۵۴۶۱۵۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

عامل طغیان «شته» در سنندج

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: به دلایلی متعدد من جمله نوسات تغییرات دمای شبانه روز، افزایش رطوبت مطلوب حشرات، مقاومت سنواتی گونه شته به سموم مورد استفاده باعث طغیان دوره این شته شده که متاسفانه به هیچ صورت زمان آن قابل پیش بینی نبوده و بنا به تغییرات جوی در دوره‌های چند ساله امکان بروز پیدا می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: به دلایلی متعدد من جمله نوسات تغییرات دمای شبانه روز، افزایش رطوبت مطلوب حشرات، مقاومت سنواتی گونه شته به سموم مورد استفاده باعث طغیان دوره این شته شده که متاسفانه به هیچ صورت زمان آن قابل پیش بینی نبوده و بنا به تغییرات جوی در دوره‌های چند ساله امکان بروز پیدا می‌کند.

آرش رخزادی در جمع خبرنگاران استان، در خصوص طغیان شته‌ها در شهر سنندج توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: یکی از معضلات شهری که همواره پس از فصل پر باران بهار و افزایش دمای تغییر فصل اتفاق می افتد طغیان شته‌هاست که باعث نارضایتی شهروندان به سبب مزاحمت صرفا فیزیکی می‌شود.

وی افزود: شهر سنندج با دارا بودن تعداد قابل توجهی از میزبانان ثانویه این شته‌ها یعنی درختان اقاقیا و نارون وحشی، مستعد طغیان ناگهانی و طول مدت قابل توجه هر دوره طغیان است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: این شهرداری با هدف جلوگیری از طغیان شته‌ها و در قالب طرحی چند ساله برنامه جایگزینی این گونه درختان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در خصوص طغیان شته‌ها در چند روز اخیر اعلام کرد: تغییرات نامتداول جوی یکی از عوامل طغیان شته بوده است که در سال جاری شاهد این پدیده به همراه نوسانات دمایی شبانه روز بودیم که موجب افزایش اثر در طغیان شته نه تنها نه تنها در شهر سنندج بلکه در بسیاری از شهرهای کشورمان شده است.

رخزادی افزود: سازمان پارک‌ها با همکاری شهرداری مناطق و نواحی منفصل و با هدف جلوگیری از طغیان شته‌ها در سال‌جاری علاوه بر سم پاشی زمستانه به همراه روغن تثبیت سموم در دو نوبت هم در فصل بهار عملیات سمپاشی درختان سطح شهر را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه اولویت نخست این شهرداری در عملیات سمپاشی درختان حفظ سلامت شهروندان است، گفت: با توجه به اینکه آفات نباتی هیچگونه خطر جانبی برای شهروندان نداشته است بنابراین از سموم قوی که باعث بیماری‌های تنفسی و پوستی در شهروندان بخصوص افراد سال خورده و کودکان می‌شود استفاده نخواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اضافه کرد: سم پاشی‌های مکرر سنوات قبل به لحاظ ایجاد فاکتور مقاومت در گونه باقیمانده شته باعث درجه مقاومت این حشرات شده و با توجه به فرم‌های مختلف شته در طول زندگی باعث تکثیر و طغیان شته‌ها در سال‌جاری شده است.

وی اعلام کرد: با هدف کنترل طغیان شته‌ها علاوه بر اقدامات صورت گرفته عملیات سمپاشی پارکها و چمن زارهایی که ورود ماشین آلات به آن امکان پذیر نیست بصورت دستی انجام شد. امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در چند روز آینده شاهد کاهش طغیان شته‌ها در سطح شهر باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج