۵۴۵۲۳۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شیرزاد: روحانی لزوم تغییرات را درک کرده است

احمد شیرزاد در روزنامه آرمان نوشت: حدود دو ماه تا آغاز به‌کار دولت دوازدهم زمان باقی ‌است، اما جراید از هم‌اکنون در حال بررسی گزینه‌های احتمالی وزارتخانه‌های مختلف هستند و پیامدهای رأی باشکوه مردم در کابینه آقای روحانی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

احمد شیرزاد در روزنامه آرمان نوشت: حدود دو ماه تا آغاز به‌کار دولت دوازدهم زمان باقی ‌است، اما جراید از هم‌اکنون در حال بررسی گزینه‌های احتمالی وزارتخانه‌های مختلف هستند و پیامدهای رأی باشکوه مردم در کابینه آقای روحانی را مورد بررسی قرار می‌دهند.
اگر به سخنان دو روز پیش آقای رئیس‌جمهور دقت کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که او به عنوان یک شخصیت سیاسی که با معادلات مختلف آشناست، تغییر معادلات قدرت را درک کرده و متناسب با این تغییرات در آینده حرکت خواهد کرد. کابینه اول دولت تدبیر و امید براساس مدل۹۲ چیده شده بود. در آن شرایط دولت روحانی را نوعی گشایش تفسیر می‌کردند. البته رأی آن دوره آقای روحانی حدود ۵۰‌درصد بود، اما در این دوره شرایط تغییر کرده است، طوری‌که افزایش رأی آقای روحانی کاملا محسوس است، زیرا دولت اول بسترسازی مناسبی در طول چهار سال گذشته ایجاد کرده است.
بسته اجتماعی که در انتخابات اخیر پشت سر روحانی قرار گرفت، از بدنه اصلاح‌طلبان و مطالباتی که آقای‌ روحانی را دوباره به قدرت رساند، مطالبات اصلاح‌طلبانه بود. در دوران انتخابات که شعارهای معیشت‌محور از رسانه‌های اصولگرا فراگیر شده بود، آقای روحانی فاقد اقبال چشمگیر به نظر می‌رسید، اما از زمانی که رئیس‌جمهور به عرصه جدیدی وارد شد در آن مرحله فضای سیاسی تغییر و نتیجه انتخابات به نفع دکتر روحانی تغییر کرد. آقای روحانی اعلام کردند که دولت نیاز به مدیرانی دارد که حال و هوای جامعه را درک کرده باشند.
مدیرانی که از خط و مشی دولت تمام‌قد در انتخابات اخیر دفاع کردند. در دوره گذشته رئیس‌جمهور هراس داشت از مدیرانی استفاده کند که تمام‌قد در کنار او قرار بگیرند، در نتیجه در بسیاری از عرصه‌ها، آقای روحانی یک‌تنه از خط و مشی دولت دفاع می‌کرد. در این انتخابات البته برخی وزرا به تبلیغ دولت و دستاوردهای روحانی پرداختند.
از این‌رو آقای روحانی به‌آرامی فرق کسانی را که در سایه ایستادند و بعضا از دستاوردهای دولت حمایت کردند، با مدیرانی که تمام‌قد پشت روحانی قرارگرفتند را درک کرده است و اکنون به خوبی می‌داند که در بحران‌های مختلف چه مدیرانی از وی حمایت می‌کنند. اتفاقات ماه‌های آینده موجب می‌شود وزن دولت دوازدهم به سوی اصلاح‌طلبان متمایل شود. به نظر می‌رسد دولت دوازدهم از خط و مشی محافظه‌کاری فاصله گرفته و دولت آینده دولت کارآمد‌تری باشد. اما در اینکه کدام چهره در کدام پست قرار بگیرد تغییراتی لحاظ خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج