۵۴۶۴۱۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«کوربین» خواستار استعفای نخست وزیر بریتانیا شد

رهبر حزب کارگر بر این باور است که اکنون زمان آن فرارسیده است که ترزا می نخست وزیر بریتانیا از قدرت کناره گیری کند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز نوشت: جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا در سخنانی تاکید کرد: اکنون زمان مناسبی فرارسیده است که ترزا می نخست وزیر بریتانیا از قدرت کناره گیری کند.

اظهارات کوربین در شرایطی است که نتایج اولیه انتخابات پارلمانی بریتانیا نشان می دهد که حزب محافظه کار به رهبری ترزا می، اکثریت مطلق کرسی های پارلمان را از دست داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری این انتخابات از سوی نخست وزیر درخواست شد تا برای تثبیت قدرت و موقعیت خود، اکثریت بالاتری از کرسی های پارلمان را کسب کند. اگر انتخابات اخیر پیامی داشته باشد، آن پیام است: محافظه کاران کرسی های پارلمانی را از دست داده اند، آرا را از دست دادند و حمایت و اعتماد مردم را از دست داده اند.

کوربین گفت: به نظر من همه این موارد برای کناره گیری از قدرت کافی است.

در حالی که هنوز نتایج تنها ۱۷ حوزه رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی انگلیس اعلام نشده، حزب محافظه‌کار به رهبری «ترزا می» قادر به کسب اکثریت کرسی‌ها در مجلس این کشور نخواهد بود.

حزب می، در حال حاضر مطابق آمارهای رسمی موفق به کسب ۳۰۸ کرسی شده و برای به دست آوردن اکثریت مطلق نیاز به کسب ۱۸ کرسی دیگر خواهد داشت. نتایج نهایی این انتخابات قرار است تا ساعاتی دیگر اعلام شود.

مردم انگلیس روز پنجشنبه در انتخابات سراسری برای تعیین سرنوشت ۶۵۰ کرسی پارلمان به پای‌صندوق‌های رأی رفتند. انتخاباتی که طبق تصمیم ترزا می، نخست‌وزیر، ۳ سال پیش از موعد مقرر برگزار شد.

حدود یک ماه‌ونیم پیش نخست‌وزیر انگلیس به میان خبرنگاران آمد و از تصمیمش برای برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داد. خانم «می» نیاز به یک پارلمان یکدست و حامی دولت برای حضور قوی در مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا، موسوم به «برگزیت» را دلیل این تصمیم اعلام کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج