می فرستد

مقامات «آژانس بین المللی انرژی اتمی» اعلام کردند که تهران به منظور اجتناب از نقضِ محدودیت تعیین شده بر ذخایر آب سنگین خود، ۲۰ تُن از ذخایر مازاد آب سنگین خود را از کشور خارج می کند.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، چند تن از مقامات «آژانس بین المللی انرژی اتمی» (IAEA) اعلام کردند که تهران روز سه شنبه به این آژانس اطلاع داده است که به منظور اجتناب از نقضِ محدودیت تعیین شده بر میزان ذخایر آب سنگین خود طبق توافق برجام- منعقده میان ایران و شش قدرت جهانی- تهران ۲۰ تُن از ذخایر مازاد آب سنگین خود را به خارج از کشور ارسال می کند.

گفتنی است که طبق توافق برجام (۲۰۱۵)، تهران می تواند حداکثر ۱۳۰ تن آب سنگین ذخیره نماید. از ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون میزان ذخایر آب سنگین ایران دوبار از حد تعیین شده فراتر رفته است.

اما طبق برجام، ایران ملزم است ذخایر مازاد آب سنگین خود را به یک خریدار خارجی بفروشد. آمریکا و متحدان آن پذیرفته اند که این ذخیره مازاد به کشور عمان منتقل شود تا در آنجا به یک خریدار خارجی فروخته شود.

یکی از مقامات حاضر در نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت که «۲۰ تن از ذخایر آب سنگین ایران به خارج از این کشور منتقل خواهد شد».

سه تن از مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی- که خواستند نامشان فاش نشود- بدون ذکر زمان، مکان و یا حتی خریدار محموله آب سنگین ایران، اعلام کردند که روند ارسال این محموله به زودی آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است که در گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی پیرامون فعالیت هسته ای ایران که در روز جمعه انتشار یافت، آمده است که میزان ذخایر آب سنگین تهران به ۱۲۸.۲ تن رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج