۵۵۰۶
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

توصيه هايی براي يك معضل هميشگي خانم ها

هرچه كمتر، بهتر !

وقتي صحبت از موي صورت و بدن مي‌شود همه خانم‌ها يك نظر دارند: «هرچه كمتر، بهتر» اما براي رسيدن به اين هدف خانم‌ها را‌ه‌هاي متفاوتي را در پيش مي‌گيرند...

هرچه كمتر، بهتر !

هرچه كمتر، بهتر !

وقتي صحبت از موي صورت و بدن مي‌شود همه خانم‌ها يك نظر دارند: «هرچه كمتر، بهتر» اما براي رسيدن به اين هدف خانم‌ها را‌ه‌هاي متفاوتي را در پيش مي‌گيرند. خب اين هم يك واقعيت است كه نمي‌توان يك راه برطرف كردن موهاي زائد را به عنوان «بهترين» شيوه براي تمام زنان نام برد. متخصصان اين حيطه هم مي‌گويند، به طور كلي مي‌توان در مورد معايب يا فوايد هر شيوه صحبت كرد اما از آنجايي كه ويژگي‌هاي پوست و موي هر فرد با فرد ديگر فرق مي‌كند، نمي‌توان با قطعيت در مورد تمام افراد جامعه صحبت كرد. به هر حال زمان، هزينه، نوع مو، نوع پوست و ميزان تحمل درد در افراد مختلف متغيرهايي هستند كه فرق مي‌كنند و هر شخص بايد خودش‌ يك شيوه را انتخاب كرده يا حتي چند شيوه را به طور تركيبي انتخاب كند.

راهنماي زير به شما كمك مي‌كند تا در مورد تمام شيوه‌ها اطلاعاتي كسب كنيد.


يك‌بار براي هميشه

لیزر

اصول:
شايد تمام خانم‌ها دوست داشته باشند اتفاقي بيفتد كه آن‌ها ديگر مجبور نباشند فكر اصلاح موهاي زائد خود باشند. اين مي‌تواند يك خبر خوب براي آن‌ها باشد. «ديويدجي گلدبرگ»، متخصص ليزر در مركز پزشكي سن انوره در نيويورك و رئيس بخش تخصصي پوست در دانشگاه هكن ساك در نيوجرسي مي‌گويد: «با چند جلسه ليزرتراپي مي‌توان كاري كرد كه خانم‌ها ديگر نيازي به اصلاح مرتب موهاي زائد خود نداشته باشند.»

دكتر «ناهيد عباسي»، متخصص ليزرپوست و اعمال زيبايي پوست و مو در مركز زيبايي بركلي هيتراست ومكانيسم عملكردي ليزر در زدودن موهاي زائد را توضيح مي‌دهد: «دراين شيوه طول امواج نوري بسيار پرانرژي پيگمان‌هاي داخل ريشه مو را هدف مي‌گيرند و از بين مي‌برند. درواقع گرماي توليد شده از اين ليزر باعث از بين رفتن توانايي ريشه مو و نبود توانايي رشد كردن فوليكول‌هاي مو مي‌شود. البته دكتر «هريسپاني اوهانيان»، پزشك متخصص پوست در پاراموس در آستين ويلخ مي‌گويد: «افراد نبايد اين تصور را داشته باشند كه در مدت كوتاه با ليزر تمام موهاي زائد آن‌ها از بين مي‌رود بلكه حتي ممكن است براي اين كار به يك سال زمان نياز باشد.»

يك توصيه:
دكتر عباسي مي‌گويد: «فقط در مراكز پزشكي معتبر عمل ليزر موهاي زائد را انجام دهيد.» او ادامه مي‌دهد كه در نيويورك و نيوجرسي فقط پزشكان مجاز به انجام ليزر پوست هستند و اين كار نبايد توسط افراد ديگر (مثلا تكنسين‌ها) انجام شود. او ادامه داد: «اگر دستگاه مناسب و كاليبره شده ليزر و فرد متخصص و آگاه به كار با دستگاه وجود نداشته باشد به سادگي ممكن است پوست فرد سوزانده شود.» اين پزشك متخصص همچنين مي‌گويد كه حتما مراكزي كه اين كار را انجام مي‌دهند بايد حداقل 2 دستگاه ليزر، يكي براي پوست‌هاي روشن و يكي براي پوست‌هاي تيره داشته باشند تا براساس نوع پوست از دستگاه ليزر مناسب استفاده شود.

مناسب براي:
دكتر گلدبرگ مي‌گويد: «ليزر يك انتخاب مناسب براي پاها و بازوهاست زيرا مي‌توان در يك جلسه بخش‌هاي وسيعي از بدن را ليزر كرد. در ضمن از لحاظ تئوريك ليزر بدون درد بوده و براي مناطق حساس مثل بازوها و زيربغل مناسب است.»

توجه: قيمت ليزر بسيار بالاست و درواقع گران‌ترين شيوه برداشتن موهاي زائد است. براساس گفته‌هاي دكتر عباسي‌، هر جلسه برداشتن موهاي زائد توسط ليزر در نيويورك بين ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار و در نيوجرسي بين ۷۵ تا ۱۲۵ دلار هزينه دارد. در ضمن يادتان باشد كه براي برداشتن موهاي زائد كل بدن حداقل به ۴ تا ۶ جلسه ليزر و گاه حتي ۱۰ تا ۱۲ جلسه نياز است. اما جالب است بدانيد كه افراد فعال در اين حيطه مي‌گويند كه پول خرج كردن براي انجام ليزر كاري سودمند است زيرا شما يك‌باره مبلغي مي‌پردازيد اما تا آخر عمر ديگر نيازي به پرداخت هزينه خريد تيغ، اپي‌ليدي يا موم و مراجعه به مراكز زيبايي و سالن‌ها نداريد.


دم دستي ترين روش

اصلاح تراشيدن موها

اصول:
با حركت‌دادن يك تيغ بر روي پوست‌تان موها را مي‌بريد و پوست‌تان را صاف و بدون مو مي‌كنيد. دكتر «نانسي دوگان»، متخصص جراحي‌هاي ترميمي و زيبايي پوست در مونت‌كلر در اين مورد مي‌گويد: «بهترين كار اين است كه در همان آغاز استحمام، موهاي‌تان را با تيغ بزنيد نه در انتهاي حمام‌كردن،‌ زيرا در اين حالت به پوست فرصت نمي‌دهيد تا آب به خود جذب كند و متورم شود و در نتيجه اصلاح را براي شما آسان‌تر مي‌كند.»

يك توصيه:
براي پاهاي‌تان بهترين كار اين است كه موها را در خلاف جهت رشد‌شان اصلاح كنيد اما در مورد ران‌ها و كشاله‌ ران‌ اين كار را نبايد انجام داد و بهتر است كه موها را در جهت رشد آن‌ها اصلاح كرد. دكتر دوگان مي‌گويد: «موها در اين ناحيه زبرتر و خشن‌تر هستند، در نتيجه با اصلاح قسمت بالا برعكس جهت رويش موها باعث مي‌شويد كه موهاي ناكامل افزايش يافته و ميزان التهاب و حساسيت پوست افزايش يابد.» اين متخصص در مورد موهاي زير بغل هم مي‌گويد: «موهاي اين ناحيه در 4 جهت مختلف رشد مي‌كنند و براي همين اصلاح آن‌ها سخت است اما بهترين كار اين است كه از يك كرم مخصوص اصلاح، استفاده كرده و موها را به سمت پايين اصلاح كنيد.»

وسايل مورد استفاده:
«مليسا آشتون»، متخصص زيبايي و بهداشت پوست در وست‌اورنج در كاليفرنيا مي‌گويد: «بهتر است با استفاده از يك روغن پوستي كه باعث نرم‌شدن موها و پوست مي‌شود، اصلاح كنيد.» او همچنين مي‌گويد: «تيغ‌هاي جديد، به خصوص انواع ۴‌تيغه كه نوارهاي اصلاح و مرطوب‌كننده پوست هم دارند، براي اصلاح مناسب هستند.»

بهترين نقاط براي اصلاح: پاها و زير بغل

توجه: موها ممكن است حتي در عرض يك روز مجددا رشد كنند.


مناسب

استفاده از موم

اصول:
در اين شيوه سنتي يك لايه نازك از موم گرم يا سرد روي پوست گذاشته مي‌شود. سپس فرد يك نوار كاغذي يا چسب را روي پوست خود مي‌چسباند و آن را خلاف جهت رشد موها مي‌كند و اين‌گونه موها از جاي خود در مي‌آيند. گاهي در اين شيوه لايه نازكي از پوست هم همراه موها كنده مي‌شود.خب، قاعدتا اولين چيزي كه به ذهن مي‌رسد درد ناشي از اين حالت و آن احساس ناخوشايند درد هر بار كندن نوارهاست. دكتر «جان‌‌فورد»، متخصص زيبايي در مركز يوروپين اسكين‌كر در نيوجرسي آمريكا توصيه مي‌كند، براي اين كه در طي اين كار درد كمتري بكشيد بهترين كار اين است كه قبل از زدن موم به پوست، حتما سطح پوست خودتان را با يك لايه نازك از روغن‌ها و چرب‌كننده‌هاي پوستي بپوشانيد و در ضمن از نوارهاي كاغذي كوچك‌تر با تعداد بيشتر استفاده كنيد. براساس گفته اين پزشك،‌لايه محافظ چرب‌كننده پوست باعث مي‌شود كه موم به داخل پوست راه نيابد و فقط موها را در بر بگيرد و در نتيجه در زمان كندن نوارهاي كاغذي، لايه پوستي كنده نشود.

يك توصيه:
«نوال‌ناصر»، مسئول سالن زيبايي و آرايشي بيون‌دي‌اسپا كه ديپلم مراقبت‌هاي پوستي دارد، مي‌گويد: «اگر در خانه اين كار را انجام مي‌دهيد بايد مراقب اين باشيد مومي كه استفاده مي‌كنيد، مدت زيادي در هواي آزاد نماند تا احتمال آلوده‌شدن آن به باكتري و ساير عوامل بيماري‌زا كاهش يابد. در ضمن نبايد از نوارهاي كاغذي براي بيشتر از يك نقطه استفاده كنيد.» نوال ناصر مي‌گويد: «به‌خصوص در سالن‌هاي آرايشي و زيبايي بايد مراقب اين موضوع باشيد كه از موم تازه و مورد استفاده قرار نگرفته و چسب‌هاي استريل كه تاكنون مورد استفاده قرار نگرفته‌اند براي هر فرد استفاده شود. اگر وسيله مخصوص هر فرد براي ديگري استفاده شود، خطر انتقال بيماري‌هاي عفوني- پوستي از فردي به فرد ديگر وجود دارد.»

توجه: هر 2 يا 3 هفته يك‌بار بايد مجددا اين كار را انجام دهيد.


وقتي برق به پوست‌تان وصل مي‌كنيد

الكتروليز

در دهه ۸۰ ناگهان الكتروليز به محبوب‌ترين شيوه برداشتن موهاي زائد بدل شد. خب، اين شيوه از بين نرفته است و اگرچه شهرت و محبوبيت آن كاسته شده اما هنوز برخي زنان و دختران براي زدودن موهاي زائد خود از آن استفاده مي‌كنند. در واقع اين شيوه تنها شيوه موثر در برداشتن موها به‌طوركامل به غير از ليزر است. «سوزان رزن‌برگ» كه ديپلم الكتروليز را دارد مي‌گويد: «محل قرار گرفتن ريشه‌هاي مو و همين‌طور اعصاب و عروق خوني است كه درواقع لايه‌اي است فوليكول‌هاي مو را تغذيه مي‌كند، فرو برده مي‌شود و سپس يك جريان الكتريكيز در اين بخش به آن وصل مي‌شود و اين جريان الكتريكي باعث مرگ ناحيه پاپيلاي مو و ديگر سلول‌هاي رشد يابنده اطراف فوليكول‌ مو مي‌شود و اين‌گونه باعث مي‌شود كه ديگر موها رشد نكنند.

مناسب براي:
سوزان رزن‌برگ مي‌گويد: «اين شيوه را مي‌توان براي زدودن تمام موهاي زائد بدن به جز موهاي داخل گوش و بيني استفاده كرد.» درضمن او متذكر مي‌شود كه اين شيوه بهترين نتيجه را در مورد موهاي تيره و زبر دارد زيرا يافتن اين موها و فوليكول‌هاي آن‌ها ساده‌تر از موهاي روشن و نازك است.

توصيه تكميلي:
در بين دفعات الكتروليز هرگز از شيوه‌هاي موم گذاشتن يا موچين استفاده نكنيد زيرا با اين شيوه‌ها ممكن است داخلي و زيرپوستي باشد و با اين شكل يافتن آن‌ها و الكتروليز‌كردن فوليكول‌هاي آن‌ها سخت‌تر مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهی

      در ایران الکترولیز کجا انجام میشه؟ با موهای زیر پوستی که پس از استفاده از موم و اپی لیدی رشد میکنند چه کنیم؟

    • bagher

      همه بلدند چه جوری موهای بدنشان را تمیز کنند نمی خواهد شما نظر تبلیغاتی بدی

    • بی نام

      مطالب خوب و آموزنده ای بود. ممنون.
      آقای باقر هم ظاهرا هنوز تو دهه 50 موندن. و هنوز تفاوت بین اطلاعات در مورد بدن انسان و تیغ زدن را نمیدونن. واقعا بعضی ها...!
      بازم ممنون از سایت و اطلاعات خوب و مفیدتان.

    • zahra

      leizer sartan za nist?

    • بدون نام

      lnj\من که میگم لیزر میتونه عامل سرطان باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج