۵۴۹۳۹۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پوتین، فروپاشی شوروی را فاجعه خواند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را که سال ۱۹۹۱ رخ داد، بزرگترین فاجعه قرن بیستم می داند و تاکید می کند که پیامدهای این رویداد برای روس ها در آن زمان بسیار زیان بار بود.

خبرگزاری ایرنا: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را که سال ۱۹۹۱ رخ داد، بزرگترین فاجعه قرن بیستم می داند و تاکید می کند که پیامدهای این رویداد برای روس ها در آن زمان بسیار زیان بار بود.

پوتین این اظهارات را در مصاحبه برای فیلم مستندی که با اولیور استون کارگردان روسی انجام داده است، اعلام کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز سه شنبه با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری روسیه در این فیلم و همچنین پیام سال 2005 وی به پارلمان این کشور، فروپاشی اتحاد شوروی را بزرگترین فاجعه ژئوپلتیک قرن 20 خوانده است.

رئیس جمهوری روسیه در این باره گفته است: به خاطر ابراز تاسف در رابطه با فروپاشی اتحاد شوروی، هدف انتقادهای زیادی قرار گرفته ام. نخست و مهم تر از همه این است که پس از فروپاشی، ۲۵ میلیون روس طی یک شب بیرون از مرزهای میهن قرار گرفتند و واقعا این مساله یکی از بزرگ ترین فجایع قرن بیستم است.

پوتین خاطرنشان کرد: شهروندان شوروی در چارچوب کشوری واحد زندگی می کردند و روابط خویشاوندی، کار و مسکن داشتند و از برابری حقوقی برخوردار بودند، اما در یک ثانیه خارج از مرزهای میهن خود قرار گرفتند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: ابتدا نشانه ها و سپس جنگ بزرگ داخلی در کشورآغاز شد و وقتی مدیر سازمان امنیت فدرال شدم، همه این ها را کامل دیدم.

وی گفت: همزمان نظام حمایت اجتماعی کامل تخریب شد، کار در شمار زیادی از بخش های اقتصادی متوقف و شبکه بهداشتی ویران شد. ارتش وضع ناگواری را تجربه می کرد و میلیون ها نفر از مردم آن سوی مرز فقر قرار گرفته بودند که نمی توان فراموش کرد.

اتحاد شوروی ۲۵ دسامبر ۱۹۹۱ به موجودیت خود بطور رسمی پایان داد و میخائیل گورباچف رهبر وقت کناره گیری خود را اعلام کرد. بدین ترتیب عمر ۷۴ ساله کشور وقت با بیش از ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع وسعت پایان یافت و از دل آن روسیه و ۱۴ کشور مستقل شکل گرفتند که بزرگ ترین تحول تعیین کننده در نقشه سیاسی و جغرافیایی جهان پس از جنگ دوم جهانی شناخته می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارمان

      اخرش این کمونیست بیخدا حرفش را زد این شخص خطرناک در حال حاضر دارد با دخالت در خاور میانه واکثر کشورها دق دلی فروپاشی نظام پوسیده کمونیست را از مردم دنیا میگیرد همان نظامی که چون پشت پرده های اهنین بودند بهترین فرزندان کشورهای این منطقه به خاطر یک عکس لنین یا کتاب مارکسیسم جلو جوخه های اعدام برد وپشت میله های زندان درحالی که گند وکثافت در درون پرده اهنین بیداد میکرد وفقر وگرسنگی در دهات های دور از مسکو باعث شده بود که مردم گوشت همدیگر را بخورند. وانها مشغول مسابقه تسلیحاتی با امریکا وادامه جنگ سرد ودر ایران بهترین وباسواد ترین ومیهن پرست ترین افراد مانند بیژن جزنی گلسرخی روزبه ها نادانسته جان خود رادر راه این ایدیولوژی کثیف گذاشتند وخود را فدای امثال برژنف خروشوف واستالین کردند وحال اقای پوتین برای اسلافش ناراحت است ودر دل هوای شوروی و زندانهای مخوف شمال شوروی را دارد.

    • بدون نام

      خوب شد که فروپاشید البته اینکه زیان بار بود این به خودتون مربوطه خیلی از کشورها دوران سختی گذروندن فقط روسیه نبود بعدشم اون شوروی خیلی از کشورهارو بازور تصرف کرده بود و جوب زور گویی هاشو خورد مخصوصا اون دخالت ها و ضرر هایی که به ایران زد که چندین شهرو ولایت از ایران جدا شدند مسببش شوروی بود که جدا کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج